Powershift fail

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
saukat
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Kouvola

Powershift fail

Viesti Kirjoittaja saukat »

Galluppi kuinka monta on poksahtanut ja millä kilometreillä. Korviini kantautui että nyt on mennyt useita lootia tuossa noin 150tkm ja allekin, eli eipä paljon poikkea WAG konsernin DSG tuotteesta kuitenkaan sitten hyvin pitkälti.
:ford: Mondeo Hybrid 4D
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Tehdastakuun aikaan 160tkm kohdalla venttiilipöytä meni.. nyt ajettu 266tkm ei ongelmia mondeo -10 tdci
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
mika_j
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Kesä 2014 22:54
Paikkakunta: Oulu

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja mika_j »

~200tkm nelosvaihde katosi. Galaxy tcdi 2011.
ranttila
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Syys 2016 08:22

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja ranttila »

85tkm vaihteisto hajosi.Samalla meni jakolaatikko .....onneksi meni vehon takuuseen.toinen vaihteisto vaihdettiin ja koeajon jälkeen todettiin
vuotavan öljyä jostain saumasta.Nyt sitten odolellaan taas toista tehdaskunnostettua laatikkoa......5 viikko menossa :oops:
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja til88 »

Auto ostettu 245tkm ajettuna.
Luisti vaihdoissa/muutenkin epämääräiset vaihdot. Viive alasvaihdoissa jne
Mekatroniikka(venttiilipöytä) ja kytkinpaketti vaihdettu. Ilmeisesti venttiilipöytä hajonnut jossain vaiheessa ja kuluttanut kytkimet loppuun.
JPK84
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Joulu 2016 11:24

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja JPK84 »

Tätä ketjua lainaan; onko PowerShift laatikoilla varustetuissa Fordeissa kaksoismassavauhtipyörää? Toisen merkkihuollon mukaan on ja toisen taas ei...
Ford77
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Touko 2017 19:15

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja Ford77 »

Uusi Fordilainen ilmoittautuu:) Fordit ja myös automaatti minulle uutta ja ihmeellistä. til88 kirjoitti luistosta vaihdoissa ym. Osaako joku kuvailla minkä verran luistaa normaalisti ja mikä taas on epänormaalia? Auto on Mondeo 2.0tdci 140hv powershift -12. Kun pienillä nopeuksilla kiihdyttää vaihto ei tapahdu niin siististi kun isommilla vaihteilla ja kierrokset hyppää vähän ylöspäin kunnes isompi vaihde kytkeytyy, normaalia...?
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja til88 »

JPK84 kirjoitti:Tätä ketjua lainaan; onko PowerShift laatikoilla varustetuissa Fordeissa kaksoismassavauhtipyörää? Toisen merkkihuollon mukaan on ja toisen taas ei...
Mitä oon tutkinut asiaa niin siellä kytkinpaketin sisällä on kaksoismassavauhtipyörä tyylinen paketti.
http://www.talkford.com/community/topic ... -problems/
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja til88 »

Ford77 kirjoitti:Uusi Fordilainen ilmoittautuu:) Fordit ja myös automaatti minulle uutta ja ihmeellistä. til88 kirjoitti luistosta vaihdoissa ym. Osaako joku kuvailla minkä verran luistaa normaalisti ja mikä taas on epänormaalia? Auto on Mondeo 2.0tdci 140hv powershift -12. Kun pienillä nopeuksilla kiihdyttää vaihto ei tapahdu niin siististi kun isommilla vaihteilla ja kierrokset hyppää vähän ylöspäin kunnes isompi vaihde kytkeytyy, normaalia...?
Moi. Eipä se oikeastaan luista vaihteen vaihdossa sillon kun se on kunnossa. Tosin ainakin mulla kylmänä laatikko saattaa pienemmillä vaihteilla hieman luistaa/nykäistä ja tuntuu hitaammalle. Mulla nosti noin 300rpm kierroksia vaihdoissa kun se oli rikki. Nyt vaihto tapahtuu aika huomaamattomasti eikä kierrokset "kiekaise" vaihdossa. Sport asennolla vaihdot on aika raakan tuntuisia mutta jos ajaa pitemmän matkan niin ne vaihdot hieman tasoittuu. Käsivaihdoilla laatikko tuntuu parhaimmalle.
Tossa lisää kuvailuja mun tapauksesta. viewtopic.php?f=3&t=52824

Paljonko sulla on ajettu ja ostitko autoliikkeestä? Jos ostit liikkeestä niin kannattaa ilmaista asia sinne suuntaan, on nimittäin kallis laatikko korjata.
Ford77
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Touko 2017 19:15

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja Ford77 »

Liikkeestä ostettu kk sitten. Ajettu nyt 134t. Oireet aika lieviä mutta tosiaan luistaa vähän varsinkin kylmänä 2-3,3-4 vaihdoissa. Jos kiihdyttää voimakkaammin tai hyvin rauhallisesti, vaihdot sujuu paremmin. Maantiellä kierrosmittari elää hieman, töyssyissä enemmän. D kytkettäessä veto alkaa pienellä viiveellä.
JPK84
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Joulu 2016 11:24

Re: Powershift fail

Viesti Kirjoittaja JPK84 »

til88 kirjoitti: Mitä oon tutkinut asiaa niin siellä kytkinpaketin sisällä on kaksoismassavauhtipyörä tyylinen paketti.
http://www.talkford.com/community/topic ... -problems/
Tämäkin selvisi, tosin merkkihuollollakin meni aikaa selvittämisessä; vauhtipyörä on kiinteä 2.0 103kw duratorqissa, ainakin facelift mallissa. Ilmeisesti suurimassa osassa kuitenkin on kaksoismassa...
Vastaa Viestiin