Sivu 28/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Marras 2018 19:01
Kirjoittaja Jap3
focst kirjoitti: Eikö ne ollut ne 10suuntaan säädettävät penkit.
18 suuntaan säätyvät ja todella huono homma kun ei saa st-lineen..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Marras 2018 19:41
Kirjoittaja focst
En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Marras 2018 19:48
Kirjoittaja xflex
focst kirjoitti:En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..
Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Marras 2018 20:20
Kirjoittaja focst
xflex kirjoitti: Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).
Ois voinu mieli muuttua pidemmällä ajolla mutta oli kilvetön auto..jos olisin titaniumin tilannu niin ois tullu näillä penkeillä..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Marras 2018 20:29
Kirjoittaja fordever
Olivatkohan nuo tavalliset LED-ajovalot ihan vain unohtuneet Suomen Fordin tekemistä konfiguraatioista? Esitteissä ja kaiken maailman koeajovideoissa niitä näkyi jo ihan alusta asti esim. ST Linen nokalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä niistä mittaustuloksiakin, mutta Suomen autolehdet eivät tietenkään voineet odottaa testiensä kanssa.

Edelleen kysyn mitä yhteistä on mukautuvilla LED-ajovaloilla, tummennetuilla takalaseilla ja normaalia suuremmilla vanteilla? Ne kun on paketoitu yhä yhteen eikä mukautuvia LED-ajovaloja saa erikseen. Tähän ei voi olla mitään oikeasti järkevää vastausta.

Onko kenelläkään kokemusta osanahkaistuimista, joissa on jotain sähkösäätöjä? Ovatko ne rakenteeltaan samanlaiset kuin vakioistuimet? Itse ihmettelen, että niitä 18-suuntaan säätyviä istuimia ei saa ST Lineen eikä edes Vignaleen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Marras 2018 23:13
Kirjoittaja 69dude
Tuskimpa on valot vahingossa jääneet,kun nyt sopivasti autonkin hintaa samaan aikaan muutamalla satasella nostivat... :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 08:08
Kirjoittaja Winston
69dude kirjoitti:Näköjään kauppa käy kun on mulkerot menneet nostamaan hintoja.Sääli.

Heti kun tuli Vuoden auto-leima, niin kanttia pyytää enemmän :thumbup: :ford:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 08:42
Kirjoittaja fordever
Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.

En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 08:49
Kirjoittaja Winston
fordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.

En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
En ymmärrä miksi Fordi ei esitteessä esittele moottorin, turbon, jousituksien, vaihdelaatikon yms merkkejä ja versioita. Täytyy vissiin autoa hakiessa tammikuussa pyytää lista :D

Varmaan pelaavat omaan pussiin tuossa, parempi mitä vähemmän jakavat tietoa ostajille

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 14:00
Kirjoittaja Hessu81
fordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.

En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkka

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 15:52
Kirjoittaja AAR85
Hei saako tuohon mittariston näyttöön sen auton kuvan ylhäältä, mistä näkee, että mikä valo on milloinkin päällä, ovi auki yms? Samanlaisesti, kuin tuon edellisen focuksen mittaristoon sai? Koitin selata valikkoja ja ohjekirjaa, mutten löytänyt vastausta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 18:09
Kirjoittaja Freeze
Ei löydy erikseen enää sellaista. Jos jokin luukku on auki, saat sieitä kuitattavan ilmoituksen.
Eri valojen päälläolon näet vain mittariston merkkivaloista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Marras 2018 18:47
Kirjoittaja PNEs
Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Marras 2018 15:43
Kirjoittaja revert
Hessu81 kirjoitti: Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkka
Itse tuli myös 1.0 manuaali koeajettua. Vertailukohtana 2009 st focus ja paljon täsmällisemmältä tuo uuden focuksen vaihteisto tuntui. Muuten tuo moottori oli kyllä vähän pettymys, tosin eiköhän tuollakin normiajossa pärjäisi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Marras 2018 17:09
Kirjoittaja Fixu
PNEs kirjoitti:Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.
Sen välipohjan voi kyllä ottaa pois sekä sen alla olevat poikittaistuet.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 18:21
Kirjoittaja Torspo
Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 18:26
Kirjoittaja Fixu
Torspo kirjoitti:Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?
Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 18:42
Kirjoittaja HMS77
Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään.. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 19:09
Kirjoittaja Torspo
Fixu kirjoitti: Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.
Itselläni tullut sellainen ilmoitus kun käyttää webastoa että jäähdytysneste ylikuumentunut. On kuulemma joku softavika.

Ja sit viimeviikolla valitti kokoajan että pakokaasunsuodatin melkein täynnä vaikka just edellisenä päivänä ajanut melkein 300 kilometriä ja itse olen ymmärtänyt että tollaisella ajolla sen pitäisi puhdistua

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 19:22
Kirjoittaja raukke
HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään.. :roll:
Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 19:29
Kirjoittaja yritäedes
HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla,
Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
EDIT: EcoBlue 1.5 on siis kuitenkin kuivalla hihnalla
Vaihtoväleistä en tiedä.

On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 19:36
Kirjoittaja PNEs
1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 19:38
Kirjoittaja raukke
raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 19:43
Kirjoittaja HMS77
raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
yritäedes kirjoitti: Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
Vaihtoväleistä en tiedä.

On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
Kiitos tiedosta! Ihmettelen itsekin miten vähän teknistä tietoa autosta on annettu. Kyllä minä tiedän ne lisävarusteet mitä olen tilannu mutta imo aika perusjuttuja ei löydy mistään..
raukke kirjoitti: Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.
Jep, kuten Mk4 Mondeossakin. Ihmettelen suuresti mihin moinen ajatus perustuu, en vaan jaksa uskoa että laatikkoöljyt voisi olla "ikuiset".. :shock:
Tosin, tuolla omalla Mondeolla on nyt mittarissa 270tkm eikä minun tietääkseni ole koskaan vaihdettu laatikkoöljyjä.. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2018 20:19
Kirjoittaja dr500
PNEs kirjoitti:1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.
Eikös uusin 1.5 EcoBlue ole lähinnä pienennetty versio 2.0 EcoBluesta. Edellinen tdci oli toki PSA:n sukua.
Pakokaasujen jälkikäsittely on kyllä isommassa AdBluella ja pienemmässä ei.