Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Mastaj
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Marras 2018 17:12

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Mastaj » 11 Maalis 2019 13:20

Buli85 kirjoitti:Tulipa laitettua led-sarja tilaukseen, kovan keskustelun innoittamana. Täytyy asennella ja testailla onko ne niin perkeleestä kuin täällä porukat mieltä. Täytyy pimeällä ajella omaa autoa vastaa, ja palailla kokemusten kera asiaan. Eihän sitä tiedä vaikka olisi ihan toimivatkin :thumbup:


Hyvä pointti, täytyypä ite kans kokeilla tuota niin näkee itsekin miltä näyttää vastaantulijan silmin.

Fixu
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Fixu » 11 Maalis 2019 14:23

Toivottavasti lopputulos ei ole yhtä paha kuin Xenonit joita ängetään halogeenien tilalle. Ne vasta silmiin ottaa. Isäukko teki saman vanhalle Mondeolleen. Kiva kun niillä silmillä näkee nyt pimeälläkin, mutta vastaantulijoille ei niin kiva.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04

Mastaj
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Marras 2018 17:12

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Mastaj » 11 Maalis 2019 21:48

Fixu kirjoitti:Toivottavasti lopputulos ei ole yhtä paha kuin Xenonit joita ängetään halogeenien tilalle. Ne vasta silmiin ottaa. Isäukko teki saman vanhalle Mondeolleen. Kiva kun niillä silmillä näkee nyt pimeälläkin, mutta vastaantulijoille ei niin kiva.


Rihlaumpioon niitä ei tosiaan kannata laittaa, häikäisee kyllä melko paljon ja näyttää hirveältä. Paljon olen tutuilla näitä jälkiasennus-sarjoja nähnyt niin linssiumpioissa kuin uudemmissakin autoissa ja ainakaan omaan silmään ei ole yksikään häikäissyt. Monet umpiot on hyväksytty esim. Xenonille, ainut syy miksi ovat laittomat on tuo automaattisen korkeustason uupuminen. Ledeistä on osaa sanoa tähän mitään.

Ruotsissa näitä saa asentaa ihan laillisesti.

Focus2018
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Joulu 2018 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Focus2018 » 11 Maalis 2019 23:40

20.3 aika hiukkasloukku päivitykseen,, nähtäväksi jää mitä tapahtuu,, Odotukset on matalalla päivitystä kohtaa,,, en muistanu kysyä että poistaako päivitys vaan ilmotuksen vai jotain muutaki.
Ford Focus 1.0 Titanium 2018

Rusakko_
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Rusakko_ » 12 Maalis 2019 16:48

Focus2018 kirjoitti:20.3 aika hiukkasloukku päivitykseen,, nähtäväksi jää mitä tapahtuu,, Odotukset on matalalla päivitystä kohtaa,,, en muistanu kysyä että poistaako päivitys vaan ilmotuksen vai jotain muutaki.


Mikä moottori?

Olis hyvä, jos vähintään allekirjoituksessa lukis tietoja autosta. Toki mielummin tekstissä.
Tulossa: :ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Focus2018
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Joulu 2018 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Focus2018 » 12 Maalis 2019 17:04

Rusakko_ kirjoitti:Mikä moottori?

Olis hyvä, jos vähintään allekirjoituksessa lukis tietoja autosta. Toki mielummin tekstissä.

1.0 125hv Titanium hb
Ford Focus 1.0 Titanium 2018

Avatar
HMS77
Viestit: 264
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja HMS77 » 13 Maalis 2019 08:06

Ikkunatemppuilu jatkuu täällä. Sain sen viime viikolla "ohjelmoitua" toimimaan oikein ja taas eilen vaimo sanoi että taas kenkkuaa.
On tämä nyt jumalauta kun ei niinkin yksinkertainen asia toimi kuin ikkuna..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2019

Kuva

fordessori
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja fordessori » 13 Maalis 2019 22:50

Onkohan tuota raporttia näkynyt? Focus 2,0 kuluttaa moottoritiellä + normaali 80 alue ajossa 5,5 litraa, joten Mondeo 2015 mallista on päästy muutama desi alaspäin. Ihan hyvä näin.

Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!



mopomies kirjoitti:Kovaa kulutusta täällä on ihmetelty. Mulla 1800 ajettuna, nollaamaton ajotietokone näyttää tasan 7 keskikulutukseksi. Sekä nurkka-ajoa että maantietä. Ja siis 1,5 bensa automaatti, 5 ovinen.

Onkos muilta kadonnut FordPassista polttoaineraportti vai mikähän sen nimi oli? Ilmestyi jossain päivityksessä ja ilmoitteli, että ei vielä saatavilla, kun ei tarpeeksi dataa. Sitten hävisi kokonaan, tilalle tai siis samaan kohtaan tuli typerä Takuu-mainos...

Niin, ja tosiaan, mitään herjaa tai vikaavikaa ei ole ilmaantunut. Takapenkilläkin on matkustajia ollut, mutta ei ole henkihenkselit turhia huudelleet. Vignalen nahkapenkki tietty vähän jäykempi, josko tunnistimet erilaiset. Todennäköisesti vaan tuuria.
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (2005-2010), Ford Focus MK2 FL (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/2015-3/2019), Ford Focus 2.0TDCi A8 Titanium Wagon 2019

:ford:

69dude
Viestit: 272
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja 69dude » 13 Maalis 2019 23:17

fordessori kirjoitti:Onkohan tuota raporttia näkynyt? Focus 2,0 kuluttaa moottoritiellä + normaali 80 alue ajossa 5,5 litraa, joten Mondeo 2015 mallista on päästy muutama desi alaspäin. Ihan hyvä näin.

Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!
Eipä taida kuluttaa vähempää,taitaa focus olla vaan sen verran kevyempi...
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey

AAR85
Viestit: 172
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja AAR85 » 15 Maalis 2019 06:11

Huoltoaika varattu loukkupäivitykseen. Pistetään samalla uus tuulilasi rikkoontuneen tilalle. Tuol oli fb:n puolella juttua, ettei tää päivitys poista sitä ”pakokaasusuodatin äärirajalla..” ilmoitusta kokonaan. Todennäköisesti tulee jatkossakin, mutta vaan harvemmin..
Focus 1.0 EcoBoost A8 ST-line Wagon ’19

Arski54
Viestit: 238
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Arski54 » 15 Maalis 2019 06:59

AAR85 kirjoitti:Huoltoaika varattu loukkupäivitykseen. Pistetään samalla uus tuulilasi rikkoontuneen tilalle. Tuol oli fb:n puolella juttua, ettei tää päivitys poista sitä ”pakokaasusuodatin äärirajalla..” ilmoitusta kokonaan. Todennäköisesti tulee jatkossakin, mutta vaan harvemmin..

Eli todennäköisesti ei korjaa mitään, yritetään vaan peitellä sitä tosiasiaa ettei autoa ole suunniteltu pakkaseen. Tuollainen herja ei kovin monesti vuodessa pidä tulla tai muuten autossa on vika tai suunnittelu vika.

AAR85
Viestit: 172
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja AAR85 » 15 Maalis 2019 07:56

Arski54 kirjoitti:Eli todennäköisesti ei korjaa mitään, yritetään vaan peitellä sitä tosiasiaa ettei autoa ole suunniteltu pakkaseen. Tuollainen herja ei kovin monesti vuodessa pidä tulla tai muuten autossa on vika tai suunnittelu vika.


Näin veikkaan itsekkin. Kyllä siinä päivityksessä tosiaan on mukana muutakin, mutta nähtäväksi jää, että miten toimii. Todenäköisesti vika ”katoaa” nyt, kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja juuri sen ilman lämpenemisen takia. Ensitalvi kertoo enempi. Varsinkin niille jotka ajaa lyhyttä ajoa.

KIA on ilmeisesti hoitanut tän loukkuhomman vähän fiksummin, kun duunikaverin litranen stonic on kaks - kolme kertaa väläytellyt hiukkassuodattimen valoa taulussa vajaan 6tkm matkalla (talven aikana). Kun taas oma focus on ilmoitellut kymmeniä kertoja. Meillä on vielä käytännössä samat ajot joten vikailmojen tiheydet on siinämielessä vertailukelpoisia.
Focus 1.0 EcoBoost A8 ST-line Wagon ’19

-Kj-
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja -Kj- » 15 Maalis 2019 09:19

Täällä asiaa tuntevampi henkilö mainitsi että bensan hiukkassuodatin-päivityksessä muutos olisi että paine-eroanturin tietoa käytettäisiin hyväksi myös pakkasella toisin kuin ennen. Tämän perusteella voisi olettaa että toiminnallista muutosta todella tulisi, ei pelkkä ilmoituksen poisto. Ihmettelenkin miksei tuota tietoa ole pakkasella alun perin käytetty. Dieseleissä kai tuo tieto on ollut koko ajan käytössä pakkasellakin.

Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00

Buli85
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Joulu 2018 09:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Buli85 » 15 Maalis 2019 13:21

-Kj- kirjoitti:Täällä asiaa tuntevampi henkilö mainitsi että bensan hiukkassuodatin-päivityksessä muutos olisi että paine-eroanturin tietoa käytettäisiin hyväksi myös pakkasella toisin kuin ennen. Tämän perusteella voisi olettaa että toiminnallista muutosta todella tulisi, ei pelkkä ilmoituksen poisto. Ihmettelenkin miksei tuota tietoa ole pakkasella alun perin käytetty. Dieseleissä kai tuo tieto on ollut koko ajan käytössä pakkasellakin.

Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?


Lämmintä kyllä riittää kovemmillakin pakkasilla kabiiniin, mutta hitaanlaisesti kyllä moottorinlämmöt nousee sinne optimiin. Täytynee ensitalveksi viritellä kunnollinen maski tuon aktiivisen säleikön lisäksi. Kohta 10tkm takana, mahdolliset jarrupoljin vika ja takaovien tahaton aukeaminen käyty huollossa tarkastamassa. Muuten menty huoletta. Tyytyväinen olen hankintaan ollut :thumbup:

Avatar
hke
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja hke » 15 Maalis 2019 15:08

Laitoin mk3 2.0 diesel ST:hen osittaisen maskisuojan ylös ja alas (Motonetistä yleissuoja josta leikkasin 2 palaa + nippusiteet), auttaa lämmöissä vaikka aktiivisäleikkö on. Aika paljon kuitenkin ajossakin eberi ollut päällä. Pitänee kohta ottaa pois kun näyttää jatko plus keleiltä.

PiuhaPoikki
Viestit: 232
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja PiuhaPoikki » 15 Maalis 2019 17:08

Tuota hidasta lämpiämistä pidän ihan normaalina modernin dieselin ilmiönä.
Jos helmitauluharjoituksena mietitään:
-Kulutuksen ollessa noin 5l/100km ja kaupungissa keskinopeuden jäädessä liikennevaloissa seisomisineen 30km/h tienoille, poltetaan tunnissa 1,5 litraa dieseliä.
-Litrassa polttoainetta on noin 10kwh energiaa. Tästä karkeasti 30% päätyy jäähdytysjärjestelmään.
Lämmitys/jäähdytysjärjestelmään saadaan siis keskimäärin noin 4,5kW teho.
Webaston/Eberin teho on tyypillisesti 5kW luokkaa, joten lisälämmitin tuottaa saman verran lämpöä moottoriin nähden kaupunkiajossa.

focst
Viestit: 1008
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja focst » 15 Maalis 2019 22:59

AAR85 kirjoitti:Näin veikkaan itsekkin. Kyllä siinä päivityksessä tosiaan on mukana muutakin, mutta nähtäväksi jää, että miten toimii. Todenäköisesti vika ”katoaa” nyt, kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja juuri sen ilman lämpenemisen takia. Ensitalvi kertoo enempi. Varsinkin niille jotka ajaa lyhyttä ajoa.

KIA on ilmeisesti hoitanut tän loukkuhomman vähän fiksummin, kun duunikaverin litranen stonic on kaks - kolme kertaa väläytellyt hiukkassuodattimen valoa taulussa vajaan 6tkm matkalla (talven aikana). Kun taas oma focus on ilmoitellut kymmeniä kertoja. Meillä on vielä käytännössä samat ajot joten vikailmojen tiheydet on siinämielessä vertailukelpoisia.


1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost st line wagon 2019 :ford:

Trukki1
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Trukki1 » 16 Maalis 2019 08:22

Ei minunkaan 1.5 ole huomannut muusta kuin polttoaineen kulutuksessa. Häiriövaloa ei ole tullut eikä muutakaan suoraan näkyvää loukkuun viittaavaa.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6

Rusakko_
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Rusakko_ » 16 Maalis 2019 09:32

Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Tulossa: :ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

AAR85
Viestit: 172
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja AAR85 » 16 Maalis 2019 12:51

focst kirjoitti:1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.


Ei siinä ole muuta eroa, kuin että 1.5 ecoboost lämpeää paremmin, kuin 1.0eb. Hiukkasten polttoa varten vaadittu loukun lämpötila saavutetaan nopeammin.
Focus 1.0 EcoBoost A8 ST-line Wagon ’19

xflex
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja xflex » 16 Maalis 2019 16:16

Rusakko_ kirjoitti:Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)


Samainen laturi autossa ja hyvin toimii. Nyt pitänyt sitä laturissa yön yli kerran viikossa sen jälkeen kun webasto ei enää suostunut käynnistymään.

Laittoivat sen liikkeessä ennen luovutusta. Laturi on laitettu kulmaraudalla kuskin puoleisen umpion vieressä olevaan tukilevyyn, ledien jäähdytysripojen viereen. Mahtuu siististi tukilevyn ja ilmansuodatinkotelon+imuputken väliin. Verkkopuolen kaapeli on kuskin puolella mustassa alaritilässä suhteellisen huomaamaton. Latauspuolen johdot on vedetty suoraan akun napoihin. Hyvin on ladannut eikä autossa mitään herjoja/heräämisiä ole ilmennyt. Uskoisin ainakin itse saavani tuon paikoilleen jos tarve vaatisi - säästin vähän vaivaa ja otin sen valmiiksi asennettuna. Hintaa taisi olla rapiat 300,- paikalleen laitettuna. Elämä on.
Focus Wagon 2.0 TDCi A8 Titanium -18 ja Focus HB 1.0 M6 Titanium -17

mjasa
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja mjasa » 16 Maalis 2019 21:44

Rusakko_ kirjoitti:Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)


Itse laitoin tuon Defan laturin ja on itseasiassa tosi helppo laitella. Kuskin puolen ajovalon alla pystyy tuohon keulan ritelikön väliin tehdä mustaan osaan pienen siistin läpiviennin ja johdon saa vietyä hyvin helposti siitä konehuoneen puolelle kun siellä on semmonen kuminen ilmanohjain "kaukalo" jäähdyttimen edessä niin vedin sen välistä verkko johdon. Itse laturin laitoin siinä olleen tuki raudan avulla akun viereen akun kiinnitystelineen pultin alle niin, että tuohon laturiin tulevat johdot liittimineen saa ohjeen mukaisesti alaspäin, etteivät kerää kosteutta. Siitä sitten vaan laturin piuhat suoraan akkuun ja maadoitusjohdon vein auton oman maadoituspisteen pultin alle niin on varmasti kontaktissa auton koriin. Ei varmaan paljon tuntia pidempi homma jos on vehkeet valmiina.

Rusakko_
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Rusakko_ » 17 Maalis 2019 08:15

Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)

xflex kirjoitti:Samainen laturi autossa ja hyvin toimii. Nyt pitänyt sitä laturissa yön yli kerran viikossa sen jälkeen kun webasto ei enää suostunut käynnistymään.

Laittoivat sen liikkeessä ennen luovutusta. Laturi on laitettu kulmaraudalla kuskin puoleisen umpion vieressä olevaan tukilevyyn, ledien jäähdytysripojen viereen. Mahtuu siististi tukilevyn ja ilmansuodatinkotelon+imuputken väliin. Verkkopuolen kaapeli on kuskin puolella mustassa alaritilässä suhteellisen huomaamaton. Latauspuolen johdot on vedetty suoraan akun napoihin. Hyvin on ladannut eikä autossa mitään herjoja/heräämisiä ole ilmennyt. Uskoisin ainakin itse saavani tuon paikoilleen jos tarve vaatisi - säästin vähän vaivaa ja otin sen valmiiksi asennettuna. Hintaa taisi olla rapiat 300,- paikalleen laitettuna. Elämä on.


mjasa kirjoitti:
Itse laitoin tuon Defan laturin ja on itseasiassa tosi helppo laitella. Kuskin puolen ajovalon alla pystyy tuohon keulan ritelikön väliin tehdä mustaan osaan pienen siistin läpiviennin ja johdon saa vietyä hyvin helposti siitä konehuoneen puolelle kun siellä on semmonen kuminen ilmanohjain "kaukalo" jäähdyttimen edessä niin vedin sen välistä verkko johdon. Itse laturin laitoin siinä olleen tuki raudan avulla akun viereen akun kiinnitystelineen pultin alle niin, että tuohon laturiin tulevat johdot liittimineen saa ohjeen mukaisesti alaspäin, etteivät kerää kosteutta. Siitä sitten vaan laturin piuhat suoraan akkuun ja maadoitusjohdon vein auton oman maadoituspisteen pultin alle niin on varmasti kontaktissa auton koriin. Ei varmaan paljon tuntia pidempi homma jos on vehkeet valmiina.


Kiitos kommenteista :thumbup: Ihan bueno olisi, jos saisitte vielä pari kuvaa :)

Taidampa laittaa tilaukseen. Asennus varmaan vasta kesällä, kun ei ole autoakaan vielä(-kään).
Tulossa: :ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Torspo
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Marras 2018 11:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja Torspo » 17 Maalis 2019 17:43

focst kirjoitti:1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.


AAR85 kirjoitti:Ei siinä ole muuta eroa, kuin että 1.5 ecoboost lämpeää paremmin, kuin 1.0eb. Hiukkasten polttoa varten vaadittu loukun lämpötila saavutetaan nopeammin.


Sit niissä moottoreissa on erillaiset polttoaineen syöttöjärjestelmät, joka saattaa myös vaikuttaa siihen

Avatar
HMS77
Viestit: 264
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

ViestiKirjoittaja HMS77 » 17 Maalis 2019 19:36

Oulun reissu ja apout tuhat kilometriä räntäsateessa takana ja täytyy kyllä ihmetellä tuon adaptiivisen vakkarin ja törmäyksensestoavustimen tutkan toimintaa.
Ilmoitteli mennentullen moneen otteeseen että "anturi on estynyt", tjsp shittiä ja tietääkseni toi tutka sijaitsee taustapeilin etupuolella josta pyyhkijät pitää tutkan aina puhtaana. Siitä huolimatta sekä menomatkalla että paluumatkalla hetki räntäsateen alettua adaptiivinen vakkari ja törmäyksenestoavustin olivat poissa pelistä apout 200km suuntaansa, ei kovin mukavaa..
Toivottavasti tuohon(kin) on joku päivitys joskus tulossa, eihän voi olla että auto halvaantuu vähän runsaammasta räntäsateesta aivan täysin.. :roll:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2019

Kuva


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija