Eipä ole vielä hinnasto päivittynyt..?RS jopomies kirjoitti:Hinnastopäivitys tulossa 3000€ nousulla....
EDIT: No nyt: +2200€
Eipä ole vielä hinnasto päivittynyt..?RS jopomies kirjoitti:Hinnastopäivitys tulossa 3000€ nousulla....
Mutta tätä ei tarvi odottaa..EeroH kirjoitti:Hintaa enemmän kuin uudella
Kevytmetallivanteet 18" 20-puolainen malli, kiiltävä hopeaZuhnu99 kirjoitti:Talvipyörät harkinnassa. Onko Jossain kuva siitä mitä vanteita jälleenmyyjät tarjoaa 18'' koossa? Myyjällä ei ollut kuvaa.
Lainaan vanhaa postausta todetakseni, valitettavasti, olevani oikeassaduckworth kirjoitti: Jotenkin kun puhutaan ajajan autosta, niin samaan lauseeseen ei kuulu mun mielestä tälläinen älykäs-neliveto joka maksimoi pidon ja paikkailee kuskin virheitä Toki onhan tuossa vielä normaalit manuaalivaihteet joten ihan kaikkea ei ole sentään helpotettu
No mitä iloa on sitten esim. tuosta Drift-asetuksesta, jos siinäkin kuskia avittaa älykäs neliveto, eli käytönnössä luistonesto on pois päältä, mutta edelleen kone ajaa sun puolesta. Ja miten RS Focus sitten erottuu edukseen, kun sen TorqueVectoringControl (menikö oikein ?) on periaatteessa vaan eräänlainen klooni BMW:n xDrivesta ja kaikenlaisista Torsen- tyylisistä nelivedeoista?zehow2025 kirjoitti:T
Monet pelkäävät noita aktiivisia älykkäitä nelivetosysteemejä ja itkevät vanhojen traditionaalien kiinteiden traktori nelivedon perään. Mutta heistä ei ole kukaan luultavasti testannut tämmöstä ärrässän tyyppistä älykästä ratkaisua, kunnon ajossa. Veikkaan ettei "duckworth " ole testannut kyseistä autoa tarpeeksi pitkään ja kunnolla.
Että näin...
En niin sanonutkaan missään kohtaa.EeroH kirjoitti:Xdrive ei ole torsen.
Kannattaa huomoioida, että mainoksissa puhuttu torque/vääntö ei ole vetoa/pyörimisnopeutta vaan kitkan tuomaa vääntöä.duckworth kirjoitti:
Pyrkimys kuintenkin samanlainen, eli viedään vetoa pitävälle akselille ja pitävälle pyörälle. Kuskin urakka helpottuu.
Juuri näin.zehow2025 kirjoitti:Samaantapaan vois autosta heittää pois ohjaustehostimen, ABS jarrut sekä jarrutehostimen ja paljon muutakin ylimääräistä joka helpottaa kuskia.
Kuski mukautuu auton mukaan, eikä auto kuskin mukaanzehow2025 kirjoitti: Mietihän duckworth että millainen auto olisi, jos se olisi diffilukkojen suhteen säädetty kiinteästi vain tiettyyn tehtävään?
Osittain noin ja xDrivestä en tiedä tarkemmin, mutta RS:n takapyörille vaihtelevasti välitettävä voiman määrä ei vaadi Torsenin tapaan toisen pyörän heikentynyttä pitoa, vaan ulkokaarteen pyörälle voidaan välittää enemmän voimaa, vaikka sisäkaarteen pyörä ei lipsuisikaan. Muistuttaa siis siltä osin enemmänkin Mitsu Evon AYC:tä (kokemusta itsellä), Honda Legendin SH-AWD:tä ja Audin Sport Differentialia. Niillä pyritään ainakin vähentämään aliohjautumista ja onhan nuo siihen huomattavasti fiksumpi ratkaisu kuin automaattisesti jarruilla sisäkaarteen pyörän jarruttaminen. Mutta joo, minunkaan mielestä esim. luistonesto ei ole tarpeen nelivedon kanssa.duckworth kirjoitti: En niin sanonutkaan missään kohtaa.
Pyrkimys kuintenkin samanlainen, eli viedään vetoa pitävälle akselille ja pitävälle pyörälle. Kuskin urakka helpottuu.
Ai näinkö: https://www.youtube.com/watch?v=STVTmyMEhKE ?zehow2025 kirjoitti:Meinaako kukaan madaltaa autoaan?