Sierran virittelyä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kepa S
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Syys 2011 21:09

Sierran virittelyä

Viesti Kirjoittaja Kepa S »

On hankittu sierra 1.6 cvh koneella vm-90, ei vähäpäästöinen. Olisi tarkoitus laittaa 2.0 ohc viritetty kone. Vaihteistoksi joku vahva ja välityksiltään sopiva soralle, ehkä volvon välitetty vaihteisto. Peräksi joku lukollinen ja sopivan tiuhalla välityksellä, ehkä bmw 188 tai sitten fordin oma murikka. Takatukivarret, jarrut ja vetoakselit kossusta hankittu.. jarrut edessä taitaa olla jo samat kuin 2.0 koneella. Jos jotain vinkkejä projektiin, tai jopa tietoa.. ;) voi kertoa!
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Sierran virittelyä

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Onko noita 1.6 CVH Sierroja ei-vähäpäästöisinäkin?

Oon luullu että CVH Sierrat on joko 1.8 kaasarilla tai 1.6 ruiskulla ja katalysaattorilla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Kepa S
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Syys 2011 21:09

Re: Sierran virittelyä

Viesti Kirjoittaja Kepa S »

Kävin tänään katsastus konttorilla muissa asioissa.. piti sitten kysyä mites mun autoon saa laitettua isomman ohc koneen? Ei kuulemma ihan helppo homma kun on kaiken maailman happitunnistimet, kolmitoimikatatalysaattori, lisäilmapulssi, aktiivihiilisuodatin.. huh huh;( Kun ei tällä ole tarkoitus ajaa siviilissä.. Jos sitten punalappuisena sen vähän mitä tarvii ;)
Kepa S
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Syys 2011 21:09

Re: Sierran virittelyä

Viesti Kirjoittaja Kepa S »

Rek. otteessa ei lue vähäpäästöinen! Mutta noi "hienoudet moottorissa" tekee siitä sen! ei vähäpäästöinen.
duckworth
Viestit: 3719
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran virittelyä

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kepa S kirjoitti:Vaihteistoksi joku vahva ja välityksiltään sopiva soralle
Niin tämä tulee ilmeisesti tieliikenteen ulkopuoliseen käyttöön? Sitten kai se sama minkä koneen sinne laittaa kunhan vaan sopii keulalle ja on sellainen johon omat mekaanikon taidot riittää :)

Muita vinkkejä; ainakin turvakaaret kabiiniin, mahd. korinvahvistehitsaus, takapäähän camber-säädöt/-korjaukset eteen ja taakse, jarruihin taitaa olla halvin st170-foccerin levyt ja Mk3-monskun satulat, joihin alumiinista adapterit satulan ja olkatuen väliin... Aihe on vähän laaja käydä läpi näin yhdessä viestissä iltasella, mutta...... itsellä ollut ihan liikenteeseen tuleva kilpuri-prokkis meneillä jo pari vuotta:

http://www.borehammer.net/aryhma_sierra3.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra4.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra5.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra5.htm
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra7.htm

Tuolla kuvia mm. kaarista, turvatankki-asennuksesta ja tekstiäkin jos jaksaa vaan lueskella :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran virittelyä

Viesti Kirjoittaja emax »

Kepa S kirjoitti:Rek. otteessa ei lue vähäpäästöinen! Mutta noi "hienoudet moottorissa" tekee siitä sen! ei vähäpäästöinen.
Sitä ei enää otteessa erikseen mainita.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin