Nyt on fiksua toimintaa. Toki ei tiedossa paljonko äijän vanhan Mk8 ST Fiestan mittarissa oli kilsoja, mutta jokaisessa videossaan hoki, että ajelee Fiestalla vain sunnuntaisin huvikseen.
Äijä tosiaan ehti asentaa vanhaan Fiestaansa lähes kaikki mahdolliset kilkkeet joilla sai lisää tehoja ja ajettavuutta ym. pörinää, ja nyt sitten vaihtoi uuteen Mk8.5 Fiestaan? Ilmeisesti haluaa tehdä kaikki samat asennukset toistamiseen?
No tosiaan kauaa ei uusi Fiesta ole vakio, äijä hommannut jo kilokaupalla tavaraa, uutta pakoputkistoa ja virisoftaa sun muuta
Video
https://www.youtube.com/watch?v=FKEiM8fTwlk
No yks ittelle hyvä uutinen tossa on se, että äijä ei asenna enää Mountunen softaa, koska Mountune ei tee GPF Deletelle tukea eli vikavalot vilkkuu mittarissa ilman pönttöä kun Mountunen softalla ajelee.
Miksi toi on hyvä juttu, niin koska hemmo asensi GPF Deleten jo edelliseen Fiestaan, niin voi päätellä että se oikeesti on hyvä juttu tossa autossa koska ei halua uudellakaan ajaa ilman sitä. Alavääntö ja teho alakierroksilla on se mitä tolla haetaan ja sitä kautta parempi kiihtyvyys ja jouheampi ajettavuus ja pienempi polttoaineen kulutus, yläkierroksille tehoa ei kait juurikaan saa lisää yksitään tolla, mutta vähentää vastapainetta ja Stage2 softan pitäis tuottaa enempi heppoja myös yläkierroksilla kun tulppa poistuu. Vaikka ei toi oma laiska nytkään ole mutta aivan pakko testata miten toi vaikuttaa. Saahan sen pöntön sit takasin jos muutoksesta ei ole mitään iloa.
Mulla on oman putken asennus ihan pian, samalla laitan uudet Brembon jarrulaikat ja Taroxin "rata" palat joka kulmaan kun alkanu jarrut tuntuu jotenki pehmosilta ihan katuajossa, onhan ne jo orkkisjarrut 3 vuotta ruostunu, etupalatkin jo 2 vuotta sitten vaihdetut Taroxit, takana kaikki alkuperäistä. Helpotin muute oman GPF Deleten asennusta hommaamalla ne paine-ero sensorin teräsputket erikseen, niin ei tarvi riehua irrotuksen kanssa, ovat nimittäin ihan helvetin tiukassa eikä lähe mutterit auki ilman punaseks hehkutusta, pahimmillaan vois olla monen tunnin homma jäähdytyksineen ym. Tulee myös silleen hyvä, että sen alkuperäsen putken hiukkasloukkuineen voi sit palauttaa tosi helposti takasin jos katsuri hirnuu leimassa, joku parin tunnin operaatio ja siinä on auton nostot sun muu oheistoiminta mukana.
Tarina jatkuu kun operaatiot suoritettu...