Sivu 1/1

mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 24 Loka 2016 18:16
Kirjoittaja paaderi
Polttoaine loppui, eikä auto enää käynnisty. Olen ladannut akkua ja yrittänyt startata, mutta ei onnistu.
Kuinka saisin auton käyntiin? Hinaamalla?

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 24 Loka 2016 20:13
Kirjoittaja riikomi
Ekaksi tulee mieleen, että polttoaineputkisto saattaisi vaatia ilmausta. Ihan loputtomiin ei kannata sahata, koska kuivana pa-pumppu ottaa siipeensä.

Oma 2.2 TDCi tosin lähti vaivatta tulille dieselin loppumisen jälkeen, kun vaan lisäsi uutta tankkiin mutta 2.0/2.2 -koneissa on kovin erilaiset pa-systeemit.

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 24 Loka 2016 20:52
Kirjoittaja focst
riikomi kirjoitti:Ekaksi tulee mieleen, että polttoaineputkisto saattaisi vaatia ilmausta. Ihan loputtomiin ei kannata sahata, koska kuivana pa-pumppu ottaa siipeensä.

Oma 2.2 TDCi tosin lähti vaivatta tulille dieselin loppumisen jälkeen, kun vaan lisäsi uutta tankkiin mutta 2.0/2.2 -koneissa on kovin erilaiset pa-systeemit.
2.2 tdci on tankissa siirtopumppu.. 2.0 vaatii ilmauksen ei siirtopumppua..

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 24 Loka 2016 22:20
Kirjoittaja riikomi
2.2:n siirtopumppu on integroitu korkeapainepumppuun - on siis moottoritilassa ja imee tankista. Valitettavasti....

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 25 Loka 2016 06:44
Kirjoittaja focst
riikomi kirjoitti:2.2:n siirtopumppu on integroitu korkeapainepumppuun - on siis moottoritilassa ja imee tankista. Valitettavasti....
Pumpun vaihtaneena on muuten tankissa..

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 25 Loka 2016 06:46
Kirjoittaja focst
focst kirjoitti: Pumpun vaihtaneena on muuten tankissa..
Toki se kone tilan pumppukin jotain imee mutta sillä imu teholla ei saa järjestelmää ilmattua..

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 25 Loka 2016 07:14
Kirjoittaja riikomi
MK4 Mondeossa (2.2 TDCi) ei ole tankissa pumppua - MK3:ssa on saattanut ollakin. Totta on, että konetilan siirtopumpulla ei saa ilmausta tehtyä.

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 25 Loka 2016 08:16
Kirjoittaja focst
riikomi kirjoitti:MK4 Mondeossa (2.2 TDCi) ei ole tankissa pumppua - MK3:ssa on saattanut ollakin. Totta on, että konetilan siirtopumpulla ei saa ilmausta tehtyä.
Kyllä on..ainakin kolmeen autoon vaihdettu mk4..

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 25 Loka 2016 22:02
Kirjoittaja czr96
Miten mk3 2.0 tdci pitäisi saattaa käyntiin suodattimen vaihdon jälkeen oppikirjojen mukaan? Itse oon vaan startannut ja startannut ja startannut ja vielä vähän startannut. Täysi akku nipin napin riittää tähän taktiikkaan. Pitäisikö suodatin ensin imeä alipainepumpulla täyteen ja vasta sitten kömpiä hyttiin sahaamaan?

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 25 Loka 2016 23:53
Kirjoittaja juhve
ite oon ainakin mk3 mondeoon tehnyt sillai et täytän suodattimen valmiiks siitä sit tulille ei tarvi ilmailla

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 26 Loka 2016 00:19
Kirjoittaja Mk2Cortina
czr96 kirjoitti: Pitäisikö suodatin ensin imeä alipainepumpulla täyteen ja vasta sitten kömpiä hyttiin sahaamaan?
Kyllä. Paluupuolelle alipainepumppu ja tankille menevä linja tulpattuna jotta alipaine kohdistuu kp-pumpulle.

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 26 Loka 2016 08:14
Kirjoittaja Deippa
Ite oon kaatanu jonkin suutintenpuhistusaineen tms uuteen suodattimeen ja pistäny käyntiin ongelmitta. Siis Mk3.

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 26 Loka 2016 20:18
Kirjoittaja czr96
Pitääkö alipainepumppu olla erityisen tehokas vai onnistuuko imeminen ihan semmoisella bilteman 7 litran säiliöllä olevalla käsipumpulla?

Helpointa varmaan sitten täyttää suodatin naftalla kun pitää kumminkin hakea pöntöllä pesuainetta imusarjan pesuun. Taas pomppaa savuista konttorilla. Ei mennyt läpi vaikka oli egr:Kin lopussa pois pelistä. Paras veto 1.7 ja enkat 2.7. Tämän pesun jälkeen lentää egr lopullisesti metallinkeräykseen. Ei jaksa enää edes yrittää. :o

Re: mondeo 08 2,0 tdci

Lähetetty: 26 Loka 2016 22:41
Kirjoittaja Mk2Cortina
czr96 kirjoitti:Pitääkö alipainepumppu olla erityisen tehokas vai onnistuuko imeminen ihan semmoisella bilteman 7 litran säiliöllä olevalla käsipumpulla?

Helpointa varmaan sitten täyttää suodatin naftalla kun pitää kumminkin hakea pöntöllä pesuainetta imusarjan pesuun. Taas pomppaa savuista konttorilla. Ei mennyt läpi vaikka oli egr:Kin lopussa pois pelistä. Paras veto 1.7 ja enkat 2.7. Tämän pesun jälkeen lentää egr lopullisesti metallinkeräykseen. Ei jaksa enää edes yrittää. :o
Ei tarvitse olla mitenkään erityisen tehokas. Itse olen käyttänyt sellaista käsin pumpattavaa alipaine-/painepumppua.

Kuva