Focus 2005 2,0tdci dpf poltto Auto Kunnossa
Lähetetty: 09 Helmi 2016 17:26
Eli autolla nyt ajeltu alun kolmatta viikkoa ja tuntuu pelaavan kuten pitää. Polttelee n.5-600km välein (tulee ajeltua aika sekalaista ajoa.)
Se millä auto tokeni oli sitten loppujen lopuksi uusi PCM moduli (uudella ohjelmalla)
No niin, jos tätä kautta löytyis joku jolla ton focuksen sielunelämä hallussa.. Eli Ilmojen viilettyä syksyllä alkoi biili tekemään tuota regenerointia aluksi n.200 km;n välein.Tuolloin paikoillaan vielä todennäköisesti alkuperäinen dpf (mittarissa n.264tkm). Ilmojen viilettyä pakkasen puolelle alkoi polttoja tulla n.70km;n välein. Oltiin sitten menossa uudeksi vuodeksi pohjoiseen ja ajattelin jotta otetaan varman päälle ja pistetään dpf vaihtoon. Filtteri vaihdettiin ja sama meno jatkui. Nyt tuntuu että aina kun nesteet riittävän lämpimät niin regenerointi lähtee päälle. Jos jollain hyviä ideoita niin saa esittää. Käytössä halpis obd bluetooth mökkylä ja forscan ohjelma. (ei ole antanut vikakoodeja)
Päivitystä tilanteeseen:
Auto sitten potkaisi tyhjää merkkihuollon softapäivityksessä. Eli päätettiin kokeilla päivitystä koska mitään vikakoodeja yms. järkevää selitystä ei polttojen tiheydelle löytyny. Jotain kummiskin meni pieleen eikä auto enään käyntikuntoinen. Onko kellään tällaisesta kokemusta että kuka korvaa?
Auto ostettu liikkeestä n.9kk sitten, eikä mistään sillon selvinny että autossa ylipäätänsä on hiukkassuodatin. (saksaan myyty uutena,siellä saanut optiona) ja nyt sitten käy huollossa näin. Jos PCM menee vaihtoon niin ei mikään edullinen paukku ole.. kyselee huumoria tämä tapaus
Se millä auto tokeni oli sitten loppujen lopuksi uusi PCM moduli (uudella ohjelmalla)
No niin, jos tätä kautta löytyis joku jolla ton focuksen sielunelämä hallussa.. Eli Ilmojen viilettyä syksyllä alkoi biili tekemään tuota regenerointia aluksi n.200 km;n välein.Tuolloin paikoillaan vielä todennäköisesti alkuperäinen dpf (mittarissa n.264tkm). Ilmojen viilettyä pakkasen puolelle alkoi polttoja tulla n.70km;n välein. Oltiin sitten menossa uudeksi vuodeksi pohjoiseen ja ajattelin jotta otetaan varman päälle ja pistetään dpf vaihtoon. Filtteri vaihdettiin ja sama meno jatkui. Nyt tuntuu että aina kun nesteet riittävän lämpimät niin regenerointi lähtee päälle. Jos jollain hyviä ideoita niin saa esittää. Käytössä halpis obd bluetooth mökkylä ja forscan ohjelma. (ei ole antanut vikakoodeja)
Päivitystä tilanteeseen:
Auto sitten potkaisi tyhjää merkkihuollon softapäivityksessä. Eli päätettiin kokeilla päivitystä koska mitään vikakoodeja yms. järkevää selitystä ei polttojen tiheydelle löytyny. Jotain kummiskin meni pieleen eikä auto enään käyntikuntoinen. Onko kellään tällaisesta kokemusta että kuka korvaa?
Auto ostettu liikkeestä n.9kk sitten, eikä mistään sillon selvinny että autossa ylipäätänsä on hiukkassuodatin. (saksaan myyty uutena,siellä saanut optiona) ja nyt sitten käy huollossa näin. Jos PCM menee vaihtoon niin ei mikään edullinen paukku ole.. kyselee huumoria tämä tapaus