Sivu 166/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:12
Kirjoittaja Vootrson
revote kirjoitti: 14 Loka 2019 19:01 Kyllä minä jaksaisin sen 8kk odottaa jos odottaisin vaikka jotain isoa bemaria. Mutta että Focus.
Ehkä joskus 10-20 v sitten olisi ollut odottamisen arvoinen. Ajoin just toissa viikolla samana päivänä tän vuoden alussa käyttöön otetulla 530 ja illalla 2018 Kia Stingerillä. Kia vei 6-0. Bemari oli kyllä niin vanhan miehen maantieauto että ajettavuudeltaan oon aidosti sitä mieltä että Focus on mielenkiintoisempi ja terävämpi ajaa ku 5-sarja. Muista sarjoista en osaa uusimpien mallistojen osalta ottaa kantaa. Tosin jos ostaa itselleen auton 10 vuoden käyttöön, on bemari ja mersu ym. varmaan järkevämpi vaihtoehto kuin foordi...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:18
Kirjoittaja revote
Makuasioita usein nuo ajettavuudet. Niinkuin myös muut autoiluun liittyvät kuten vaikka sisusta ja ergonomia ja yleinen fiilis. Lisättäköön tähän myös (omistamisen) fiilis, Ford tai Kia ei herätä mitään tuntemuksia toisin kuin se BMW.

No mutta en tullut tänne haukkumaan Focusta. Kyse oli vain saatanan pitkästä toimitusajasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:26
Kirjoittaja HMS77
Onko kukaan kysyny huollossa saako takavalot palamaan samaan aikaan päivävalojen kanssa?
Imo Suomessa takavalot on oltava päällä päivälläkin, en näe mitään syytä miksei ne voisi palaa samalla, varsinkin koska ovat ledit jolloin eivät kuluta varsinaisesti edes polttimoita. Tai ainakin meillä kellä ledit on takana, Trend-mallissahan taitaa olla ihan normi polttimot.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:44
Kirjoittaja Fixu
HMS77 kirjoitti: 14 Loka 2019 19:26 Onko kukaan kysyny huollossa saako takavalot palamaan samaan aikaan päivävalojen kanssa?
Imo Suomessa takavalot on oltava päällä päivälläkin, en näe mitään syytä miksei ne voisi palaa samalla, varsinkin koska ovat ledit jolloin eivät kuluta varsinaisesti edes polttimoita. Tai ainakin meillä kellä ledit on takana, Trend-mallissahan taitaa olla ihan normi polttimot.
Kysytty kahdesta paikkaa ja ei kuulemma onnistu. Olen kanssasi samaa mieltä. En ymmärrä miksi pitää perä pimeänä ajaa. Varsinkin jos ajat aurinkoa kohden keväällä ja syksyllä kun arska porottaa matalalla. Ei hyvin erota edellä ajavaa. Sama sateisilla keleillä, ihmetyttää miten voi olla heikossa kelissä perä joillakin pimeänä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:48
Kirjoittaja Fiesta 2018
Eikös takavalot syty kun sadetunnistin pistää pyyhkijät päälle (pienellä viiveellä toki)
Näin ainaki fiestassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:49
Kirjoittaja focst
Fixu kirjoitti: 14 Loka 2019 19:44 Kysytty kahdesta paikkaa ja ei kuulemma onnistu. Olen kanssasi samaa mieltä. En ymmärrä miksi pitää perä pimeänä ajaa. Varsinkin jos ajat aurinkoa kohden keväällä ja syksyllä kun arska porottaa matalalla. Ei hyvin erota edellä ajavaa. Sama sateisilla keleillä, ihmetyttää miten voi olla heikossa kelissä perä joillakin pimeänä.
Jos pyyhkiät on päällä valot menee automaattisesti päälle. Mutta on tuolla liikenteessä ihan liikaa niitä jolla ei automatiikkaa vissiin ole.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:53
Kirjoittaja Focus_2.0
Fixu kirjoitti: 14 Loka 2019 19:44 Kysytty kahdesta paikkaa ja ei kuulemma onnistu. Olen kanssasi samaa mieltä. En ymmärrä miksi pitää perä pimeänä ajaa. Varsinkin jos ajat aurinkoa kohden keväällä ja syksyllä kun arska porottaa matalalla. Ei hyvin erota edellä ajavaa. Sama sateisilla keleillä, ihmetyttää miten voi olla heikossa kelissä perä joillakin pimeänä.
Nää on näitä EU-säädöksiä. Ensin takavalot eivät saaneet palaa ja sitten täsmennettiin että saakin palaa. Fordilla ei saa takavaloja palamaan huomiovalojen kanssa. https://www.aamulehti.fi/a/dadc5ebd-ddd ... 8660796483

Tuosta uuden Focuksen toimitusajasta niin on kyllä pitkä. Eli jos nyt tilaan niin juhannuksena auto alla.. Saahan noita Focuksia varastosta suoraan ajoon mutta sitten pitää monesti tehdä kompromisseja varusteista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 19:56
Kirjoittaja focst
Focus_2.0 kirjoitti: 14 Loka 2019 19:53 Nää on näitä EU-säädöksiä. Ensin takavalot eivät saaneet palaa ja sitten täsmennettiin että saakin palaa. Fordilla ei saa takavaloja palamaan huomiovalojen kanssa. https://www.aamulehti.fi/a/dadc5ebd-ddd ... 8660796483

Tuosta uuden Focuksen toimitusajasta niin on kyllä pitkä. Eli jos nyt tilaan niin juhannuksena auto alla.. Saahan noita Focuksia varastosta suoraan ajoon mutta sitten pitää monesti tehdä kompromisseja varusteista.
Ja varasto autoissa on melkonen määrä päivityksiä tekemättä..ja kun niitä ei tehdä luovutushuollossa niin riemua riittää pitkäksi aikaa.. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 21:33
Kirjoittaja Focus2018
Focus2018 kirjoitti: 13 Loka 2019 00:54 Ilmeisesti kyllä, ei myyjä mitään puhunut etteikö saisi.
Tänään sitte myyjä ilmoitti ettei ole saatavilla diffused silveriä enään.

Vaihdoin Magnetic väriin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2019 22:06
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Focus2018 kirjoitti: 14 Loka 2019 21:33 Tänään sitte myyjä ilmoitti ettei ole saatavilla diffused silveriä enään.

Vaihdoin Magnetic väriin.
Mikähän siinä on?
Ton värinen mullekin on vielä tulossa. Saa nähdä minkä värinen oikeasti tulee :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 10:54
Kirjoittaja Rusakko_
PiuhaPoikki kirjoitti: 14 Loka 2019 22:06 Mikähän siinä on?
Ton värinen mullekin on vielä tulossa. Saa nähdä minkä värinen oikeasti tulee :lol:
Miten voi sävy loppua kesken? Joka sävylle oma linjasto ja tilauskirjat täynnä Diffused Silverin osalta täynnä? Vai loppuiko pigmentti kesken? :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 18:29
Kirjoittaja PerlaNera
Värien suhteen vaikuttaa siltä, että Ford haluaa yksinkertaistaa tuotevariaatioita, jolla saadaan kustannuksia alas. Minulle tuli tuo sama viesti, kun oli Diffused silver tilauksessa. Mutta ilmeisesti myös Orange Glow ja sitten se Vignalen tummanruskea on poistettu valikoimasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 18:30
Kirjoittaja Jokken
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä

Tähän auttaa se että hakee Google:sta Ford Pass Pro applikaation joka näyttää saman kuin tavallinen Ford Pass mutta lisäksi öljyn kunnon prosentteina sekä sen onko adblue määrä ok vai ei. Etäkäynnistys toimii tällä aina. Asennuksessa valitse maaksi vaikka saksa. Toki voi myös hakea Ford Pass APK hakusanalla tavallisen Ford Passin mutta uudemman kuin puhelimessa, sekin on toiminut hyvin. Tämä siis jos on Android käyttöjärjestelmä.

- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa

Joo niin se tekee jos ei ole liikennemerkkejä kertomassa oikeaa nopeutta. Otin pois Laakkosella liikennemerkki tunnistuksen niin lakkasi koko älykäs vakionopeudensäädin ja törmäystunnistin toimimasta. Palauttivat takaisin asetukset.

- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät

Jos vasemmalla tien reunassa on esim. 80kmh merkki ihan tiessä kiinni niin kyllä se lukee sen. Esimerkki. Kivikko - Myllypuro tie joka menee Kehä 1 vieressä. Itselläni ei ole lukenut autojen perästä nopeuksia.

- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu

Jos ei ole hetkeen nähnyt liikennemerkkiä että esim. 30kmh jatkuu niin siirtyy siihen mitä karttadata kertoo.

- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään

Kerran tai kaksi on itselleni käynyt kun edessä oli valkoinen auto, ei jostain syystä tunnistanut, ei siis hävittänyt

- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia

Ovet resonoi ja siihen on Fordilla virallinen fiksaus, joka tosin ei auta kokonaan. Ottavat ovipanelin irti ja laittavat eristysainetta. Resonointi tulee todennäköisesti myös nastoista joilla ovipaneli on kiinni, siinä on väljyyttä ja se aiheuttaa resonointia. En ole vielä testannut mutta katsonut ohjeita miten ihmiset poistaa resonointi ja yksi keino on laittaa nastan kiinnityskohtaan ovipaneeliin vulkaanista teippiä ja työntää nasta takaisin sekä laittaa samaa tavaraa nastan juurelle, joka painautuu ovea vasten poistaen väljyyden. Palaan asiaan kun on testattu ja ilmoitan siitä samalla Fordille (Laakkoselle) että saavat tehdä asian kunnolla kun se nykyinen ohje ei sellaisenaan auta kokonaan. Itseäni rasittaa ylisuuresti autossa resonointi ja kitinät kun haluaisi kuunnella musiikkia.

- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa

Ja se on mielestäni aika vähän heittoa. Itselläni älykäs nopeudensäädin johon olen laittanut +6kmh lisää. Siinä vauhdissa ei vielä välähdä kamerat.
Kamerat saattaa välähtää (jos pöntössä on kamera) kun ajaa gps nopeutta 6-7kmh yli rajoituksen ja siitäkään ei vielä tule sakkoa vaan hyvin harvoin huomautus (todella harvoin) tämä siis Kehä ykkösellä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 18:41
Kirjoittaja onik
Hain viiden maissa auton huollosta, siihen oli ajettu mittaristoon ja jarruihin uutta softaa, ja muuta ei osannut tiskiltä sanoa. Kysyin huoltolähetteellä olleesta karttadatan nopeuksien poistosta, ja vastaus oli ”kai se on tehty”. Kilometri huollosta kotiin päin ja kuudenkympin alueella heitti nopeudeksi 80.

Kyselin että entäs muut viat listalla niin sanoi että nehän on käyty jo edellisellä kerralla läpi ja että hänen pitää siirtyä palvelemaan seuraavia henkilöitä. Kertaakaan en ole kuullut esimerkiksi resonointiin, syncin virheisiin, CarPlay-ongelmiin tai tärinään kommenttia.

Mietin että pitääkö sitä alkaa ajella GoPro päässä että saa videolle nämä viat vai hyväksyä että autossa on ”ominaisuuksia” ja aina ei saa sitä mitä tilaa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 19:08
Kirjoittaja focst
onik kirjoitti: 15 Loka 2019 18:41 Hain viiden maissa auton huollosta, siihen oli ajettu mittaristoon ja jarruihin uutta softaa, ja muuta ei osannut tiskiltä sanoa. Kysyin huoltolähetteellä olleesta karttadatan nopeuksien poistosta, ja vastaus oli ”kai se on tehty”. Kilometri huollosta kotiin päin ja kuudenkympin alueella heitti nopeudeksi 80.

Kyselin että entäs muut viat listalla niin sanoi että nehän on käyty jo edellisellä kerralla läpi ja että hänen pitää siirtyä palvelemaan seuraavia henkilöitä. Kertaakaan en ole kuullut esimerkiksi resonointiin, syncin virheisiin, CarPlay-ongelmiin tai tärinään kommenttia.

Mietin että pitääkö sitä alkaa ajella GoPro päässä että saa videolle nämä viat vai hyväksyä että autossa on ”ominaisuuksia” ja aina ei saa sitä mitä tilaa?
Ei mahda aika riittää kaikkeen. Jo mittariston ja abs.n päivitys vie noin 2h. Mutta hieman tylyä että ei käydä tehtyjä töitä läpi luovutuksen yhteydessä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 19:43
Kirjoittaja Freeze
Jokken kirjoitti: 15 Loka 2019 18:30Tähän auttaa se että hakee Google:sta Ford Pass Pro applikaation (linkki poistettu)
En kyllä lähtisi tuolta mitään epävirallista APK:ta asentamaan, kännykin identifioi tunnetuksi haittasivustoksi ja varoitti phishing -hyökkäykseatä. Lisäksi jos onnistut sörkkimään autoa epävirallisilla softilla, saat varmasti heittää hyvästit kaikille takuille.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 19:45
Kirjoittaja hapelo
focst kirjoitti: 12 Loka 2019 20:04 2kk ja vaihto pois.. :shock: mulla ei vielä sellasta vikaa ole tullu että ei ois saatu kuntoon. Tätä ei edes vissiin yritetty?
Helppo se on vaihdella ja sumplia,vävyn kummatkin veljet autokauppiaita...

Tuskimpa hirveesti tuli takkiin...

Harri

P.S. ainiin pitää varoa mitä kirjoittaa ettei saa trollin mainetta :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 20:14
Kirjoittaja Focus_2.0
Freeze kirjoitti: 15 Loka 2019 19:43 En kyllä lähtisi tuolta mitään epävirallista APK:ta asentamaan, kännykin identifioi tunnetuksi haittasivustoksi ja varoitti phishing -hyökkäykseatä. Lisäksi jos onnistut sörkkimään autoa epävirallisilla softilla, saat varmasti heittää hyvästit kaikille takuille.
Löytyy myös viralliselta jakelijalta mutta ei Suomen sovelluskaupasta. https://www.ford.co.uk/owner/owner-serv ... rdpass/pro

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2019 22:57
Kirjoittaja Arski54
onik kirjoitti: 15 Loka 2019 18:41 Hain viiden maissa auton huollosta, siihen oli ajettu mittaristoon ja jarruihin uutta softaa, ja muuta ei osannut tiskiltä sanoa. Kysyin huoltolähetteellä olleesta karttadatan nopeuksien poistosta, ja vastaus oli ”kai se on tehty”. Kilometri huollosta kotiin päin ja kuudenkympin alueella heitti nopeudeksi 80.

Kyselin että entäs muut viat listalla niin sanoi että nehän on käyty jo edellisellä kerralla läpi ja että hänen pitää siirtyä palvelemaan seuraavia henkilöitä. Kertaakaan en ole kuullut esimerkiksi resonointiin, syncin virheisiin, CarPlay-ongelmiin tai tärinään kommenttia.

Mietin että pitääkö sitä alkaa ajella GoPro päässä että saa videolle nämä viat vai hyväksyä että autossa on ”ominaisuuksia” ja aina ei saa sitä mitä tilaa?
Pistä video päälle. Sitten sinulla on todisteet. Muuten Ford alkaa väittämään ettei mitään vikaa ole. Ihan kokemuksesta puhun.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2019 10:37
Kirjoittaja Jokken
Freeze kirjoitti: 15 Loka 2019 19:43 En kyllä lähtisi tuolta mitään epävirallista APK:ta asentamaan, kännykin identifioi tunnetuksi haittasivustoksi ja varoitti phishing -hyökkäykseatä. Lisäksi jos onnistut sörkkimään autoa epävirallisilla softilla, saat varmasti heittää hyvästit kaikille takuille.
Moi.

Poistin linkin vaikka se ei harmillinen ollutkaan. Symantec katsoi sen haitalliseksi mutta mikään muun tietoturva valmistan tuote mukaan lukien Google tai Android sitä asentaessa ei todennut tiedostoa tai verkkosivua haitalliseksi. Se että käyttää Ford Pass Pro:ta ei poista takuuta autosta, se on Fordin itsensä tekemä softa ammattiautoilijoille.

Itse käytän sitä koska se toimii aina ja kaatuilee vähemmän.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2019 10:41
Kirjoittaja calculus
Focus_2.0 kirjoitti: 15 Loka 2019 20:14 Löytyy myös viralliselta jakelijalta mutta ei Suomen sovelluskaupasta. https://www.ford.co.uk/owner/owner-serv ... rdpass/pro
Jos sitä ei vain ole vielä käännetty suomeksi? 🤔

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2019 11:05
Kirjoittaja Freeze
Juu, näyttää olevan Fordin oma loppujen lopuksi. Googlen halutuloksissa ei vaan ollut tätä infoa ihan päällimmäisenä. Sivuilla on jokin osa, joka saa Nortonin flagaamaan sen haitalliseksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2019 17:35
Kirjoittaja calculus
Tänään alkoi avaimeton avaus/sulku taas toimia kaikista ovista, vaikka mitään päivityksiä tms. ei ole autolle vielä tehty omasta taikka huollon puolesta. ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2019 17:54
Kirjoittaja toasti
calculus kirjoitti: 16 Loka 2019 17:35 Tänään alkoi avaimeton avaus/sulku taas toimia kaikista ovista, vaikka mitään päivityksiä tms. ei ole autolle vielä tehty omasta taikka huollon puolesta. ;)
toasti kirjoitti: 11 Loka 2019 17:02 Ymmärrykseni mukaan kun akun varaustaso menee riittävän matalaksi, toimii ainoastaan kuljettajan oven sensorit, jotta akkua kuluu vähemmän.
Aikalailla vahvistaa näkemystäni. Ilmeisesti sulla auto on tas päättänyt ladata akkua.

Tuohon virranhallintaan on huollon mukaan tulossa päivitys, joka vaikuttaa mm. start-stopiin. Itsellä webasto jätti ekaa kertaa toimimatta alhaisen akun varauksen takia, vaikka autolla ajetaan käytännössä pelkästään pitkää matkaa (min. ~130 km päivä) ja kaupunkipyöritys on hyvin minimaalista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2019 18:00
Kirjoittaja revote
toasti kirjoitti: 16 Loka 2019 17:54Tuohon virranhallintaan on huollon mukaan tulossa päivitys, joka vaikuttaa mm. start-stopiin. Itsellä webasto jätti ekaa kertaa toimimatta alhaisen akun varauksen takia, vaikka autolla ajetaan käytännössä pelkästään pitkää matkaa (min. ~130 km päivä) ja kaupunkipyöritys on hyvin minimaalista.
Eli sulla ei ole vielä tuota päivitystä?