Sivu 98/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2019 20:34
Kirjoittaja AAR85
Kesärenkaiden melu yllätti täälläkin vähän. 235/40-18 rengastuksella. Paineet 2.8bar. Kyllä se auto on suurin tekijä tässä meluhommassa. American Car Show reissulla tuli todettua, että ’14 mallinen A4 diudi on todella paljon hiljaisempi vaikka alla 245/35-19 Michelin PilotSport 4S, rengas jossa melu ei todellakaan ole ollut suunnittelupöydässä se suurin kriteeri.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2019 20:36
Kirjoittaja Trukki1
tursas kirjoitti:No, mitkä ne paineet sulla on, onko edes omaa ilmanpainemittaria yli miljoonalla kilometrillä, tuskin, mulla on 2,1 ohjekirjan mukaan 1-3 päällä ja alle 160 km/h. Nyt 2,5 ja ravistaa ja kolistaa joka kuopassa..pitää päästää paineita pois..niin kuin muissakin jutuissa täällä sanottu niin rengasreiskat pistää sinne varmuuden vuoksi 3,0..
Kuule ihan ohjekirjan mukaan laitettu (ei saksan moottoritie nopeuksille eikä täyskuormalle) ja ihan ikiomalla rengaspainemittarilla (ja tietysti joutuu kompressoriakin käyttämään). Samoin menettelin nastarenkaidenkin kanssa. Mittaria ei ole kalibroitu VTT:llä mutta auton oma rengaspainejärjestemä näyttää kutakuinkin samoja lukemia. Ja oli noissa kesänakeissa alunperin tuo 3 bar. Mutta ei oo enää. Ja sitäpaitsi ajossa tosiaan nuo paineet kasvaa mutta vaikea sitä on ajon aikana pienentääkkään...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2019 20:41
Kirjoittaja Trukki1
Rusakko_ kirjoitti:Onhan se selvää, että mitä matalampi profiili ja leveämpi rengas, niin sitä kovempi melu. Ja tilanne pahenee, kun renkaat kuluvat. Kiva sporttirenkailla on kanttailla mutkaisia pikiteitä, kun renkaat ja tie ovat hyväkuntoiset, mutta pidemmän päälle voivat olla hyvinkin meluisat ja sekä ura- että tärinäherkät, eikä sporttirenkaan ominaisuuksia pääse ja/tai tarvitse juuri missään. Tiedä vaikka söisivät alustan osia nopeammin ja olisivat herkemmät pyörän suuntauksillekin. Hankintahinnaltaan ainakin kalliimmat, vaan onhan isot vanteet näyttävät!

Tuntuu vaan erikoiselta suosia matalia ja leveitä nakkeja, kun muuten auto on suht hiljainen, hyvä ajaa ja vaatimattomien tehojen ja kulutuksen puolesta kapeemmat olis riittävät. Suomen tietkin ovat mitä sattuu...

Mutta on nämä kyllä niin makuasioita ja niistähän sitä on mukava kiistellä
Valitettavasti nuo leveämmät renkaat tulivat, koska halusin autoon nuo led-valot halogeenien sijaan. En siis mitenkään halunnut 17" tuumaisia vanteita tai renkaita mutta LED- ajovalot halusin ja sainkin ne ;) .

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2019 09:23
Kirjoittaja Freeze
Trukki1 kirjoitti:Valitettavasti nuo leveämmät renkaat tulivat, koska halusin autoon nuo led-valot halogeenien sijaan. En siis mitenkään halunnut 17" tuumaisia vanteita tai renkaita mutta LED- ajovalot halusin ja sainkin ne ;) .
+1 tälle. Ei jättänyt osapaketin kasaaja valinnanvaraa. Pitänee muuttaa paikkakunnalle, jossa on uudemmat asphaltit. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2019 11:07
Kirjoittaja Arski54
Freeze kirjoitti:+1 tälle. Ei jättänyt osapaketin kasaaja valinnanvaraa. Pitänee muuttaa paikkakunnalle, jossa on uudemmat asphaltit. :D
Mihin maahan meinasit muuttaa? :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2019 16:06
Kirjoittaja THPC
THPC kirjoitti:Onkohan aikaisemmin vain jäänyt allekirjoittaneelta huomaamatta, mutta nyt 18.4. päivätyssä Focuksen hinnastossa ergonomiset (18 suuntaan säädettävät) jakkarat saatavana myös St-lineen (autoveroton hinta 560).

Oman auton valmistuskuukausi oli siirtynyt heinäkuulle, joten ajattelin josko nuo vielä saisi ympättyä tilaukseen.

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisistä jakkaroista, ovatko hintansa arvoiset?
Kiitokset vastaajille. Ergo-jakkarat lisätty tilaukseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2019 16:49
Kirjoittaja HMS77
Sain Fordilta vastauksen tuohon öljynvaihtoilmoitukseen:
Mikäli ennenaikainen huoltoilmoitin syttyy, tulee autoon vaihtaa öljyt. Tehdas tutkii asiaa parhaillaan ja pyrimme saamaan ratkaisun.

Ilmoitus tulee 1500km ennen huollon tarvetta, jonka jälkeen auto ilmoittaa öljynvaihto vaaditaan.

Ford liike käsittelee asian aina tapauskohtaisesti ja on tarvittaessa yhteydessä Ford maahantuontiin.
Aika varattu ensi viikon perjantaille öljynvaihtoon, menee nyt se ainakin takuuseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Huhti 2019 08:55
Kirjoittaja AAR85
Nyt on ajettu vajaa 1000km loukkupäivityksen jälkeen. Suodatin ylärajalla -ilmoituksia ei ole sen jälkeen tullut. Veikkaan kyllä, että ilmojen lämpeneminen on tähän vaikuttanut myös, että varmaan ensitalvena nähdään päivityksen todellinen vaikutus. Mites muilla? Onko vielä tullut ilmoituksia?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Huhti 2019 09:24
Kirjoittaja Pajari
Ei ole ilmoituksia tullut, en tosin ole paljon ajellutkaan päivityksen jälkeen. Samalla päivittivät Webaston aiheuttaman "moottorin ylikuumeneminen" herjankin, sen toimivuus näkyy varmaan ensi pakkasilla, jos Webasto sitten yleensä lähtee akun varaustilan perusteella tulille. Saakohan sen akun n. 80% latausrajan muutatettua ylemmäksi jotenkin, vai pitääkö tuon kanssa vain yrittää elää?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Huhti 2019 13:39
Kirjoittaja hke
ST 2019: Saksassa myös diesel hinnoiteltu, ero vain -1000 bensiiniversioon verrattuna minkä hinta Saksassa n36ke. Ehkä käytännöllisin lisävaruste Suomen oloihin, lämmitettävä tuulilasi, lisähintaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Huhti 2019 21:23
Kirjoittaja TDdi 03
Pajari kirjoitti:Saakohan sen akun n. 80% latausrajan muutatettua ylemmäksi jotenkin, vai pitääkö tuon kanssa vain yrittää elää?
Joku taisi palstalla kirjoitella, että älylatauksen saisi pois päältä forscan:illa.
Silloin tosin lataus lienee täysillä aina ja lisäksi voinee vaikuttaa takuuseen?
Itsellä samaa ongelmaa Kugan kanssa ja maahantuojaa ei kiinnosta kuin pyytää käymään takuuhuollossa vikakoodien luvussa ja selittelevät sen toimivan kuten tarkoitettu...

Talvi, webasto ja vajaaksi jätetty akku on käsittämätön yhdistelmä, kun autolla pitäisi pärjätä ilman melkein joka öistä latausta...
Ensimmäinen akku meni alle 2v vaihtoon ja seuraava onnmenossa samassa ajassa. Takuuta ei kuulemma ole takuuna vaihdetuista akussa. :x

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 19:43
Kirjoittaja focst
Onko tosi että focuksessa ei mene ikkunat kiinni kerta painalluksella..?Aukeaa kyllä. :shock:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 19:50
Kirjoittaja toasti
focst kirjoitti:Onko tosi että focuksessa ei mene ikkunat kiinni kerta painalluksella..?Aukeaa kyllä. :shock:
Ei ole. Aja ikkunan "asentokalibrointi" (en tiedä virallista nimeä) uusiksi ohjekirjan mukaan.
edit:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN

Tuolta kohta puristumiseneston nollaaminen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 20:09
Kirjoittaja focst
toasti kirjoitti:Ei ole. Aja ikkunan "asentokalibrointi" (en tiedä virallista nimeä) uusiksi ohjekirjan mukaan.
edit:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN

Tuolta kohta puristumiseneston nollaaminen.
Kiitoksia onnistu yllättävän helposti. Hävisi vissiin kun päivittivät ovien ohjainlaitteet.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 21:05
Kirjoittaja Trukki1
focst kirjoitti:Kiitoksia onnistu yllättävän helposti. Hävisi vissiin kun päivittivät ovien ohjainlaitteet.
Niin kävi minullekin ja yrittivät kovasti pistää syyksi "lunta/jäätä ikkunan välissä". En ostanut sitä ehdotusta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 21:09
Kirjoittaja toasti
Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia teillä on ollut minkä perusteella ovimodulit päivitettiin? Itse kun kysyin, että voitteko ajaa kaikki päivitykset, kun viikon välein huomasi jonkin uuden ongelman, joka korjaantui ohjelmistolla, oli vastaus että ei voi jos ei ole jotain vikaa eritellä. Mulla on ovimodulit vanhaa versiota ja ainakin sellaista huomannut, että auto naksuttelee lukkoja välillä turhaan. Esimerkiksi kun avaa autossa ollessaan kuskin oven, niin kuulee, kuinka lukot napsahtaa kaikkialla. Tähän ei taas huolto tapansa mukaan reagoinut mitenkään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 21:41
Kirjoittaja onik
Pitäisikö muuten ikkunoiden toimia jos moottori sammuu startstopilla? Tai pitäisikö sen herätä siitä ikkunanapista? Ärsyttää aina kytkeä startstoppia päälle ja pois halliin ajaessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 21:55
Kirjoittaja focst
onik kirjoitti:Pitäisikö muuten ikkunoiden toimia jos moottori sammuu startstopilla? Tai pitäisikö sen herätä siitä ikkunanapista? Ärsyttää aina kytkeä startstoppia päälle ja pois halliin ajaessa.
Se johtuu pcm päivityksestä tulossa uusi päivitys jossain vaiheessa joka korjaa ikkunoiden toiminnan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 22:09
Kirjoittaja Trukki1
toasti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia teillä on ollut minkä perusteella ovimodulit päivitettiin? Itse kun kysyin, että voitteko ajaa kaikki päivitykset, kun viikon välein huomasi jonkin uuden ongelman, joka korjaantui ohjelmistolla, oli vastaus että ei voi jos ei ole jotain vikaa eritellä. Mulla on ovimodulit vanhaa versiota ja ainakin sellaista huomannut, että auto naksuttelee lukkoja välillä turhaan. Esimerkiksi kun avaa autossa ollessaan kuskin oven, niin kuulee, kuinka lukot napsahtaa kaikkialla. Tähän ei taas huolto tapansa mukaan reagoinut mitenkään.
Minun autossa on juuri samaa vikaa. Sanoivat vaan että onko hanskat kädessä ovea avatessa. Sanoin että ei johdu siitä. Naksuttelee joskus monta kerta peräjälkeen. Toivottavasti osaavat korjata senkin softavian joskus...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 22:19
Kirjoittaja focst
toasti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia teillä on ollut minkä perusteella ovimodulit päivitettiin? Itse kun kysyin, että voitteko ajaa kaikki päivitykset, kun viikon välein huomasi jonkin uuden ongelman, joka korjaantui ohjelmistolla, oli vastaus että ei voi jos ei ole jotain vikaa eritellä. Mulla on ovimodulit vanhaa versiota ja ainakin sellaista huomannut, että auto naksuttelee lukkoja välillä turhaan. Esimerkiksi kun avaa autossa ollessaan kuskin oven, niin kuulee, kuinka lukot napsahtaa kaikkialla. Tähän ei taas huolto tapansa mukaan reagoinut mitenkään.
Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään.. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 22:47
Kirjoittaja toasti
focst kirjoitti:Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään.. :thumbup:
Tämä vika voi olla myös avaimessa. Uusien focuksien avaimissa on uusi turvaominaisuus, jossa avain menee "unitilaan" kun avain on paikallaan. Jospa tuo liiketunnistin avaimessa ei toimi kunnolla ja avain jää nukkumaan. Tosin tämä uusi avain ei käsittääkseni ole ainakaan ensimmäisissä uusissa focuksissa, uusi avain tuli vasta myöhemmin käyttöön.

https://www.autoexpress.co.uk/ford/1065 ... ay-attacks

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2019 23:07
Kirjoittaja Fjöördis
Pystyykö noita erilaisia mittariston näytön ilmoituksia (mitkä voi kuitata OK napilla) poistamaan mitenkään?
Esimerkiksi kun menen autoon, niin en haluaisi aina nähdä sitä kuvaa penkeistä missä on tai ei ole turvavyö kiinnitettynä.
Tai ilmoitusta siitä että käsijarru on nyt päällä, tai kuskin ovi on nyt auki jne.. Eikö siellä jumalauta ole ne punaiset valot mittaristossa, mistä nuo näkee.. :evil:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 05:51
Kirjoittaja Kaizer
focst kirjoitti:2.0 ecoblue transit herjasi kans öljynvaihtoa alle 10tkm ja vaihtoväli piti olla 60tkm. Tuli siihenkin pari päivitystä ja öljymäärää kasvatettiin ennen kun rupesi pääsemään edes lähelle oikeita lukemia. Tämä on varmaan myös syy miksi 2.0 focus pelaa koska on jo transitin kanssa harjoteltu.
Omassa Focucsessa vaihdettiin Öljyt 6500 km kohdalla, kyselin huollon jälkeen tarkemmin loppuraporttia, vastaus oli "Öljyn laatu erittäin huono"
-syynä ilmeisestikkin juuri täälläkin mainittu pakokaasujen kierrättäminen. Nyt 12000 km mittarissa, kohta vaihdetaan taas öljyjä mutta eipä tuo itseä haittaa, muita ongelmia ei ole ollut alun "bugien" jälkeen.

-Työpaikalla on noita 2.0 ecoblue Transitteja, vähän yllätyksenä tuli että kahteen on jouduttu vaihtamaan jakopään hihna, toiseen 17000 ja toiseeen 28000 km kohdalla. Vaihtokehtous tullut huollolta kun autot viety Öljynvaihtoon ajotietokoneen ilmoituksen takia

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 06:23
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Kaizer kirjoitti:-Työpaikalla on noita 2.0 ecoblue Transitteja, vähän yllätyksenä tuli että kahteen on jouduttu vaihtamaan jakopään hihna, toiseen 17000 ja toiseeen 28000 km kohdalla. Vaihtokehtous tullut huollolta kun autot viety Öljynvaihtoon ajotietokoneen ilmoituksen takia
Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Onkohan hihnoissa ollut jotain silmin havaittavaa kulumista jo noilla kilometreillä vai onko sinne vuotanut öljyä?

Pienempään dieseliin ei ilmeisesti ole vieläkään tullut lupailtua päivityspakettia, jolla venytetään öljyn ikää?
Ainakin hinnastossa 1,5 ecoblue on edelleen maininnalla, että ei uusia tehdastilauksia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 06:30
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti:Tämäpä mielenkiintoinen tieto. Onkohan hihnoissa ollut jotain silmin havaittavaa kulumista jo noilla kilometreillä vai onko sinne vuotanut öljyä?
2.0 hihna ui öljyssä eli oisko hihnasta irronnut öljyyn jotakin..?