Re: Ford Fiesta ST 2018
Lähetetty: 24 Touko 2022 21:18
Watt-tuki lienee yleisempi yhdystukiakseliston yhteydessä.
Tosin harvinainen sekin.
Watt-tuki lienee yleisempi yhdystukiakseliston yhteydessä.
Näitä kuitenkin laitellaan, toimii, on erittäin helppo kiinnittää ja halpa. Olisin tosiaan voinut ostaa paremman alustasarjan mutta kaikilla hinta n. 2000 euroa + asennus autoliikkeessä. Tää tanko makso rahteineen 250 euroa ja ite asensin.
Löyty mielenkiintoinen kuva yhdystukiakselin kanssa asennetusta takavakaajasta, on muuten tehtaan jäljiltä. auto on Saab 9000 Turbo, ei ollut mikään kansanauto vaan herroille suunnattu aikanaan erittäin kallis erikoismalli. Alkuperäinen vakaaja ei ole mikään kisaosa, nykyisin noihin saa jäykempiä vakaajia, mutta joka tapauksessa tehdasasenteinen vakaaja autossa jossa on takana yhdystukiakseli kuten Fiestasssa. Lisäksi kuvasta näkee, että yhdystukiakselia on erikseen vahvistettu myös poikkituella jota sitäkään ei ole Fiestassa tai muissa nykyautoissa joita valmistetaan meille mahdollisimman pienin kustannuksin.
Käy tarvittaessa hakeen arvio vauriokorjaajalta, ne tietää mistä tollaset johtuu. Maahantuojan merkkiliikkeen mielipiteeseen ei kannata sokeesti luottaa, mun piti käydä hakemassa takuuaikana havaittuun iskarivikaan katsastuskonttorilta hylkylappu kun tuli kiistaa kuka maksaa uudet iskarit. Tarkistus ei maksanut kuin 25 euroa, joten kannatti tehdä vaikka sitä ei lopulta edes tarvittu, vika oli tosiaan havaittu jo takuuaikana ja takuukäsittelijä oli käsittänyt että olisi tuoreempi havainto ja siksi aluksi eväsi takuukorjauksen. Autohan kävi takuukäsittelijän tarkistuksessa vasta takuuajan jälkeen, mutta viat oli kirjattu huollossa joka tehtiin takuuaikana. Ei ollut oikeesti mitään epäselvää tossa tapauksessa.
Juu se on normaalia ja tiedossa mutta maalin irtosaminen ei ole, ja lakan puuttuminen osittain yhestä ovesta.
Fiesta käytetty radalla, Kymiringin peruunnuttua korvaava rata löytyi samalle päivälle Motoparkista. Ei mitään valittamista, todella hyvä rata sekin, mutta auto oli aika paha pettymys.
Mut kadulla se Stage1 vääntö ei ole niin kiva kuin Stage2 vääntö, fiilisjuttuja. Jarrut tosiaan tulee ekana vastaan radalla, vakiot on kadulle tarkoitettu, et sä kadulla lyö liinoja kiinni 200 vauhdista joten ei niitä siihen ole mitoitettu, ratajarrut senkin kestäis helposti.pollo1 kirjoitti: ↑11 Kesä 2022 17:50 Noi on varmasti kaikki hyviä parannuksia mitä olet tehny.Mutta jos haluat ajaa enemmän radalla niin kyllä se 2tärkeintä asiaa on jarrut ja alusta. Pienemmälläkin teholla pärjää kun jarrutuksen voi jättää tosi myöhäseksi ja mutkan pääsee läpi suht kovaa hyvällä alustalla.Eli se stage 1 riittää mun mielestä hyvin kunhan noi kaksi asiaa ovat reilassa.