Sivu 162/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 13:14
Kirjoittaja toasti
1,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Mielenkiinnolla odotan onko tuo vain ohjelmistopäivitys vai jotain muutakin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 15:45
Kirjoittaja Freeze
toasti kirjoitti: 04 Loka 2019 13:141,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Niin näkyy olevan, löytyy ETISin kautta omallekin. Yksi softapäivitys on jo sen suhteen tehty, saas nähdä mitä nyt tehdään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 16:15
Kirjoittaja Renee
Jos suurempi öljypohja ja öljyntilavuus suurenee. Monesti softa ei korjaa mitään suunittelu mokaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 16:19
Kirjoittaja dr500
toasti kirjoitti: 04 Loka 2019 13:14 1,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Mielenkiinnolla odotan onko tuo vain ohjelmistopäivitys vai jotain muutakin.
Dilution=laimentuminen.. hiukkassuodattimen poltot eivät mene läpi, vai mikä tämän aiheuttaa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 16:36
Kirjoittaja toasti
dr500 kirjoitti: 04 Loka 2019 16:19 Dilution=laimentuminen.. hiukkassuodattimen poltot eivät mene läpi, vai mikä tämän aiheuttaa?
Tiedän kyllä sanan suomeksi, kiitos vain. Tällä palstalla kuitenkin ongelmaa on mielestäni puitu usein "likaantumisena".
Siitähän tuossa on nimenomaan kyse, että dieseliä menee öljyjen joukkoon. Ilmeisesti tämä on seurausta Euro-6 päästövaatimusten täyttämisestä ilman SCR:ää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 17:21
Kirjoittaja -Kj-
PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Loka 2019 23:58 Jos on akussa virta :lol:
Ai että, syksyn ensimmäinen webastoaamu, eikä käynnistynyt edes kaukosäätimestä. Syy:akun alhainen varaus. Viime talven (vko10 eteenpäin toimi moitteetta). Täällä myös start-stop toimii aniharvoin yritteliästä moottorijarruttelusta huolimatta. Otin 10A laturin ja latasin akkua, se oli laturin mukaan täynnä alle tunnissa, talvitilassa vielä, ei siis juuri varausta ottanut. Seuraavana aamuna webastolla lämpesi, mutta SS ei aktivoidu - syy akun lataaminen. Lieköhän sattunut maanantaiakku.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 17:46
Kirjoittaja PiuhaPoikki
-Kj- kirjoitti: 04 Loka 2019 17:21 Ai että, syksyn ensimmäinen webastoaamu, eikä käynnistynyt edes kaukosäätimestä. Syy:akun alhainen varaus. Viime talven (vko10 eteenpäin toimi moitteetta). Täällä myös start-stop toimii aniharvoin yritteliästä moottorijarruttelusta huolimatta. Otin 10A laturin ja latasin akkua, se oli laturin mukaan täynnä alle tunnissa, talvitilassa vielä, ei siis juuri varausta ottanut. Seuraavana aamuna webastolla lämpesi, mutta SS ei aktivoidu - syy akun lataaminen. Lieköhän sattunut maanantaiakku.
Näistä kannattaa reklamoida myyjälle jokaisen jolla ongelmia on.
Muuten asia ei korjaannu.
Asiahan olisi korjattavissa yksinkertaisesti softaa muuttamalla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 18:29
Kirjoittaja Hessu81
onik kirjoitti: 03 Loka 2019 21:11 Kyllä ihmettelin taas tänään automaattipysäköinnin toimintaa kun veti auton 90 asteen kulmaan etummaisen auton taakse ja yritti alkaa veivata ympäri. Ei kannata siitä lisäosasta maksaa, kamera ja tutkat riittää.
Tyhmä kysymys, mutta valitsithan taskuparkin kuvan, etkä normaalia ruutua? Siinähän valitaan miten pysäköidään...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 18:35
Kirjoittaja onik
Hessu81 kirjoitti: Tyhmä kysymys, mutta valitsithan taskuparkin kuvan, etkä normaalia ruutua? Siinähän valitaan miten pysäköidään...
Jep, sehän on oletuksena taskuparkkitilassa ja ruutuparkki valitaan erikseen. Varmistin tilan kyllä ennen aloitusta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Loka 2019 18:46
Kirjoittaja dr500
toasti kirjoitti: 04 Loka 2019 16:36 Tiedän kyllä sanan suomeksi, kiitos vain. Tällä palstalla kuitenkin ongelmaa on mielestäni puitu usein "likaantumisena".
Siitähän tuossa on nimenomaan kyse, että dieseliä menee öljyjen joukkoon. Ilmeisesti tämä on seurausta Euro-6 päästövaatimusten täyttämisestä ilman SCR:ää.
juu, tässähän on myös denox kat jossa on jonkinlainen polttojakso myös.
Veikkaan, että moottorinohjauksessa on vain laskuri, joka sallii tietyn määrän polttoja kunnes se ilmoittaa öljyn olevan huonoa..
Ja se on tiedossa, että euro6 on vaikea täyttää oikeasti tällä setupilla.
Joku tässä vaan menee pieleen - ehkä lämpö ei riitä härmän olosuhteissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Loka 2019 14:46
Kirjoittaja Rusakko_
Onko kukaan käyttänyt Focuksessa viimasuojaa/talvimaskia/maskisuojaa kylmällä kaudella? Teoriassahan Focuksessa ei sellaista pitäisi tarvita, koska näissä on ne kaihtimet, mutta viime talven keskuteluja selatessani jäi vähän semmonen olo, että joko kaihtimet eivät tahdo pysyä kiinni tai ne eivät ole kovin tiiviitä, joten moottori lämpeää hitaasti tai ei pysy lämpimänä.

Itse olen aina käyttänyt autoissani erillistä viimasuojaa ja kaupan valmiina tuotteena sellaista tarjotaan myös Focukseen:
http://www.autoluettelo.fi/wls/view_art ... No=2185387

Rumiahan nuo on, mutta se on mulle samantekevää, kunhan voin varmistua siitä, että moottori lämpeää hyvin ja myös pitää sen ajotavasta riippumatta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Loka 2019 18:31
Kirjoittaja -Kj-
Askartein juuri kokeeksi omaani tuon mallin mukaisen viimasuojan. Oulun korkeudella on toistaiseksi ollut pakkasia vain aamuisin. Sanoisin että parannus heikkoon lämpiävyyten on toistaiseksi ollut pienehkö, mutta lämpö pysyy moottorissa mukavasti tuntikausia ajon jälkeen.

Huollossa viime talena sanoivat että pakkasilla automaattiläppiä ei laiteta täysin kiinni, vaan hiukan auki, jotteivat jäätyisi umpeen. -> Ehkä viimasuojan vaikutus suurempi pakkasilla. Ilman ajonaikaista lisälämmittimen käyttöä lämpöneula saavutti keskipisteen noin 25km rauhallisen maantieajon jälkeen, lähtölämpötila moottorilla 25c.ulkona +2c - tämä siis keula peitettynä. Sisälämpötilan pyyntö 20C, automaattiasento 2/3

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Loka 2019 19:46
Kirjoittaja Viikkus
Kovemmilla pakkasilla, kun mennään alle -15 on tullut käytettyä itse tehtyä viimasuojaa keulassa. Mielestäni pientä hyötyä siitä on ollut lämpenemisen suhteen.

Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu. :lol: Mutta hintaa tulee vaan kymmenesosa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Loka 2019 20:18
Kirjoittaja AAR85
Viikkus kirjoitti: 06 Loka 2019 19:46 Kovemmilla pakkasilla, kun mennään alle -15 on tullut käytettyä itse tehtyä viimasuojaa keulassa. Mielestäni pientä hyötyä siitä on ollut lämpenemisen suhteen.

Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu. :lol: Mutta hintaa tulee vaan kymmenesosa.
Juu samalla vihreällä retkipatjalla on täälläkin rokattu :lol: Hemmetin ruma, mutta ajaa asiansa. Itse en mitään maagisen suurta eroa huomannut, mutta laitan kyllä taas tulevana talvena.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Loka 2019 21:23
Kirjoittaja -Kj-
AAR85 kirjoitti: 06 Loka 2019 20:18 Juu samalla vihreällä retkipatjalla on täälläkin rokattu :lol: Hemmetin ruma, mutta ajaa asiansa. Itse en mitään maagisen suurta eroa huomannut, mutta laitan kyllä taas tulevana talvena.
Sama muotoon leikattu vihreä retkipatja täälläkin, mutta sijoitin lisäksi 3,90 mustaan maaliin. :mrgreen: ei pomppaa silmille niin mattamustana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Loka 2019 09:08
Kirjoittaja Freeze
Tilasin eilen Tammerin alkuperäisen 8-)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Loka 2019 17:10
Kirjoittaja Freeze
HMS77 kirjoitti: 27 Elo 2019 17:25 Jaaha, tällasta tänään..
https://youtu.be/d3vwyyR0Nq0
Tällaista oli itselläkin tänään, nyt huomasin. Ei muuta kuin takuun piikkiin, sano artisti. Minullakin juuri oikea puoli. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Loka 2019 21:43
Kirjoittaja AAR85
-Kj- kirjoitti: 06 Loka 2019 21:23 Sama muotoon leikattu vihreä retkipatja täälläkin, mutta sijoitin lisäksi 3,90 mustaan maaliin. :mrgreen: ei pomppaa silmille niin mattamustana.
Meinasin itsekkin tehdä saman satsauksen tänävuonna 8-)

Nyt, kun on kelit alkaneet viilentyä niin mielenkiinnolla odotan, että pysyykö se hiukkasloukku -ilmo pois vai ei :roll: Omaani on tehty se softapäivitys tähän ”ominaisuuteen” :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Loka 2019 22:05
Kirjoittaja Jiippe
Focus St-line sai uuden maskin maahantuojan toimesta. Vanhassa kun oli toi viallinen mötikkä, joka ohjasi adaptiivista vakkaria ja jne, niin uusivat sen. Nyt adaptiivinen vakkari toimii paljon paremmin, kuin vanha. Ei tee äkkijarrutuksia, eikä huutele turhaan törmäysvaarasta. Tuntuu että auton käyttäytyminen muuttui rauhallisemmaksi uuden boksin myötä. Samalla vaihtoivat takaikkunan tiivisteet, kun eivät pysyneet paikoillaan.

Kuva

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Loka 2019 04:40
Kirjoittaja jesseson94
Jiippe kirjoitti: 07 Loka 2019 22:05 Focus St-line sai uuden maskin maahantuojan toimesta. Vanhassa kun oli toi viallinen mötikkä, joka ohjasi adaptiivista vakkaria ja jne, niin uusivat sen. Nyt adaptiivinen vakkari toimii paljon paremmin, kuin vanha. Ei tee äkkijarrutuksia, eikä huutele turhaan törmäysvaarasta. Tuntuu että auton käyttäytyminen muuttui rauhallisemmaksi uuden boksin myötä. Samalla vaihtoivat takaikkunan tiivisteet, kun eivät pysyneet paikoillaan.

Kuva


Oliko huollossa puhetta onko vastaavaa muilla St-line autoilla esiintynyt?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Loka 2019 06:00
Kirjoittaja @rsk@
Tuohan näyttää nyt lähes samalle mitä uuden ST:n maski tuolta alareunasta.
Ne alaosan poikkirivat on vaihtuneet tuohon verkkomalliin....

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Loka 2019 06:33
Kirjoittaja jesseson94
@rsk@ kirjoitti: 08 Loka 2019 06:00 Tuohan näyttää nyt lähes samalle mitä uuden ST:n maski tuolta alareunasta.
Ne alaosan poikkirivat on vaihtuneet tuohon verkkomalliin....

Kyl omaakin st-linee kelpais 🤔

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Loka 2019 06:38
Kirjoittaja jesseson94
Muilla ”älykkäillä ledeillä” varustelluissa menopeleissä ilmennyt ongelmaa, ettei vaihda vastaantulleen auton jälkeen enään pitkiä päälle... eilen oma alkoi oireilemaan. edes manuaalinen pitkien käyttäminen ja sitten takaisin autom. laittaminen ei auttanut. lyhyet pysyi päällä 🤔 auton uudelleen käynnistäminen auttoi mutta ekan vastaantulian jälkeen sama ongelma..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Loka 2019 07:27
Kirjoittaja toasti
jesseson94 kirjoitti: 09 Loka 2019 06:38 Muilla ”älykkäillä ledeillä” varustelluissa menopeleissä ilmennyt ongelmaa, ettei vaihda vastaantulleen auton jälkeen enään pitkiä päälle... eilen oma alkoi oireilemaan. edes manuaalinen pitkien käyttäminen ja sitten takaisin autom. laittaminen ei auttanut. lyhyet pysyi päällä 🤔 auton uudelleen käynnistäminen auttoi mutta ekan vastaantulian jälkeen sama ongelma..
Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.

Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Loka 2019 08:14
Kirjoittaja s_herra
toasti kirjoitti: 09 Loka 2019 07:27 Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.

Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.
Mulla kävi kerran niin että vaihtoi lyhkäsille kun tuli tietyömaalla viidenkympinlätkä vastaan. Katuvaloja ei ole tuossa kohtaan eikä muutakaan mikä pitäisi vaikuttaa. Toki samassa kohtaa vaihtuu normaalisti myös rajoitus 80 --> 60. Ei vaihtanut enää pitkillä about parin kilsan pimeällä pätkällä mutta sitten kun pysäytti, sammutti ja starttasi niin jo taas pelasi. Nyt 50 lätkä on pois ja kuudenkympin rajoitusmerkin kohdalla pelaa normaalisti. Saman tien toisessa päässä rajoitus muuttuu myös 80 --> 60 ja tässä kohtaa on katuvalot. Kun tähän 60 merkille ajaa esim. 70 -80 km/h niin pitkät tippuu pois juuri siinä kohtaa pois vaikka katuvalot alkaa jo aiemmin. Mystistä hommaa, eihän nopeusrajoituksilla pitäisi olla vaikutusta autom./adaptiivisten kaukovalojen toimintaan. Pääsääntöisesti pelaa kuitenkin hienosti, saas nähdä vaan kuinka kauan. Edelliseen mk 3.5:een vaihdetiin pari kertaa kuskin umpio (kääntyvä xenon) kun alkoi valokeila näyttää minne sattuu.