Sivu 1/1

focus tyhjäkäynti ongelma.

Lähetetty: 23 Joulu 2016 10:09
Kirjoittaja Jpj67
Focus 1.6 zetek 03. Tyhjäkäynti täristää kylmänä lämpimänä ok,kierroslukumittari näyttää n 750 eikä näuttäs siit juurikaan tippuvan. Täristäminen moottorissa korjaantuu tiputtamalla valot ja lämppäri pois päältä. Täristäminen pahenee lisäämällä virtaa kuluttavia laitteita, mut ei ole toistaiseksi vielä sammunut, ajovalot pikkasen välkkyy kun käy alimmillaan kierrokset/täristäminen. Vika on pikkuhiljaa pahentunut. Kulkupuoli on muuten ok. Jos jollain on taas hyvää vinkkiä ja kokemusta niin kiitollisena otettas vastaan. Ford menossa vikakoodilukuun mut kaikki apu otetaan jo vastaan :ford:

Re: focus tyhjäkäynti ongelma.

Lähetetty: 23 Joulu 2016 18:49
Kirjoittaja tuomaz
Veteliskö akku viimesiään?

Re: focus tyhjäkäynti ongelma.

Lähetetty: 25 Joulu 2016 17:02
Kirjoittaja Jpj67
Akku mitattu ja on hyväkuntoinen.

Re: focus tyhjäkäynti ongelma.

Lähetetty: 26 Joulu 2016 13:44
Kirjoittaja ReiluReiska
Arvauksia:

Alkava imuvuoto, jolloin seos laimenee ja näkyy matalampana tyhjäkäyntinä? Imusarjan alla hieman piilossa keskellä etupuskurin puolella on tyyppivikana kolmihaarainen kumiletku, joka alkaa halkeilemaan ja sekoittaa sitten seoksia. Ilmeisesti kampikammion tuuletukseen liittyy se. Pitää ottaa ihan kunnolla irti, puhdistaa ja katsoa valon kanssa että onko selviä halkeamia. Imuvuoto voi toki olla myös muuallakin.

Lambda anturien liittimet hieman hapettunut, jolloin antaa pikkuisen väärää tietoa ohjainboxille (seos laihalla)?

Ilmamassamittari likainen ja sekoittaa arvoja? Pitää puhdistaa siihen tarkoitetulla kemikaalilla, sillä on herkkä komponentti. Motonetistä voi käydä vaikka hakemassa siihen tarkoitetun spray puhdistusaineen.

Tyhjäkäyntiventtiili ei toimi oikein? Puhdistus? Liitin hapettunut?

Re: focus tyhjäkäynti ongelma.

Lähetetty: 14 Touko 2018 23:56
Kirjoittaja Jpj67
Laitetaas vähän tietoo millä kyseinen vika mulla lähti. Irroitin ja putsasin kaasuläppäkotelon. Kun otti kotelon irti ja katsoi valoavasten niin pitäisi näkyä kääntyvän
Läpän mollemmilla puolilla valoa, mulla ei sit yhtään.
Varovasti puhdistin paskat pois pehmeetä rättiä ja puhdistusainetta ja vähän ruuvaria oikeen tiukkoihin kohtiin. Puhdistuksen jälkeen näkyi valoavasten selvät "sirpin" muotoiset röörit läpän mollemminpuolin
Suht helppo homma tunti meni aikaa. Tyhjäkäynti kierrokset nousi vähän ja tärinät loppu
You tubessa on muuten ohje laita hakusanaksi esim kaasuläppäkotelon puhdistus focus mk1.