mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3703
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sierra20is kirjoitti:4x4 sierran takalevyt ovat siis tuonkokoiset :lol:
Kyllä, samat kuin ABS-jarrullisessa perus-Sierrassa, ns. pikkulevyt.
Sierra20is kirjoitti:tai riippuu missä hinnoissa taka akselit ja tuo pumppu on? Plus etulevyt ja satulat
Taka-akselien hinnat on luokkaa viidakko. Riippuen siitä millainen käsitys osien myyjillä on sun varallisuudesta, kiskotaan niin paljon kun vaan oot valmis maksamaan, mutta yleisesti 7" lukollinen akseli pitäisi lähteä kokonaisena n. 250-350e, oli sitten dokki- tai cossun-nelikon. Osina maksaa sitten enemmän luonnollisesti.

Ne sähköiset tehostimet lähtee n. 70e, voi olla peräisin Scorpiosta, cossusta tai normi-Sierrasta jossa ABSit.

Etusatulat pitäisi irrota kyllä reilusti alle 100e, toki näitäkin osia kaupittelevat saattavat aavistaa upgrade- tarkoituksen, kuitenkin aika suosittu konversio Sierrassa noi 260mm jarrut, koska onnnistuu bolt-on-tyyliin. Itse levyt ja palathan sä varmaan hommaat uutena, joten niiden hinta riippuu vähän merkistä ja kaupasta.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3703
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Semmoinen huomio täytyy vielä heittää, että nämä muutostyöt jotka tässä ketjussa on käsitelty, ovat aika mittavia, ja uusiksi menee matkan varrella puslaa, jarruletkua, (mahd.) pyöränlaakeria, satuloiden tiivisteitä jne. Eli hommalle saattaa äkkiä kaikkineen tulla hintaa toista tonnia, jos uusii kuluvat osat samalla, ettei tarvitse jumpata ja taas purkaa tavaraa pois. Tai jos kaveriksi laitetaan alustasarjaa, niin taas kohoaa kustannukset. vaikka ajettavuus paraneekin.

Itsellä meni aikanaan jarrut, alusta sekä taka-akselisto uusiksi, ja homma todella paisui projektiksi. Toki oppihan siinä paljon mistä Sierrassa on kyse :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin