Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Randomjargi
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Joulu 2023 23:03

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Randomjargi »

Don MC kirjoitti: 21 Huhti 2024 21:29 Siis mitä tehtiin? Vaihdettiinko koko Sync-moduuli?
No katos tarinani jäi vajaaksi. Eli kyllä sync moduuli uusittiin.
joona92
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Touko 2024 17:19

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja joona92 »

Harkinnassa ensimmäiseksi fordiksi tuollainen 2019-2020 1,5l 150hp bensa automaatti (st-line tai vignale). Onko näissä jotain sellaisia tyyppivikoja jotka olisi hyvä tietää etukäteen?
antizero
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Marras 2015 16:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja antizero »

Uusi Focus kotiutui vappuaattona, magnetic harmaa 155hv A7 St-line (hatchback). Onko tosiaan niin, ettei mitään 1000km tms. ensihuoltoa näissä uusissa ole -> liikkeestä samoilla öljyillä seuraavaan huoltoon asti (pahimmillaan 2v päähän)? Itse vaihdatan viimeistään vuoden päästä öljyt, mutta tuli mieleen vaikka myyjältä muistaakseni asian tarkistin.

Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu :thumbup:
Jazzo
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

antizero kirjoitti: 14 Touko 2024 10:02 Uusi Focus kotiutui vappuaattona, magnetic harmaa 155hv A7 St-line (hatchback). Onko tosiaan niin, ettei mitään 1000km tms. ensihuoltoa näissä uusissa ole -> liikkeestä samoilla öljyillä seuraavaan huoltoon asti (pahimmillaan 2v päähän)? Itse vaihdatan viimeistään vuoden päästä öljyt, mutta tuli mieleen vaikka myyjältä muistaakseni asian tarkistin.

Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu :thumbup:
Olen kahdelta eri jälleenmyyjältä ostanut viimeisen 3 vuoden aikana. Toinen suosittelee siinä 5000km kohdalla ja toinen ei maininnut mitään. Viralliseen ohjelmaan ei kuulu ja se ei myöskään siirrä sitä huolto-ohjelman mukaista vaihtoa. Toisin sanoen, varmaan sen mukaan kuinka kauan meinaat ajella. 30tkm samoilla ensiöljyillä ei ole sitä mitä välttämättä kannattaa tehdä, mikäli auto on pitkään itsellä käytössä. Itse olen aina vaihdattanut.
Tulossa: 2024 Kuga ST-line X AWD
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
antizero
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Marras 2015 16:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja antizero »

Jazzo kirjoitti: 14 Touko 2024 11:12 Olen kahdelta eri jälleenmyyjältä ostanut viimeisen 3 vuoden aikana. Toinen suosittelee siinä 5000km kohdalla ja toinen ei maininnut mitään. Viralliseen ohjelmaan ei kuulu ja se ei myöskään siirrä sitä huolto-ohjelman mukaista vaihtoa. Toisin sanoen, varmaan sen mukaan kuinka kauan meinaat ajella. 30tkm samoilla ensiöljyillä ei ole sitä mitä välttämättä kannattaa tehdä, mikäli auto on pitkään itsellä käytössä. Itse olen aina vaihdattanut.
Tätä funtsinkin, oisko joku kuullut suosituksia vaikkei virallisesti Fordin ohjelmassa olisikaan. Itsellä tulee vain reilu kymppi vuodessa ja vuoden välein öljyt vaihdellut silti. Jotenkin tuntuis mielenrauhan kannalta mukavammalta vaihdattaa alkukilsoilla öljyt kun moottori päässyt vähän tekeytymään. Katsellaan syksyllä, ehkä kysäisen "oman" Ford-huollon mielipidettä asiaan myös.
Vastaa Viestiin