Focus webaston heat now -toiminto
Focus webaston heat now -toiminto
Voisko joku selittää selkeästi, miten webaston heat now -toiminto aiktivoituu? Käsittääkseni se vaatii ensin Aux heater-toiminnon aktivoinnin ja sen jälkenn Heat now aktivointi. Mutta joskus lämmitys käynnistyy (näytön info valo syttyy ja kuuluu äänimerkki), joskus ei. Onko ongelma siinä, että tuo Aux heatertin täppä pitää muistaa ottaa pois päältä aina ajon jälkeen? Park heater once toimii moitteettomasti aina, mutta sen aktivointi vaatii 70 minuutin aikalimiitin ja usein on lämmitys unohtunut ajastaa ja olis kiire tien päälle!
Re: Focus webaston heat now -toiminto
Mulla -08 Focuksessa on koko ajan täppä aux heaterin kohdalla. Ja jos täytyy lämmittää ilman ajastusta, niin active now ja lämmitin käynnistyy.
Re: Focus webaston heat now -toiminto
Ja sellanen että jos olen ajossa ja laitan auton parkkiin, odottelen vaikka jotain autossa ilman että auto on käynnissä. 10 min päästä yritän active now, niin ei käynnisty sillon ainakaan mulla.
Re: Focus webaston heat now -toiminto
Webastosta en tiedä, joten vastaan eberkokemuksien 1.6tdci 2011 focus perusteella.
Täppä Aux heaterin kohdalla on mulla aina aktiivinen. En ole tähän koskenut auton omistusaikanani ollenkaan.
Jos tulee mainittu "äkkilähtö", eli en ole etukäteen ajastanut ja haluan lämpöä kabiiniin, menen autoon, laitan virrat päälle ja täpän "heat now" kohtaan. Merkkivalo syttyy ja lämmitin käynnistyy. Siinä vaiheessa otan autosta virrat pois ja lämmityslaite jatkaa pöhinäänsä. Ovet lukkoon ja sisälle juomaan kahvia ja odottamaan että auto lämpiää.
Joskus on käynyt niin, että joutuu "Heat now" laatikkoon täppäämään useamman kerran eestaas, että systeemi herää. Yleensä merkkivalo/surina/nakutus/pöhinä alkaa 10 sekunnin sisällä siitä kun "heat now" laatikkoon laittaa ruksin. Lämmitin ei käynnisty jos polttoainetta on liian vähän tai akun jännite liian alhainen.
Täppä Aux heaterin kohdalla on mulla aina aktiivinen. En ole tähän koskenut auton omistusaikanani ollenkaan.
Jos tulee mainittu "äkkilähtö", eli en ole etukäteen ajastanut ja haluan lämpöä kabiiniin, menen autoon, laitan virrat päälle ja täpän "heat now" kohtaan. Merkkivalo syttyy ja lämmitin käynnistyy. Siinä vaiheessa otan autosta virrat pois ja lämmityslaite jatkaa pöhinäänsä. Ovet lukkoon ja sisälle juomaan kahvia ja odottamaan että auto lämpiää.
Joskus on käynyt niin, että joutuu "Heat now" laatikkoon täppäämään useamman kerran eestaas, että systeemi herää. Yleensä merkkivalo/surina/nakutus/pöhinä alkaa 10 sekunnin sisällä siitä kun "heat now" laatikkoon laittaa ruksin. Lämmitin ei käynnisty jos polttoainetta on liian vähän tai akun jännite liian alhainen.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus webaston heat now -toiminto
Valitsemalla "Heat now" lisälämmitin lähtee esilämmityämään. Jos "Aux heater" valittuna lisälämmitin jatkaa lämmittämistä auton käynnistämisen jälkeen. Jos täppä pois lisälämmitin sammuu auton käynnistämisen jälkeen ja auto lämpiää omaa tahtia. Sama toisinpäin eli jos "Aux heater" on aktivoituna ja käynnistää ilman esilämmitystä lisälämmitin lähtee lämmittämään ja sammuu kun moottori saavuttanut käyntilämpötilan. Pätkäajossa "Aux heater" kannattaa pitää pois. Lämmitin karstottuu turhaan kun ei sammuu ja syttyy jatkuvasti.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85