Rahoitusyhtiön auto

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
tepi73
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Huhti 2014 08:06

Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja tepi73 »

Hei

Kaupoissa Mondeosta jossa vielä rahoitusta jäljellä :(
Autohan on rahoitusyhtiön omistama siihen asti kunnes se on kokonaisuudessaan maksettu :?
Miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet tai miten pitäisi toimia. Kaupat tehtäisiin viikolla illalla tai viikonloppuna.
Virka-aikana selvin olisi tehdä kaupat pankin konttorissa.
Ehdotin myyjälle maksavani kauppahetkellä rahoitusyhtiölle loppuvelan ja hinnan erotuksen myyjälle :)
Myyjä taas maksaisi itse loppuvelan ja minä kauppasumman myyjälle :shock:
Tämä edellyttää, että myyjällä täytyy olla tilillä rahaa maksaa loppuvelka :roll:
Molemmissa tapauksissahan minun tulisi tietää loppuvelka, jotta saisin varmistuksen maksusta.
Kauppakirjasta ja maksukuitista kopio rahoitusyhtiölle ja tieto, että paperit toimitetaan ostajalle ei haltijalle.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja KajS »

Kun Mondeon loppuvelka maksetaan, toimittaa rahoitusyhtiö rekisteriotteen luovutusosan haltijalle, jotta haltija voi rekisteröidä auton itselleen.

Yksi hyvä tapa olisi käyttää autoliikettä tuossa välissä. He tietenkin ottavat komission palvelustaan, Siis myyja ja ostaja sopii treffit autokauppaan. Autokauppa "ostaa" Mondeon myyjältä ja "myy" sen ostajalle. Ainakin ennen noin siirettiin leasingautoja vuokraajilta yksityishenkilöille, niitä kun ei voinut myydä suoraan yksityishenkilöille.

Jos vaan teet kaupat auton nykyisen haltijan kanssa, siinä on suuri riski, että maksat vain kauppasumman, mutta auto jää nykyiselle haltijalle. Rahoitusyhtiöt ei ota mitään riskejä malliin "toimitetaan kuitti rahoitusyhtiölle". Loppuvelka pitää olla maksettuna rahoitusyhtiön tilillä ennenkuin rek.ote lähtee liikkeelle. Auto ei siis vaihda omistajaa, eikä sitä voi ostaja itselleen rekisteröidä, vaikka olisi kuinka kauppahinnan myyjälle maksanut.

Ehkä mörköilen, mutta olen seurannut neljä kertaa vierestä, kun osamaksuautokauppaa on siellä liikkeessä tehty.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
riikomi
Viestit: 989
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Sinun pitää saada rahoitusyhtiön laskelma loppuvelasta sekä rahoitusyhtiön tilinumero, jolle maksat loppuvelan. Nykyinen haltija siis pyytää laskelman ja toimittaa sen tilinumeroineen sinulle ennen kaupantekoa.
ahintikka
Viestit: 87
Liittynyt: 25 Huhti 2005 08:50

Re: Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja ahintikka »

tepi73 kirjoitti:Kaupat tehtäisiin viikolla illalla tai viikonloppuna.
Ehdotin myyjälle maksavani kauppahetkellä rahoitusyhtiölle loppuvelan ja hinnan erotuksen myyjälle :)
Myyjä taas maksaisi itse loppuvelan ja minä kauppasumman myyjälle :shock:
Tämä edellyttää, että myyjällä täytyy olla tilillä rahaa maksaa loppuvelka :roll:
En lähtis mukaan tuohon. Ellei kaupanteko onnistu päivällä arkisin homma "haisee".
Toki myyjä voi maksaa loppuvelan OMILLA RAHOILLAAN rahoitusyhtiölle ja saa paperit. Sitten ostat auton häneltä.
Muuten on suuri riski että maksat mutta et saa autoa. Myyjä kun ei voi sitä sinulle myydä koska auto on rahoitusyhtiön.
tepi73
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Huhti 2014 08:06

Re: Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja tepi73 »

KajS kirjoitti:Kun Mondeon loppuvelka maksetaan, toimittaa rahoitusyhtiö rekisteriotteen luovutusosan haltijalle, jotta haltija voi rekisteröidä auton itselleen.

Yksi hyvä tapa olisi käyttää autoliikettä tuossa välissä. He tietenkin ottavat komission palvelustaan, Siis myyja ja ostaja sopii treffit autokauppaan. Autokauppa "ostaa" Mondeon myyjältä ja "myy" sen ostajalle. Ainakin ennen noin siirettiin leasingautoja vuokraajilta yksityishenkilöille, niitä kun ei voinut myydä suoraan yksityishenkilöille.

Jos vaan teet kaupat auton nykyisen haltijan kanssa, siinä on suuri riski, että maksat vain kauppasumman, mutta auto jää nykyiselle haltijalle. Rahoitusyhtiöt ei ota mitään riskejä malliin "toimitetaan kuitti rahoitusyhtiölle". Loppuvelka pitää olla maksettuna rahoitusyhtiön tilillä ennenkuin rek.ote lähtee liikkeelle. Auto ei siis vaihda omistajaa, eikä sitä voi ostaja itselleen rekisteröidä, vaikka olisi kuinka kauppahinnan myyjälle maksanut.

Ehkä mörköilen, mutta olen seurannut neljä kertaa vierestä, kun osamaksuautokauppaa on siellä liikkeessä tehty.
Laitoin rahoitusyhtiölle s-postia ja sieltä soitettiin. Nykyään aika yleistä, että myydään rahoitusyhtiön auto.
Kauppahetkellä rahoitusyhtiölle pitää maksaa loppuvelka ja tieto kaupasta rahoitusyhtiöön liitteineen.

https://www.a1.fi/asiakaspalvelutuote.a ... sityisesti

Onko kokemusta Nordean rahoituksesta, näkyykö loppuvelka, tilinumero ja viite :oops:

Kaikkei selvin olisi jos haltija maksaisi loppuvelan pois ja saisi auton paperit... sitten rahat kouraan ja kättelyt :thumbup:

Itse haluaisin maksaa loppuvelan rahoitusyhtiölle ja erotuksen myyjälle kaupanteko hetkellä. Tällöin pienenisi riski, että myyjä ei maksa loppuvelkaa ja yhtiö hakee auton :evil:

Nyt pitää suorittaa pari tilisiirtoa ja sitten liitteet rahoitusyhtiölle ja posti tuo ilmoitusosan ja saan auton omiin nimiin.
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Verkkopankissa paikanpäällä laitat rahaa toisen tilille ja toinen maksaa sen loppuvelan rahoitusyhtiölle. Katsot vaan,että se maksaa sen velan. Lisätietoihin pitää maksussa laittaa auton rekisterinumero niin rahoitusyhtiö näkee mikä homma on kyseessä. Saattaa maksu ns. Hukkua,kun ei laita rekisterinumeroa.
tepi73
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Huhti 2014 08:06

Re: Rahoitusyhtiön auto

Viesti Kirjoittaja tepi73 »

Rstuning kirjoitti:Verkkopankissa paikanpäällä laitat rahaa toisen tilille ja toinen maksaa sen loppuvelan rahoitusyhtiölle. Katsot vaan,että se maksaa sen velan. Lisätietoihin pitää maksussa laittaa auton rekisterinumero niin rahoitusyhtiö näkee mikä homma on kyseessä. Saattaa maksu ns. Hukkua,kun ei laita rekisterinumeroa.
Itse ilmoitin myyjälle, että kauppa hetkellä maksaa loppuvelan ensin pois ja sen jälkeen vasta suoritan maksun autosta :D
Ennen loppuvelan maksua en maksa yhtään tai sitten maksan loppuvelan ja erotuksen, tällöin varmistuu rahoitusyhtiön osuus :)
Sitten kauppakirja ja luovari autosta 3 kpl, rahoitusyhtiö, myyjä ja ostaja. Luovariin vaikka naapurista pari todistajaa.
Papereista skannerilla kopiot ja s-postilla rahoitusyhtiöön kaupanteko hetkellä, paperi versiot varmuudeksi kirjeenä :o
Vastaa Viestiin