Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Marras 2018 19:01
18 suuntaan säätyvät ja todella huono homma kun ei saa st-lineen..focst kirjoitti: Eikö ne ollut ne 10suuntaan säädettävät penkit.
18 suuntaan säätyvät ja todella huono homma kun ei saa st-lineen..focst kirjoitti: Eikö ne ollut ne 10suuntaan säädettävät penkit.
Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).focst kirjoitti:En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..
Ois voinu mieli muuttua pidemmällä ajolla mutta oli kilvetön auto..jos olisin titaniumin tilannu niin ois tullu näillä penkeillä..xflex kirjoitti: Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).
69dude kirjoitti:Näköjään kauppa käy kun on mulkerot menneet nostamaan hintoja.Sääli.
En ymmärrä miksi Fordi ei esitteessä esittele moottorin, turbon, jousituksien, vaihdelaatikon yms merkkejä ja versioita. Täytyy vissiin autoa hakiessa tammikuussa pyytää listafordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.
En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkkafordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.
En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Itse tuli myös 1.0 manuaali koeajettua. Vertailukohtana 2009 st focus ja paljon täsmällisemmältä tuo uuden focuksen vaihteisto tuntui. Muuten tuo moottori oli kyllä vähän pettymys, tosin eiköhän tuollakin normiajossa pärjäisi.Hessu81 kirjoitti: Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkka
Sen välipohjan voi kyllä ottaa pois sekä sen alla olevat poikittaistuet.PNEs kirjoitti:Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.
Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.Torspo kirjoitti:Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?
Itselläni tullut sellainen ilmoitus kun käyttää webastoa että jäähdytysneste ylikuumentunut. On kuulemma joku softavika.Fixu kirjoitti: Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.
Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään..
Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla,
Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
Kiitos tiedosta! Ihmettelen itsekin miten vähän teknistä tietoa autosta on annettu. Kyllä minä tiedän ne lisävarusteet mitä olen tilannu mutta imo aika perusjuttuja ei löydy mistään..yritäedes kirjoitti: Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
Vaihtoväleistä en tiedä.
On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
Jep, kuten Mk4 Mondeossakin. Ihmettelen suuresti mihin moinen ajatus perustuu, en vaan jaksa uskoa että laatikkoöljyt voisi olla "ikuiset"..raukke kirjoitti: Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.
Eikös uusin 1.5 EcoBlue ole lähinnä pienennetty versio 2.0 EcoBluesta. Edellinen tdci oli toki PSA:n sukua.PNEs kirjoitti:1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.