Ford Mondeo 94 vaidekeppi

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
JuHa80
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Maalis 2006 14:51

Ford Mondeo 94 vaidekeppi

Viesti Kirjoittaja JuHa80 »

Kertokaas nyt mulle arvon ford tohtorit että miten ihmeessä mondeo 94 vaihdekepin nuppi saadaan irti?... :lol: Olen kääntänyt,vääntänyt,vetänyt,työntänyt...Seuraavana vuorossa rälläkkä... :lol: Joo joo oon tyhmä kun en tiedä.
JHE
Viestit: 47
Liittynyt: 17 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Iisalmi / Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE »

Vetämällä muistaakseni ja on tiukassa, oma ei lähtenyt kuin rikkomalla.. Uudemmissa on sitten kierteillä.. (mk2)
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja paspe »

ei ole tarkoikettu irrotettavaks....ei taida ehjänä lähteä millään
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Rälläkkää vaan ja jengat uudelle nupille,
ne on liian pitkiä aina muutenkin
tehtaan jäljiltä :)
ei sieltä mitään junia t...
JuHa80
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Maalis 2006 14:51

Viesti Kirjoittaja JuHa80 »

Jumalauta ei irtoo nuppi...=) Olkoot siinä sitte... :evil:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kaipa senkin pystyy lyhentämään,mutta joo,ei sitten ihan surutta
kannatakkaan rälläköidä :lol:
Oon kyllä lyhentänyt automaatinkin kepin,ettei tuo varmaan sen kummosempi ole?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo siinä on varmaan sama systeemi kuin korpparissakin, että siinä nupissa on semmoset "kynnet" jotka loksahtaa paikoilleen. Ei lähe kuin silppuamalla koko nuppi.
Ton pakkilukonhan voi aina ottaa pois toiminnasta. Ei saa olla niin dorka, että koittaa sitä pakkia vauhdissa päälle :wink: :D

Itellä se kävi näppärästi kun se jäi nupin irrotuksen yhteydessä joitenkin pänniin... Toivottavasti ei irtoo joskus :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monsku MK2
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
Paikkakunta: Rannassa

Viesti Kirjoittaja Monsku MK2 »

Miten olet pystynyt lyhentämään automaattilootan kepin? Oliko miten iso homma? Tekisi mieli vaihtaa omaan hiukan erilainen nuppi, mutta kun on se ylivaihdenappi ja jne... en uskalla moiseen ryhtyä kun ei ole varmaa tietoa miten se lähtee irti :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mittaa vaan sen napin tangon sopivasti pidemmäksi.
Elikkä kun ottaa sen nupin irti niin lyhentää vaan kepin ja sen työntötangon samassa suhteessa kuin mitä ne siellä onkin,ja jengat tietysti uusiksi jos siellä sellaiset on.
Näin siis näissä wanhoissa..ei kai ne sen kummempia pahemmin ole uusissakaan autoissa?
Ainakaan periaatteessa..
ei sieltä mitään junia t...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

TeRoK kirjoitti:Joo siinä on varmaan sama systeemi kuin korpparissakin, että siinä nupissa on semmoset "kynnet" jotka loksahtaa paikoilleen. Ei lähe kuin silppuamalla koko nuppi.
Ton pakkilukonhan voi aina ottaa pois toiminnasta. Ei saa olla niin dorka, että koittaa sitä pakkia vauhdissa päälle :wink: :D

Itellä se kävi näppärästi kun se jäi nupin irrotuksen yhteydessä joitenkin pänniin... Toivottavasti ei irtoo joskus :lol:
Ja toivoa,ettei katsastus-setä hoksaa
pakkilukon puuttumista :wink:
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Herkko kirjoitti: Ja toivoa,ettei katsastus-setä hoksaa
pakkilukon puuttumista :wink:
Mitäs se katsastus sedälle kuuluu? Eihän noissa riisikupeissakaan mitään pakkilukkoa ole... Tietysti jos pakki on ykkösen vieressä niin sitten se varmaan pitääkin löytyä... mutta eikö mondeoissa ole pakki jo takana, kun tuossa dohc sierrassakin se sieltä takaa jo löytyy? 8)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Riesa2.0 kirjoitti: Mitäs se katsastus sedälle kuuluu? Eihän noissa riisikupeissakaan mitään pakkilukkoa ole... Tietysti jos pakki on ykkösen vieressä niin sitten se varmaan pitääkin löytyä... mutta eikö mondeoissa ole pakki jo takana, kun tuossa dohc sierrassakin se sieltä takaa jo löytyy? 8)
En tiiä kuuluuko,mutta sille ainaki kuulu,
joka automaattivehkeen "pompautti"
ko.viasta.
Silloin sai kuulla perustelut,että aina ja kaikissa
pitää pakki olla lukon/napin takana.

No,ehkä se oli hänen mielipiteensä,mutta
siinä paikassa laki,eikä mussutus auttanu :wink:
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja paspe »

luulenpa että pakkilukon täytyy toimia,mikäli sellainen autossa on...
Oman mondeoni pakkilukkoa ainakin katsastus-setä testasi melko innokkaasti....
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Äääh.. paskat. Eihän se sille mitään kuulu. Automaatissa voikin olla eri juttu, ettei saa vahingossa pois parkilta vaihdetta tms. Onhan noissa type9 laatikkoakin eikä siinäkään mitää pakkilukkoa ole. Sitäpaitsi mulla on siinä nupissa sen verran liimaa, ettei se lukon mekanismi liiku edes mihinkään. :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin