Sivu 1/1

Ford s-max 2.0 tdci hehkutuksesta kellään tietoa?

Lähetetty: 06 Helmi 2016 16:39
Kirjoittaja Ruhis
Auto 2010 s-max 2.0 tcdi 115hp .TYWA moottori.

Vika: kovat pakkaset tuli niin ei lähtenyt käyntiin , joten viaksi arvelin hehkuja --> hehkuista 2 pimeänä, 1 osaksi pimeä (7ohm) ja yksi kunnossa.

Vaihdoin hehkut ja luulin , että vika olisi poissa mutta eilen pakkasta -13 niin monta kertaa sahaamalla lähti vasta tulille.

Tänään mittailin töpselistä missä on 4 piuhaa ja menevät hehkuille niin näyttää 6V jännitettä vaikka virrat ei olisi päällä. ? Hehkun releeltä kun ottaa piuhat irti niin on 0V
Hehkujen jännite on tässä mallissa 5V mutta ei jymmärrä miksi ilman virtoja tulee jännite piuhoille.

Rele ei naksahda tms. Kun kääntää virrat päälle. (Tosin auto nyt tallissa, jossa lämmintä. Tuo varmaan vaikuttaa asiaan.

Akku ei purkaannu vaikka hehkujen johdoissa 6v koko ajan. Ja vikakoodeja ei löydy.

Olisiko jollain tullut vastaavaa aikaisemmin eteen?

Re: Ford s-max 2.0 tdci hehkutuksesta kellään tietoa?

Lähetetty: 07 Helmi 2016 16:57
Kirjoittaja anon1
Olisko rele kanssa vaihtoa vailla.

Re: Ford s-max 2.0 tdci hehkutuksesta kellään tietoa?

Lähetetty: 25 Helmi 2016 23:08
Kirjoittaja Ruhis
Rele uusittu. Siis se iso mikä on apukuskin puolella. --> ei vaikutusta.



Olisiko kellään johtokaavioita tuollaisesta s-maxista tai luulisin että 2010 85kw 2.0 mondeossa olisi samat sähköt. Varsinkin jos moottorikoodi tywa.

Re: Ford s-max 2.0 tdci hehkutuksesta kellään tietoa?

Lähetetty: 26 Helmi 2016 23:23
Kirjoittaja anon1
Löytyiskö täältä. http://www.emanualonline.com/

Re: Ford s-max 2.0 tdci hehkutuksesta kellään tietoa?

Lähetetty: 01 Maalis 2016 09:32
Kirjoittaja Ruhis
Olisiko kellää intoa mitata omasta autosta tuota johtonippua mikä menee hehkujen ohjausmoduulilta hehkutulpille pa-suodattimen vierestä. Eli siinä on töpseliliitos mistä menee 4kpl johtoja.

Töpseli irti ja mitata yleismittarin jännite puolella että näkyykö noissa johdoissa maata vasten jännitettä tarvetta olisi tiedosta virrat päällä ja virrat pois.