1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
challenger
Viestit: 53
Liittynyt: 06 Joulu 2011 21:45

1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja challenger »

Moi
Olisi muuten mennyt katsastuksesta läpi kehujen kanssa kun kuuulemma hyvin säilynyt sierra mutta päästöt olivat aivan kamalat mistä tämä voi johtua?
Jos kirjoitan tänne kaikki arvot nii osaako joku kertoa missä vika?
co-pitoisuudet moninkertaiset
Map anturille menevä alipaineletku kunnossa eikä tukossa--sen kun ottaa map anturista irti nii käynti huononee,,lienee normaalia eikä kerro mistään mitään??
Kaasuläpän asentoanturi kun ottaa irti nii käynti huononee,,,siinä oli viikko sitte ongelmaa kun tyhjäkäynti vähän seilasi mutta silloin kun sen otti irti nii käynti parani :O ??
Auto lähinnä seissyt pari-kolme vuotta
Sitä ennen päästöarvot loistavat
Alkuperäisen oloiset katit auton alla---alkuperäisen oloinen pistokkeellinen lambda--alkuperäinen pakosarja--alkuperäinen map
Olisi hienoa saada sierra taas tienpäälle
Auto käy kohtuullisen hyvin tyhjäkäyntiä,,,lämpimänä ehkä vähän huonommin,,auttakaa tyhmää???
kiitos t Benjamin
Tessu
Viestit: 1727
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Onko se bensakin seissy siellä tankissa sen 3v kuten autokin? sekin saattaa merkitä jotain...
Siitähän saa vikakoodit luettua ei muuta kuin sen mukaan katsomaan mitä mittarit näyttää ja kertoo,hakuammunnat ei tuo tulosta.
Mulla 1,6 CVH Sierra ja yksipisteruiskulla,ongelmat alko kun pöllytti öljyä kun ohjurin kumit kovat,öljy tukki lambdan joka taas poltti katin jne siitä edespäin onkin ollu päästöt sitä sun tätä ja käynti välillä kovaa ja välillä meinaa sammua,että samoja ongelmia on mullakin,sillä erolla et tää käy laihala mutta putkenpäässä ON palamattomia aineosia liikaa.
eikä ole vielä kukaan keksiny mikä on?
Sukulaisella taas on dokki Sierra 2litranen katti ja ajettu 370tkm eikä ole tämmösiä ongelmia ollu,liekö sitten tuurissaan nuokin...
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja nestori »

Veikkaan: Moottorin lämpötila-anturi. Ei mittariston, vaan se mikä menee eculle.
Kuga PHEV
challenger
Viestit: 53
Liittynyt: 06 Joulu 2011 21:45

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja challenger »

Mä en löytänyt sitä eculla menevää lämpötila-anturia missä se sijaitsee?? ja saako sitä vaan marmoritiskiltä?
Oon mä sillä sentää jo ainakin 600km ajanu ja tanki aina melki tyhjäksi joten bensa lienee hyvää
Pystyykö sierrasta oikeasti lukemaan vikakoodit :o ?
8-dokki ruiskua ollut enkä oo tuota tiennyt :D missä se pistoke on ?

Nyt mä löysin sen eculle menevän anturin--se on "laturin päällä" mittarille menevän anturin vieressä ! ei kamalan paha paikka kun oikeat työkalut...mutta olkoon kiinni vielä kunnes löytyy uusi
Kysymyksinä siis : mistä sen hankin ? ja missä sijaitsee sierran "tietokonetöpseli" ?
Kirjoitan päästöt ny :)
CO% TYHJÄKÄYNTI : MITATTU: 5,4 SALLITTU 0,5 KIERROKSILLA MITATTU: 6,0 SALLITTU 0,3
CO2% TYHJÄKÄYNTI:MITATTU 5,2 MITATTU: 7,2
HC PPM TYHJÄKÄYNTI: MITATTU 1618 SALLITTU 100 KIERROKSIL MITATTU 554 SALLITTU 100
02% TYHJÄKÄYNTI: MITATTU 3,3 SALLITTU 5 KIERROKSILLA: MITATTU 0,55 SALLITTU 5
LAMBDA KIERROKSILLA : MITATTU 0,70 SALLITTU 0,97-1,03

Noin tarkalleen luki paperissa.

http://www.autonvaraosatpro.fi/varaosat ... topera-gbc

Lieneekö noista joku oikea minulle ???
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

challenger
Viestit: 53
Liittynyt: 06 Joulu 2011 21:45

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja challenger »

Tuolla ei oo sitä anturia mitä etsin.
Kyllä mulla moottorinlämpömittari sisällä toimii
Minkä mä noista linkkini antureista ostan ku niitä kolmea eri väriä??
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

challenger kirjoitti: Pystyykö sierrasta oikeasti lukemaan vikakoodit :o ?
8-dokki ruiskua ollut enkä oo tuota tiennyt :D missä se pistoke on ?
Se on siinä akun lähettyvillä. Punanen tulppa mustassa pistokkeessa. 3 napanen
Tessu
Viestit: 1727
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jep kyllä pystyy juuri niistä liittimistä lukemaan vikakoodit mistä tuossa kerrottiinkin,liekö sitten vika mullakin lömpötila-anturissa kun välillä seilaa? myöskin moottorin lämpö ei nouse niinkään korkealle kuin aikaa sitten... mittari kyllä täälläkin toimii.
Jos löydät jostain ihan oikean varaosaliikkeen niin osaavat kyllä antaa oikean anturin auton ja kilven tietojen perusteella,ainakin mulle löytivät osat mitä olen tarvinnu,jopa semmosiakin kateltiin mitä kuulemma ei joku aika sitten toinen liike voinu edes tilata...
challenger
Viestit: 53
Liittynyt: 06 Joulu 2011 21:45

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja challenger »

Eilen kun vaihdoin sinne fordin omat öljyt(joku aikaisempi omistaja oli jotain "väärää" laittanu mitä lie kuraa) nii huomasin kun autoa siinä suht kauan käyttelin että lämpimänä rupeaa tyhjäkäynti aina välillä ontumaan sitte käy vähä aika nätisti ja taas ontuu 15-30sek ja rupeaa käymään nätisti
Sitä kun rupeaa käymään nätisti edeltää sellainen ilmiö että hetkeksi nostaa kierroksia sitten tasaaantuu nätiksi tyhjäkäynniksi
En mää nyt ehdi ruveta kymmentä varaosaputiikkia kiertelee,,ärsyttää kyllä nykyään kun palvelun taso laskenu siitä mitä ennen oli:p
Kai se tarvii irti ottaa ja toivoa että siitä löytyy varaosanumero joutuu vaa laittaa takaisin sen ku autoa tarvii koko ajan ku se tällä hetkellä ainoa toimiva auto :p
challenger
Viestit: 53
Liittynyt: 06 Joulu 2011 21:45

Re: 1991 dokki katti ruiskun päästöt karmeat

Viesti Kirjoittaja challenger »

Nyt nylkytys lämpimänä katosi kun vaihdoin delphin lambdan sinne
Edellinen oli fordin oma,,,varmaan alkuperäinen :?
Voiskoha se nyt mennä päästöistä läpi ku konekin käy nätisti eikä nylkytä?
Ajattelin kuitenki sen moottorin eculle menevän lämpötila-anturin vaihtaa,,noin niinku varmuuden vuoks,,
Nyt tehä kunnon täyshuolto jokapaikkaan :))
Vastaa Viestiin