Sivu 118/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 17:12
Kirjoittaja calculus
hapelo kirjoitti: 28 Kesä 2019 16:49 Olet oikeassa,se provosoituminen on pahinta...ehkä asetin sanani väärin :roll:

Harri
Joo, olisin itsekin varmaan voinut ilmaista pointtini alunperin selkeämmin. Herrasmiesten kädenpuristus. 🤝

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 21:46
Kirjoittaja Hot hatch
Jos kuuma auto ahdistaa, niin automaatit voi laittaa etäkäynnistyksellä vähäksi aikaa käymään, ehtii jäähtyä ennen kuin lähtee ajeleen. :idea:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 21:53
Kirjoittaja Rusakko_
Hot hatch kirjoitti: 28 Kesä 2019 21:46 Jos kuuma auto ahdistaa, niin automaatit voi laittaa etäkäynnistyksellä vähäksi aikaa käymään, ehtii jäähtyä ennen kuin lähtee ajeleen. :idea:
Tulee käytettyä melkein päivittäin :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 22:24
Kirjoittaja HMS77
Jep, etäkäynnistys on kyllä pop. Varsinkin muksujen kanssa ihan ehdoton niin talvella kuin kesälläkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 23:03
Kirjoittaja Focus_2.0
Näppärästi kulkee uus ST ja kivat mörinät: https://youtu.be/o2PQrGC-01Q

Koskahan mahtaa tulla Suomeen?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 23:35
Kirjoittaja toasti
Focus_2.0 kirjoitti: 28 Kesä 2019 23:03 Näppärästi kulkee uus ST ja kivat mörinät: https://youtu.be/o2PQrGC-01Q

Koskahan mahtaa tulla Suomeen?
Onhan tuo jo pitkään ollut saatavilla. Sitä en tiedä onko vielä yhtäkään autoa Suomessa.

https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/f ... t-wltp.pdf

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Kesä 2019 23:43
Kirjoittaja Focus_2.0
toasti kirjoitti: 28 Kesä 2019 23:35 Onhan tuo jo pitkään ollut saatavilla. Sitä en tiedä onko vielä yhtäkään autoa Suomessa.

https://www.ford.fi/content/dam/guxeu/f ... t-wltp.pdf
Sitä just että koska mahtaa ekat autot olla Suomessa? Kokemuksen mukaan tuskin kovin moneen paikkaan tulee esittelyautoja..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 07:37
Kirjoittaja hke
Dieseliä ei ilmeisesti myydä Suomessa uuden STn osalta?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 09:30
Kirjoittaja focst
hke kirjoitti: 29 Kesä 2019 07:37 Dieseliä ei ilmeisesti myydä Suomessa uuden STn osalta?
Ei vielä pitäis tulla myöhemmin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 09:35
Kirjoittaja EeroH
PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Kesä 2019 22:06
Dieselin viehätys on juuri se alavääntö ja voiman tunne. Toisaalta saman kokoisesta bensakoneesta saa ruoskimalla enemmän tehoa mutta se vaatii kierrättämistä ja polttoainetta roihuaa sitten senkin edestä.
Niin voiman tunne, ei siinä mitään voimaa ole :D Jos vertaa aiemman focuksen 2l koneita, dieselissä 185/400 ja bensassa 250/360, vain 40nm vähemmän ja se 2500rpm alueella. Dieselissä max vääntö vain 750rpm alueella. Bensakoneella ei tarvitse vetää poljin lattiassa ja diesel jää jalkoihin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 12:26
Kirjoittaja hapelo
Focus_2.0 kirjoitti: 28 Kesä 2019 23:03 Näppärästi kulkee uus ST ja kivat mörinät: https://youtu.be/o2PQrGC-01Q

Koskahan mahtaa tulla Suomeen?
Muhkeet lihakset mutta 5 ovea...hinta kohdallanaan...280hv

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 15:16
Kirjoittaja AAR85
Hmmh. Just jää alle 50k, kun maltillisesti ruksaa vain tärkeimmät. Tekis mieli kysyy tarjousta, mut tulis vaan paha mieli, kun näkee hyvitystarjouksen nykysestä :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 15:36
Kirjoittaja hapelo
AAR85 kirjoitti: 29 Kesä 2019 15:16 Hmmh. Just jää alle 50k, kun maltillisesti ruksaa vain tärkeimmät. Tekis mieli kysyy tarjousta, mut tulis vaan paha mieli, kun näkee hyvitystarjouksen nykysestä :lol:
Ööh...50K€,luinko väärin...täytyy uusia lasit?
Sillä hinnalla saa jo vähän käytetyn RS:än...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 15:51
Kirjoittaja calculus
hapelo kirjoitti: 29 Kesä 2019 12:26 Muhkeet lihakset mutta 5 ovea...hinta kohdallanaan...280hv

Harri
Haluaisitko itse nimenomaan 3-ovisen? Varmaan siinä olisi koppa jonkun verran jäykempi kuin 5-ovisessa ja sitä kautta ehkä napakampi ajotuntuma mutkapätkällä. 🤔

50 kiloeuroa Focuksesta, - joka ei ole RS - , kuulostaa kyllä todella pahalta. :cry

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 16:09
Kirjoittaja AAR85
hapelo kirjoitti: 29 Kesä 2019 15:36 Ööh...50K€,luinko väärin...täytyy uusia lasit?
Sillä hinnalla saa jo vähän käytetyn RS:än...

Harri
Onhan se joo iso raha. RS:ää ei vaan saa pitkäkattoisena, joka olisi itselle välttämättömyys.

Focus ST Wagon 46276€. Siihen muutama paketti ja varuste päälle niin ynnäilin loppusummaksi vähän yli 49ke. Ruksaamalöa saa 50ke menemään rikki helposti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 17:36
Kirjoittaja PiuhaPoikki
EeroH kirjoitti: 29 Kesä 2019 09:35 Niin voiman tunne, ei siinä mitään voimaa ole :D Jos vertaa aiemman focuksen 2l koneita, dieselissä 185/400 ja bensassa 250/360, vain 40nm vähemmän ja se 2500rpm alueella. Dieselissä max vääntö vain 750rpm alueella. Bensakoneella ei tarvitse vetää poljin lattiassa ja diesel jää jalkoihin.
Niin, ei kai kukaan ole väittänytkään ettei diesel jäisi saman kokoisen bensakoneen jalkoihin?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Kesä 2019 18:46
Kirjoittaja HMS77
Parin viikon päästä pistetään sitten 5-ovisen tilat ensimmäistä kertaa tosi koetukselle kun Focus pääsee ensimmäiselle ulkomaanmatkalleen kun pitäs lähteä käymään perheen kanssa Tallinnassa. :?
Luulen ettei tuonne montaa laatikkoa olutta mahdu, muiden tavaroiden lisäksi. Veikkaan että max 4-6, riippuen miten saadaan pelattua Tetristä..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 09:28
Kirjoittaja Jepat
Kysymys tavaratilan subbarista ja välipohjasta. Koeajoin Vignalen ja St-linen joissa oli b&o audio. Liikkeessä kurkin jonkun esittelyauton takakontin välipohjan alle ja se oli täysin tasainen. Koeajolla huomasin, että ainakin tuossa st-linessä tavaratilan pohja olikin jostain huovasta tehty pehmeä levy, joka lepäsi vararenkaan ja sen päällä olevan subbarin päällä. Lisäksi n. puolet välipohjan alla olevasta tilasta täytti jonkin sortin vahvistin. Käytännössä koko välipohjan alainen tila oli käyttökelvotonta. Itselle olisi perheellisenä erittäin tärkeää maksimoida kontin koko. Sain lastevaunut(vankkurit) ja muuta roinaa mahdutettua konttiin, mutta ei puhettakaan että suojaverhon olisi saanut kiinni. Octaviassa myös vaunut mahtuvat helposti verhon alle. Octavian ja Focuksen tavaratiloissa on laskennallisesti vain muutaman litran ero, mutta käytännössä ero vaikuttaa olevan varsin suuri. Näin jossain maininnan, että b&o audio ja varapyörän malli (pienempi tai täysikokoinen rengas) vaikuttavat käytössä olevan tilan kokoon, mutta en enää löydä sitä mistään.

Kysymys kuuluukin, että onko kaikissa B&O varustelluissa Focuksissa tuollainen pienempi välipohjan alainen tila ja saako (niissä malleissa, jossa pohja on tasainen) välipohjan irroitettua kokonaan säilytystilan maksimoimiseksi?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 10:40
Kirjoittaja Freeze
Jepat kirjoitti: 30 Kesä 2019 09:28Kysymys kuuluukin, että onko kaikissa B&O varustelluissa Focuksissa tuollainen pienempi välipohjan alainen tila ja saako (niissä malleissa, jossa pohja on tasainen) välipohjan irroitettua kokonaan säilytystilan maksimoimiseksi?
On
Ei tietoa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 11:09
Kirjoittaja focst
Jepat kirjoitti: 30 Kesä 2019 09:28 Kysymys tavaratilan subbarista ja välipohjasta. Koeajoin Vignalen ja St-linen joissa oli b&o audio. Liikkeessä kurkin jonkun esittelyauton takakontin välipohjan alle ja se oli täysin tasainen. Koeajolla huomasin, että ainakin tuossa st-linessä tavaratilan pohja olikin jostain huovasta tehty pehmeä levy, joka lepäsi vararenkaan ja sen päällä olevan subbarin päällä. Lisäksi n. puolet välipohjan alla olevasta tilasta täytti jonkin sortin vahvistin. Käytännössä koko välipohjan alainen tila oli käyttökelvotonta. Itselle olisi perheellisenä erittäin tärkeää maksimoida kontin koko. Sain lastevaunut(vankkurit) ja muuta roinaa mahdutettua konttiin, mutta ei puhettakaan että suojaverhon olisi saanut kiinni. Octaviassa myös vaunut mahtuvat helposti verhon alle. Octavian ja Focuksen tavaratiloissa on laskennallisesti vain muutaman litran ero, mutta käytännössä ero vaikuttaa olevan varsin suuri. Näin jossain maininnan, että b&o audio ja varapyörän malli (pienempi tai täysikokoinen rengas) vaikuttavat käytössä olevan tilan kokoon, mutta en enää löydä sitä mistään.

Kysymys kuuluukin, että onko kaikissa B&O varustelluissa Focuksissa tuollainen pienempi välipohjan alainen tila ja saako (niissä malleissa, jossa pohja on tasainen) välipohjan irroitettua kokonaan säilytystilan maksimoimiseksi?
Ei se isotila ole B&O mallissa ole mutta mulle riittävä saa piiloon sellaiset tavarat joita ei jatkuvasti tarvi esim. Irroitettavan koukun osat.. enemmän se subbari 5ovisessa vaikuttaa kontin korkeudesta lähtee noin 10cm.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 11:33
Kirjoittaja Jepat
Tarkoitukseni siis oli ottaa välipohja kokonaan pois tai taitta se ylös, jos vaan mahdollista. Se toisi ainakin 5 cm lisää korkeutta tilaan.

Löysin moottori-lehden koeajosta kuvan, jossa välipohja on nostettu yläasentoon: https://moottori.fi/wp-content/uploads/ ... le-010.jpg

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 12:12
Kirjoittaja focst
Jepat kirjoitti: 30 Kesä 2019 11:33 Tarkoitukseni siis oli ottaa välipohja kokonaan pois tai taitta se ylös, jos vaan mahdollista. Se toisi ainakin 5 cm lisää korkeutta tilaan.

Löysin moottori-lehden koeajosta kuvan, jossa välipohja on nostettu yläasentoon: https://moottori.fi/wp-content/uploads/ ... le-010.jpg
Eikö sen saa helposti tiputettua alemmas jos ottaa noi muovikiskot pois molemmilta puolilta? Sillä tulee syvyyttä noin 5cm lisää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 18:23
Kirjoittaja Jepat
Jaa a, en tiedä kun ei ole autoa jossa moista voisi kokeilla. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 20:32
Kirjoittaja focst
Kun ois hoksannu koukkua laittaessa oli muovit muutenkin irti.. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Kesä 2019 21:04
Kirjoittaja Hot hatch
Jepat kirjoitti: 30 Kesä 2019 11:33 Tarkoitukseni siis oli ottaa välipohja kokonaan pois tai taitta se ylös, jos vaan mahdollista. Se toisi ainakin 5 cm lisää korkeutta tilaan.

Löysin moottori-lehden koeajosta kuvan, jossa välipohja on nostettu yläasentoon: https://moottori.fi/wp-content/uploads/ ... le-010.jpg
http://focus.fordpresskits.com/?p=home
Tuollahan niitä kuvia on paljon, myös kontista.