Webasto tms.

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Katya
Viestit: 51
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:01
Paikkakunta: Lohja Lojo
Viesti:

Webasto tms.

Viesti Kirjoittaja Katya »

Moi.

Kysäsempä tätä täältäkin, kun Escort-forumin puolella on vähän hiljasta :-)

Eli mulle tulee ens talvena eteen sellainen tilanne, että joudun jättään Escortin pihalle pakkaseen työpäivien ajaksi. Ilman tolppamahdollisuutta kuitenkin.
Tuo kun on vähän huono lähtemään kylmänä käyntiin, eikä muutenkaan tee koneelle hyvää sahata sitä kymmentä minuuttia päivittäin käyntiin, mietin tuota polttoainelämmitintä.
Pirun kallis se on, sen tiedän, mutta mitäs sanotte mikä on hyvä? Tuohon 1,8 td Escorttiin, eli ei tartte mitään huipputehosia tuskin olla.

Eberi/Webasto/joku muu? Hinta/kestävyys? Kokemuksia?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

hinta haarukka asennettuna 600-1500e riippuen kilkkeistä, parin vuoden takuun antavat eberille/webastolle. kätevä se on. 5kW lämmitin riittää mainiosti lämmittämään sisätilat ja moottorin.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
PeeTee
Viestit: 61
Liittynyt: 19 Elo 2005 22:18
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja PeeTee »

Molemmat merkit hyviä, kumpi parempi - riippuu vastaajasta. Hinnoissa ei suurta eroa, varaosia saatavissa hyvin molempiin.
Laite on lohkolämmittimeen verrattuna tehokas (550W vs. 5kW), joten ainakin itselläni n.10-15 minuutin lämmitys on ollut riittävä ennen lähtöä.

Ota huomioon, että laite käyttää akkuvirtaa käydessään. Lämmityksen jälkeisen ajoajan tulisi olla n. kaksi kertaa niin pitkä kuin lämmitysajan, jotta akku kerkiäisi latautua. Jos työmatka lyhyt, ja auto lämmityksessä molemmissa päissä, niin tästä voi tulla ongelma. Silloin tällöin pitempi lenkki, niin sillä selviää.

Kallis hankinta, mutta todella mukava käytössä...
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kolmas vaihtoehto olisi arcid joissain tapauksissa helpompi sovittaa autoon pyöreän muotonsa ansiosta mitä noi neliskanttiset webastot ja eberit.

ei tarvitse olla edes sitä 5kw teho. parempi jos se palaa pidempään niin ei karstoita palotilaa.

mulla on hiluxissa 6kw ardic ja se on tohon 2.4 dieseliin vielä turhan iso kun kone rupeaa olemaan käyntilämmin 15 minuutissa jolloin sitä lämppäriä saa aina silloin tällöin olla purkamassa ja puhdistelemassa
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

evolution kirjoitti:kolmas vaihtoehto olisi arcid joissain tapauksissa helpompi sovittaa autoon pyöreän muotonsa ansiosta mitä noi neliskanttiset webastot ja eberit.

ei tarvitse olla edes sitä 5kw teho. parempi jos se palaa pidempään niin ei karstoita palotilaa.

mulla on hiluxissa 6kw ardic ja se on tohon 2.4 dieseliin vielä turhan iso kun kone rupeaa olemaan käyntilämmin 15 minuutissa jolloin sitä lämppäriä saa aina silloin tällöin olla purkamassa ja puhdistelemassa
Voin sanoa että ardic pyöreytensä puolestä huonommin sovitettavissa, kun on pitkulainen, oletko tutustunu esim. Eberin Hydronic 2:seen? Pienempi kuin nykyinen hydronic sarja. Eikä ebereissä ole tarvinnut kovin paljoa putsailla mitään takuuaikana (2 vuotta) eikä kovin sen jälkeenkään.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

olen aika hyvin selvillä noista vehkeistä kun tuli aikoinaan pari vuotta asenneltua niitä ihan joka päivä, ja silloin ainakin kun oli vielä eberiltä vanhat hydronicit niin ardic oli useasti helpompi tunkea autoon.

tosiaankaan uusia hydroniceja ei ole paljoa tullut hypisteltyä mutta se on sitten hyvä jos on koko pienentynyt koska se kompletti mallikin missä kaikki romut on itse lämppärissä niin oli aika julman kokoinen. ja webaston kiinnitys systeemi ei ihan ole parhaasta päästä ahtaaseen koloon kun ensin kiinnitetään laite siihen 4 sakaraiseen levyyn ja sitten sitä yritetään tunkea jonnekkin koloon mihin juuri laite mahtuu

tosiasiahan siis on että jos lämmitintä käytetään vain hetki kerrallaan niin se rupeaa karstoittumaan ja lopulta sen saa purkaa ja tässä kohdassa tulee ardicin ylivoimaisuus esiin rosteripytty kun ei paljoa hapetu(vertaa webasto ja eberi alumiini) jolloin siitä saa kaikki vielä auki ja kun laitteet kestävät sen takuuajan hyvin niin eihän sitä ketään haluaisi parin vuoden välein ostaa puolta konetta uutta
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Juu ardicin rosterisuus on kyllä hyvä, mutta kun itse asentelin noita lämppäreitä. ennen paikalleen laittoa pistettiin jokaiseen kierteeseeen tervaa, niin homma toimi hyvin lähti vielä parivuotta vanhoistakin pultit nätisti irti. Ja hydronicin asennusjalkahan muuttui vuosi puolitoista sitten vähän paremmaksi. Ei ole enää se kuppi mallinen. Käytössä ei noissa lämmittimissä ole eroja. eberi alkuun hieman kalliimpi muta varaosat halvempia, kuin webastolla.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
sport1300
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja sport1300 »

...ja lisälämmitin Webasto/Eberi kannattaa tilata Saksasta,jolloin siinä säästää useita satoja euroja.Toimitusaika on muutama päivä,ja nykyään takuu pelaa Suomen maahantuojan kautta jos ongelmia ilmenee.Tästä kiitos EU:lle...
Vastaa Viestiin