Sivu 77/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 09:08
Kirjoittaja Hessu81
Andree kirjoitti:Jahas, pakkaset palasi niin palasi hiukkasloukkuherjakin. Eilen illalla puskin motarilla 100km, varmasti pönttö poltettu puhtaaksi. Tänään vein lapsen päiväkotiin 5km kaupunkiajoa niin jo alkoi taas iloinen piipitys. Auton mittari näytti -9 astetta.

Oliko nyt siis niin että tämä on ominaisuus jota ei tulla korjaamaan kuin mahdollisesti ottamalla tuo herja pois? Ja auto sitten polttaa ylimääristä niin että kulutus nousee parilla litralla aina kun on muutama aste pakkasta? Kertakaikkiaan mahtavaa.
Mä sain merkkihuollosta vastauksen, ettei tuon ilmoituksen takia kannata ajaa ylimääräisiä ajoja. Eli voiko sen käänteisesti tulkita, että piippaukset on ominaisuus, minkä saa ostettua reilulla 30te, kun ilman ylimääräisiä ajoja se ei tunnu poistuvan. Ja vaikka on pelkkää matka-ajoa takana niin silti tulee ilmoituksia

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 09:29
Kirjoittaja fordessori
Kiitos tästä vastauksesta, hieman on epäilyttänyt kun siirryn viikon päästä Mondeo 2015 Titanium 5D 150 hp (powershift) --> Focus 2,0 Automaatti farkkuun että mihin tässä tuli kätensä laitettua. Mondeo on ollut loistava auto, hiljainen ja todella hyvin tietä nielevä menopeli. Olen lukenut foorumia ja kauhulla odotellut autonvaihtoa. Tästä sai uskoa että kyllä se Focuskin saattaa olla ihan pätevä menopeli.

quote="Vaakku"]Täällä myös vuoden autoon tyytyväinen asiakas.

Edelliseen työsuhde Mondeoon(2018) verrattuna yllätyin hiljaisuudesta ja tiloista, vaikka Mondeo on paljon isompi auto niin hyvin Focukseenkin mahtuu. Eikä ajaessa tunnu samalla lailla valtamerilaivalta, kuitenkin menee motarilla suoraan kuin kiskoilla. Selvästi näkyy kyllä lämpimämmät kelit kulutuksessa kun Webaston ei tarvitse puhista ajossa niin paljon.

Etenkin adaptiivisiin ledeihin olen tyytyväinen ja suosittelen kyllä ottamaan jos niitä harkitsee. Toimivat kuin ajatus eikä vielä ole kukaan vilkutellut pitkiä, että häikäisisivät. Kantamaahan voisi aina olla enemmän, mutta aivan riittävästi silti. Ainakin yhden peuran ja Focuksen keulan jo pelastaneet, ei olisi lyhyillä ajaessa peuraa näkynyt penkassa HKI - Tampere motarilla.

Oman yksilön ainoat viat 5000 km aikana muutamaan kertaan syttynyt moottorin vikavalo (Webastolla lämmityksen jälkeen) ja takaoven takaisinkutsukampanja. Marmorilta kommentoivat ettei tuosta vikavalosta tarvitse välittää, epäilivät että tästäkin saattaisi jopa takaisinkutsu softapäivitykselle tulla. Syynä siis se, että kaksi erillistä lämpötila-anturia ja Webastolla lämmitettäessä vain toinen anturi lämpiää ja autoa käynnistäessä luulee jommankumman anturin olevan viallinen kun näyttävät eri arvoja.[/quote]

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 09:44
Kirjoittaja ReijoM
Hessu81 kirjoitti: Mä sain merkkihuollosta vastauksen, ettei tuon ilmoituksen takia kannata ajaa ylimääräisiä ajoja. Eli voiko sen käänteisesti tulkita, että piippaukset on ominaisuus, minkä saa ostettua reilulla 30te, kun ilman ylimääräisiä ajoja se ei tunnu poistuvan. Ja vaikka on pelkkää matka-ajoa takana niin silti tulee ilmoituksia
Kun kyselin eilen myyjältä näitä hiukkasloukkumurheita uudessa Focuksessa, hän kuittasi että polton aikana syttyy merkkivalo, jonka funktio on vain kertoa että poltto on päällä. Ettei siitä sen kummemmin tarvitse huolestua. Jos siihen liittyy lisäksi joku piipitys, niin alkaahan se ärsyttää.

Liekkö ollut joku meriselitys, jolla tuota ominaisuutta selitellään. Miksi tuota polttoa pitäisi kertoa erikseen jollain merkkivalolla.

Toistaiseksi uusi Focus jäi kuitenkin kauppaan ja vaimo ajelee tuolla vanhalla. Mutta ei tietenkään tuon asian vuoksi, vaan paljon pitää uuteen välirahaa maksaa ja mitä tuo uusi tuo sillä rahalla lisää tuohon nykyiseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 10:08
Kirjoittaja AAR85
Andree kirjoitti:Jahas, pakkaset palasi niin palasi hiukkasloukkuherjakin. Eilen illalla puskin motarilla 100km, varmasti pönttö poltettu puhtaaksi. Tänään vein lapsen päiväkotiin 5km kaupunkiajoa niin jo alkoi taas iloinen piipitys. Auton mittari näytti -9 astetta.

Oliko nyt siis niin että tämä on ominaisuus jota ei tulla korjaamaan kuin mahdollisesti ottamalla tuo herja pois? Ja auto sitten polttaa ylimääristä niin että kulutus nousee parilla litralla aina kun on muutama aste pakkasta? Kertakaikkiaan mahtavaa.
Täällä on näistä ilmotuksista tullut lähes päivittäisiä. Odotan innolla, että koska menee tukkoon.

Fordin vastaus tähän oli pääpiirteiltään niin, että ovat pyytäneet tehtaalta päivitystä, jossa poistettaisiin tämä ilmoitus kokonaan käytöstä. Koska on vaan ilmoitus josta ei kannata huolestua. Eikä vaadi ylimääräistä ajoa vaikka itse ilmoitus niin käskee.

Mitään vikavaloahan tämä ei sytytä, mutta vikakoodin jättää järjestelmään. Auto oli alkuviikosta tässä kampaniahuollossa niin olivat samalla lukeneet koodit, kun oli fordpassiin tullut ilmoitus voimansiirron häiriöstä niin näin lappusista, että siellä oli ollut myös vikakoodi tästä hiukkassuodattimesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 11:20
Kirjoittaja 69dude
Itseä kovasti huolestuttaa kun sanotaan että ei tarvitse välittää...Olis kiva saada tuo kirjallisena.Koska Fordin tuntien takuun jälkeen jotain jos tuon takia hajoaa,niin ei varmasti siinä puljussa oteta vastuuta.Ja myös perin outoa jos aina kylmällä vielä vie tuon takia bensaa/löpöä 2 litraa satasella enemmän :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 12:25
Kirjoittaja toasti
On kyllä harvinaisen ärsyttävää, että Ford ei suostu päivittämään kaikkia ohjelmistoja, vaan ainoastaan ne, joista asiakas on valittanut jotain vikoja. Ei niistä ohjelmistoista kuitenkaan huvikseen tehdä uusia versioita, lähtökohtaisesti niissä on ollut jotain vikaa. Toki kun rautatasolla tehdään muutoksia, voi softapäivitys muuttaa toimintaa vain tietyllä rautaversiolla. Tämän toki ymmärrän perusteena miksi ei haluta päivittää automaattisesti kaikkea, mutta tässä mallin alkutaipaleella tuskin vielä montaa rautarevisiota on tullut moduuleista. Muistaakseni joillain automerkeillä ohjelmistojen päivitys kuuluu huoltoon.

Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 12:27
Kirjoittaja AAR85
69dude kirjoitti:Itseä kovasti huolestuttaa kun sanotaan että ei tarvitse välittää...Olis kiva saada tuo kirjallisena.Koska Fordin tuntien takuun jälkeen jotain jos tuon takia hajoaa,niin ei varmasti siinä puljussa oteta vastuuta.Ja myös perin outoa jos aina kylmällä vielä vie tuon takia bensaa/löpöä 2 litraa satasella enemmän :roll:
Mullahan toi on perjaatteessa kirjallisena. Sähköpostissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 12:34
Kirjoittaja 69dude
AAR85 kirjoitti: Mullahan toi on perjaatteessa kirjallisena. Sähköpostissa.
S-posti riittää vallan mainiosti.Loistava juttu sinulle :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 12:56
Kirjoittaja Fixu
toasti kirjoitti:On kyllä harvinaisen ärsyttävää, että Ford ei suostu päivittämään kaikkia ohjelmistoja, vaan ainoastaan ne, joista asiakas on valittanut jotain vikoja. Ei niistä ohjelmistoista kuitenkaan huvikseen tehdä uusia versioita, lähtökohtaisesti niissä on ollut jotain vikaa. Toki kun rautatasolla tehdään muutoksia, voi softapäivitys muuttaa toimintaa vain tietyllä rautaversiolla. Tämän toki ymmärrän perusteena miksi ei haluta päivittää automaattisesti kaikkea, mutta tässä mallin alkutaipaleella tuskin vielä montaa rautarevisiota on tullut moduuleista. Muistaakseni joillain automerkeillä ohjelmistojen päivitys kuuluu huoltoon.

Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.
Liittyisiköhän noihin softapäivityksiin myös omat riskinsä, jonka takia niitä ei turhaan ajella? Meinaan eikö Arskilla alkaneet murheet jostain päivityksestä?

Jotain eroja näissä vehkeissä kuitenkin on, kun viime huollon yhteydessä pyysin koodaamaan tuon älykkään vakkarin toimimaan vain liikennemerkkien perusteella ja jättämään navidatan pois. Yrittivät tehdä sen, mutta sanoivat että useampi yritys päätyi johonkin "ohjelmistoristiriitaan" liittyvään virheeseen. Joku täällä foorumilla kuitenkin kertoi, että tämä muutos oli tehty onnistuneesti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 13:09
Kirjoittaja toasti
Fixu kirjoitti:
Liittyisiköhän noihin softapäivityksiin myös omat riskinsä, jonka takia niitä ei turhaan ajella? Meinaan eikö Arskilla alkaneet murheet jostain päivityksestä?
No mielestäni jos auton johonkin moduuliin Fordin järjestelmän mukaan ohjelmistopäivitys, ei riskejä pitäisi olla. Muutoin laadussa on pahasti vikaa.
Ja onko niiden ajaminen turhaa? Sitähän ei kukaan voi tietää kun muutoslokia ohjelmistoista ei taida olla edes huollolla saatavilla. Omassa tapauksessa ei olisi ollut turhaa ainakaan noin puolessa autoon asennetuissa moduuleissa, koska olen niiden takia joutunut huollossa ravaamaan. ETIS näyttää että omaan autoon olisi ovimoduleihin päivityksiä, joissa varmaan ikkuna-automatiikan koodi taitaa olla, ongelmia odotellessa...

Teen myös oman ammattini puolesta sulautettujen järjestelmien ohjelmistoja ja kyllä meillä asiakkaille annetaan vapaat kädet päivittää ohjelmistot. Päivitystä ei pysty ajamaan, jos yhteensopivuudessa olisi jotain ongelmia. En autojen kanssa ole tekemisissä, mutta samaa touhua se käytännössä sielläkin on.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 17:50
Kirjoittaja onik
69dude kirjoitti:Itseä kovasti huolestuttaa kun sanotaan että ei tarvitse välittää...Olis kiva saada tuo kirjallisena.Koska Fordin tuntien takuun jälkeen jotain jos tuon takia hajoaa,niin ei varmasti siinä puljussa oteta vastuuta.Ja myös perin outoa jos aina kylmällä vielä vie tuon takia bensaa/löpöä 2 litraa satasella enemmän :roll:
Tämä on suoraan käyttöohjeista:
Jos suodatin on melkein tai täysin täynnä, tietonäyttöön syttyy varoitusvalo tai siihen tulee näkyviin ilmoitus.
Huom: Varoitusvalo syttyy ja tietonäyttöön tulee ilmoitus joissakin autoissa.
Jos ette toimi, kun merkkivalo syttyy tai tietonäyttöön tulee ilmoitus, voitte aiheuttaa vaurioita, joita takuu ei korvaa.
Tuon viimeisen lauseen takia aion pyytää ohjeen kirjallisena autoa noutaessani jos tätä ei siihen mennessä ole ratkottu. Myyjä nimittäin ostohetkellä sanoi ettei siitä tarvitse välittää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 19:46
Kirjoittaja Hessu81
onik kirjoitti: Tämä on suoraan käyttöohjeista:
Tuon viimeisen lauseen takia aion pyytää ohjeen kirjallisena autoa noutaessani jos tätä ei siihen mennessä ole ratkottu. Myyjä nimittäin ostohetkellä sanoi ettei siitä tarvitse välittää.
Mulla on myös sähköpostissa kirjallisena tallessa. Samoin että sync-päivitys korjataan ottamalla automaattiset päivitykset pois, sekä myös se ettei huolto pysty tekemään mitään nähtävästi navin kautta haetuille väärille nopeusrajoituksille. Jos Mondeosta kuulemma saa pois navin tiedot liikennemerkkitunnistuksesta niin miksei focuksestakin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 19:51
Kirjoittaja Peksi.
toasti kirjoitti: Meillä suuri osa ongelmista on ohjelmistosta johtuvia ja nyt sen takia täytyy ravata huollossa vähän väliä kun tasaisin väliajoin joku ongelma nostaa päänsä esiin. Kokeiltiin jo myyjänkin kautta, että josko liike voisi maksaa kaikkien moduulien päivityksen, ettei asiakkaan tarvitse jatkuvasti juosta huollossa, mutta tämä ei liikkeelle käynyt. Nyt sitten taas odotellaan vain seuraavan ongelman esiintymistä. Kaipa ne muutamalla ilmenneet ikkunoiden ongelmat tulee kesällä sitten viimeistään esille kun niitä tulee silloin käytettyä enemmän.
Minun autossa huolto oli omatoimisesti testannut ikkunat ja teki päivityksen. Ja olihan se vika kertaalleen ilmentynyt, en vain muistanut sanoa kun niin vähän talvella ikkunoiden avaukselle käyttöä.

Nyt auto ilmoitti 10 tkm ajettuna että vaihda pikaisesti moottoriöljyt :evil: Joillakin muillakin oli tuo pyyntö tullut etuajassa. Miten asian ratkaisitte, teittekö pelkän öljynvaihdon vai
tuliko koko välihuolto? Vai oliko tuo joku ns väärä hälytys? Tuo olisi fiksumpi kun ilmoittaisi ajoissa esim tyyliin 1000km etukäteen vaihdon tarpeesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 21:19
Kirjoittaja Trukki1
Minun auto kävi tarkastuksessa tuossa noin viikko sitten takaovien mahdollisen aukeamisvian takia. Jostain syystä tuo vikailmoitus ei ole kuitenkaan poistunut FordPassista sen enempää kuin Etiksestäkään. Miten muilla on käynyt? Pitääköhän itse pyytää senkin poisto erikseen? Ei viitsisi koko ajan katsoa kun FordPass muistutta vaarallisesta viasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 21:39
Kirjoittaja focst
Trukki1 kirjoitti:Minun auto kävi tarkastuksessa tuossa noin viikko sitten takaovien mahdollisen aukeamisvian takia. Jostain syystä tuo vikailmoitus ei ole kuitenkaan poistunut FordPassista sen enempää kuin Etiksestäkään. Miten muilla on käynyt? Pitääköhän itse pyytää senkin poisto erikseen? Ei viitsisi koko ajan katsoa kun FordPass muistutta vaarallisesta viasta.
Se poistuu kun liike ilmoittaa että kamppanja on tehty eli laskuttaa fordia..max 2vko menee..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 22:39
Kirjoittaja HMS77
Hessu81 kirjoitti: Samoin että sync-päivitys korjataan ottamalla automaattiset päivitykset pois, sekä myös se ettei huolto pysty tekemään mitään nähtävästi navin kautta haetuille väärille nopeusrajoituksille. Jos Mondeosta kuulemma saa pois navin tiedot liikennemerkkitunnistuksesta niin miksei focuksestakin.
Kyllähän ne saa pois ja se on tälläkin foorumilla ainakin yhdelle käyttäjälle tiettävästi tehty.

viewtopic.php?f=2&t=52956&start=1650#p287460

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Helmi 2019 23:22
Kirjoittaja Arski54
toasti kirjoitti: No mielestäni jos auton johonkin moduuliin Fordin järjestelmän mukaan ohjelmistopäivitys, ei riskejä pitäisi olla. Muutoin laadussa on pahasti vikaa.
Ja onko niiden ajaminen turhaa? Sitähän ei kukaan voi tietää kun muutoslokia ohjelmistoista ei taida olla edes huollolla saatavilla.
Kyllä, päivityksestä ongelmat minulla alkoi eikä ole vielä loppuneet. Juuri tuli 1,5 vuotta täyteen.
Päivityksiä ei ajeta ellei ole jotain vikaa mitä korjata, koska edes maahantuoja ei tiedä mitä kaikkea päivitykset sisältää. Tehdas kertoo että päivitys korjaa jonkun vian mutta ei kerro sitä mitä muuta päivityksessä muuttuu.
Eli kyllä, päivitys on iso riski. Kun kukaan ei tiedä mitä tapahtuu.
Kuulostaa tosi oudolta, että autossa tulee varoitus, mistä ei pidä välittää. Miksi se yleensä on koskaan tehty koko varoitus jos siitä ei tarvitse välittää?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 06:21
Kirjoittaja onik
Arski54 kirjoitti:Kuulostaa tosi oudolta, että autossa tulee varoitus, mistä ei pidä välittää. Miksi se yleensä on koskaan tehty koko varoitus jos siitä ei tarvitse välittää?
Voi olla niinkin yksinkertainen juttu että viestiä on käytetty softan testauksessa ja unohdettu kytkeä pois ennen softan julkaisua. Ei olisi eka kerta kun ohjelmistoon jää vahingossa debug-viestejä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 08:52
Kirjoittaja AAR85
Joo on kyllä kummallinen tää hiukkassuodatinkeissi. Auto piipittää punaset varotustekstit taulussa jotka kehottaa ajamaan ja puhdistamaan heti, mutta maahantuoja sanoo, ettei viestistä tarvitse välittää, eikä vaadi ylimääräistä ajoa, koska moottorinohjaus säätää syttyä niin, että lämpötila nousisi ja hiukkasten poltto pääsisi tapahtumaan.

Mulla nää tosiaan alkoi jo siinä 800km paikkeilla ja sen jälkeen on niitä tullut useampia. En tarkkaan ole enään laskenut, mutta yli 20 kertaa ainakin. Nyt on inan vajaa 4000km mittarissa. Kyllä se mun ajoilla varmaankin menee täysin tukkoon viimeistään ensi talvena. Ellei jo ennen. Mielenkiinnolla odotan, että miten tästä kehittyy, kun kelit lämpenee selvästi. Nollakelit ei oo täällä oikeastaan tuonut parannusta..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 16:11
Kirjoittaja Ryteikköroope
AAR85 kirjoitti:Joo on kyllä kummallinen tää hiukkassuodatinkeissi. Auto piipittää punaset varotustekstit taulussa jotka kehottaa ajamaan ja puhdistamaan heti, mutta maahantuoja sanoo, ettei viestistä tarvitse välittää, eikä vaadi ylimääräistä ajoa, koska moottorinohjaus säätää syttyä niin, että lämpötila nousisi ja hiukkasten poltto pääsisi tapahtumaan.

Mulla nää tosiaan alkoi jo siinä 800km paikkeilla ja sen jälkeen on niitä tullut useampia. En tarkkaan ole enään laskenut, mutta yli 20 kertaa ainakin. Nyt on inan vajaa 4000km mittarissa. Kyllä se mun ajoilla varmaankin menee täysin tukkoon viimeistään ensi talvena. Ellei jo ennen. Mielenkiinnolla odotan, että miten tästä kehittyy, kun kelit lämpenee selvästi. Nollakelit ei oo täällä oikeastaan tuonut parannusta..
Mulla on nyt ja 4000km mittarissa ja auto on valittanut tuota hiukkassuodatinta ainakin 100 kertaa tai enemmän. Aina kun on pakkasta aste tai enemmän tulee heti startissa tai lähes välittömästi matkaan lähdettyä. Kun on ollut plussakelejä ei valitusta ole tullut. Ajot ei ole muuttunut mihinkään. Selkeä yhteys ulkolämpötilaan. Saisi kyllä päivitys tulla ja vähän äkkiä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 17:38
Kirjoittaja Kaizer
6000 km ajettu, Tammikuun alun huoltokäynnin jälkeen jossa tehtiin softapävivitys & pari fixausta ei ongelmia ole ollut, kyyti vain paranee kun uutuuden jäykkyys alkaa häviämään. Keskikulutus 5,6 - 5,7 L, maantieajossa 4,5 - 4,8 L, pienempiin lukemiinkin varmaan pääsisi jos köröttelisi vaan....

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 21:28
Kirjoittaja Fjöördis
Minun autossa on harvemmin matkustajia takapenkillä. Nyt kuitenkin oli niinkin harvinainen tilanne että siellä oli kaksi matkustajaa, jotka jäivät pois kyydistä ja jatkoin ajamista.
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 22:02
Kirjoittaja Hessu81
Fjöördis kirjoitti:Minun autossa on harvemmin matkustajia takapenkillä. Nyt kuitenkin oli niinkin harvinainen tilanne että siellä oli kaksi matkustajaa, jotka jäivät pois kyydistä ja jatkoin ajamista.
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?
Meillä on aika usein samaa vikaa. Ens viikolla tutkii asiaa. Meillä kuittaantuu myös kuskin tai takaoven aukaisulla

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Helmi 2019 22:23
Kirjoittaja focst
Hessu81 kirjoitti: Meillä on aika usein samaa vikaa. Ens viikolla tutkii asiaa. Meillä kuittaantuu myös kuskin tai takaoven aukaisulla
Mulla menee kans maanantaina takaovi kamppanjaan ja samalla päivitellään moduleita jos sais noita turhia herjoja vähemmäksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Helmi 2019 12:09
Kirjoittaja tursas
Fjöördis kirjoitti:Minun autossa on harvemmin matkustajia takapenkillä. Nyt kuitenkin oli niinkin harvinainen tilanne että siellä oli kaksi matkustajaa, jotka jäivät pois kyydistä ja jatkoin ajamista.
Mittaristoon ilmestyi hälytys että takamatkustajan turvavyö ei ole kiinni, vaikka siellä ei ketään enää istunut. Se meni pois vasta kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen.
Muistan lukeneeni että jollain muullakin on ollut sama ongelma. Itselleni tuolla ei ole juurikaan käytännön merkitystä, mutta olisihan senkin kiva saada pois kiusaamasta,
Löytyykö siihen mahdollisesti joku ohjelmistopäivitys tai muu korjaus?
Pistä ne turvavyöt sieltä takaa kiinni vaikkei siellä ketään istukkaan... :? 8-)