Tarvikeosat "EBAY"

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
SeTTi
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Heinä 2015 19:23
Paikkakunta: Riihimäki

Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja SeTTi »

Moro!

Jos ootte tilanneet netistä tarvikesähköosia... Mites on kestäneet vai kandeeko ostaa suosiolla OEM- /Bosch-kamaa?

Terveisin PIRKKA-ÄIJJÄ
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Ilmastoinnin kompura mallia halvin mikä Saksan eBay löysi pyörinyt autossa (Mondeo mk3 TDDi) toista vuotta ongelmitta. Tutuille tilattu eri merkkisiin kulkineisiin useampia latureita ongelmitta, toki olleet käytössä vasta 1-2 vuotta. eBay antaa myös laatukamaa huomattavasti halvemmalla kuin kotimaa, keväällä vaihdettiin kaverin V70Vulvaan Bosch laturi hinta oli yli satasen halvempi kuin täällä. Mutta jokainen tekee ratkaisunsa itse, itsellä/tutuilla nuo halvat pelanneet ongelmitta ja kun valitsee sopivan myyjän ei tarvitse entistä palautella pantin takia.
SeTTi
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Heinä 2015 19:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja SeTTi »

Kiitti viestistä..

Kyllä siinä säästää, itse olen ostanut prätkän osia netistä, esim, stein-dinse.de :ltä nopeusvaijeri 5.eurolla kun piikkiön MotoItalia möi aivan samaa tuotetta 50.eurolla. Olen ollut skeptisempi sähköjen suhteen, kerran motonetin tarvikevirtalukonpohja ei kestänyt kuin 2.kuukautta...
Näköjään ebayn myyjät myöntää jopa 2.vuoden takuuta osille... Onko kukaan palautellut osia "takuuna" ?
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Kiinasta (ebay) halvin takanapa (eli laakeri myös) Mk3 mondeoon posteineen 70€, pyörinyt nyt 4v ja 70tkm eikä mitään ääntä lähde vieläkään eli täysin toimiva. Suomesta halvin oli yli 2x kalliimpi.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja Omppu »

SeTTi kirjoitti:Kiitti viestistä..

Kyllä siinä säästää, itse olen ostanut prätkän osia netistä, esim, stein-dinse.de :ltä nopeusvaijeri 5.eurolla kun piikkiön MotoItalia möi aivan samaa tuotetta 50.eurolla. Olen ollut skeptisempi sähköjen suhteen, kerran motonetin tarvikevirtalukonpohja ei kestänyt kuin 2.kuukautta...
Näköjään ebayn myyjät myöntää jopa 2.vuoden takuuta osille... Onko kukaan palautellut osia "takuuna" ?
Takuupalautusta ei ole tarvinnut tehdä mutta kerran tuli väärän mallinen laturi (oma moka kun oli kolme vaihtoehtoa) sen vaihto onnistui ongelmitta, 30€ tuli kylläkin palautuskuluja. Tuonkin olisi voinut estää kun olisi jo valmiiksi purkanut sen laturin irti ja katsonut tyyppikilven tiedot.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja Omppu »

hluukkonen kirjoitti:Kiinasta (ebay) halvin takanapa (eli laakeri myös) Mk3 mondeoon posteineen 70€, pyörinyt nyt 4v ja 70tkm eikä mitään ääntä lähde vieläkään eli täysin toimiva. Suomesta halvin oli yli 2x kalliimpi.
Mulla on molemmissa autoissa (Mondeo -01 ja Passat -08) kaikki laakerit vaihdettu neljän vuoden aikana Saksan eBayn kautta tilattuihin halpaversioihin, kaikki pelaavat edelleenkin. Mondeoon myös molemmat vetarit (maksoivat 30€/kpl) ajettu nyt 40tkm. Samaa tavaraa myy esim. Motonet mutta ottaa oman katteensa välistä.

Varsinkin kalliimmissa osissa (kaksoismassat esim.) ero on järkyttävä. Alkuperäistä Luk/Sachs saa Saksasta Suomeen verrattuna puoleen hintaan ja kiinteän paketin vielä halvemmalla. Passattiin meni keväällä kiinteä vauhtipyörä + perinteinen kytkin (Sachsin leimoilla) maksoi alle 200€ toimitettuna.
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kyllä täysin selvissä osissa voi tilatakkin ulkomailta mutta jos on jo ikääntyny kalusto nii nse aiheuttaa ongelmia kun mitään ei oikein missään ole eikä yhteen sopivuuksista oletietoa kun aina ei ole ollu valmistajallakaan/merkillä tietoa.
Uudemmissahan kulkimissa on ollu tiedot jo valmitamisesta alkaen tietokannassa ja sieltä käy kaikke oleellinen selville.
Hienoa on myös kuulla että väärän osan palautus ON onnistunu,ehkä tilanne tosiaankin alkaa muuttua/kääntyä nettimyynnin hyväksi.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Itse olen tilannut paljon osia niin ebay kautta että joistakin ulkomaisista liikkeistä suoraan.
En juuri osta ainakaan kalliimpia osia/tavaroita suomesta ihan hinnan takia.

Itse aina tähän asti saanut sitä mitä olen tilannut, yhden kerran olen joutunut takuu jutun hoitamaan Hollantiin ja se meni kivuttomasti.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
SeTTi
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Heinä 2015 19:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja SeTTi »

Hiaceen osti pari vuotta sitten tarvikehehkut Motonetistä,, nyt keväällä oli vaihtokunnossa --> nyt orkkishehkut kiinni, tuttu varoitteli että 2.vuotta toimii tarvikkeet, noh, näin piti paikkansa...

Nyt tuli Mondeo -02 1.8i taloon, johon nyt tulpan johdot vaihtoon, 20 euroa tarvikkeen ja Boschin välillä...

Varuiksi EGR-venttiilin ja tyhjäkäyntisäätimen vaihtoa suunnittelin kun leimasta läpi pääsee
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Tarvikeosat "EBAY"

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Saakohan enää Suomesta edes vanhaan kalustoon alkuperäsiä sytytystulppiakaan mistään??
Eipä oo paljoa näkyny enää tunnettuja merkkejä myynnissä on vaan jotain Hirohitsi kamaa mistä en tiedä et toimiiko ne olleskaan?
Vastaa Viestiin