Sivu 1/1

Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 11:35
Kirjoittaja telf
Hei,
Päätin alkaa :ford: (harraste)kuskiksi ja hankkia tuommosen 90-luvun alun ford Thunderbirdin. Foorumia lueskellessani, törmäsin seikkaan => tuo rekisteriotteen mukainen 210kw onkin 210hv, tuon tiesin, Mutta onko nämä tiedot kaikissa suomi thundereissa (mukaan lukien ahtaamattomat ja ahdetut)?

Olisi kiikarissa yksi, tyypillä coupe-pp604/287 3800 210KW <= onko kyseessä ahtaamaton vai ahdettu versio?

Itse en pääse konehuoneeseen katsomaan, ja myyjä ei osaa sanoa, onko huoneesa ahdin vai ei, luultavasti ei.

Trafi antaa kaikille samalla tyypillä, että tämän tyypin autossa olisi ahdin.


anteeksi jos en osannut käyttää foorumin hakutoimintoa oikein...

terv
telf

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 12:20
Kirjoittaja terae
Trafi antaa yhdelle tiedon ettei ole ahdinta, mutta väärän tehomäärän. Liekö ahdin poistettu jälkikäteen?
Onko tämä? http://www.ajoneuvotiedot.fi/ford/thund ... 87/1194772

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 12:30
Kirjoittaja telf
Kiitos nopeasta vastauksesta,

Pitää kai sitä lähteä ajamaan paikanpäälle maanantaina, tosin, kuvissa (enempää kuvia en kehtaa pyytää :( ) auto näyttää ihan perus FB:ltä ulkosesti, eli eikö näissä ahdinmalleissa ole etupuskimessakin ilmanohjureita, tuplaputkistoa yms, onko varusteissa eroa?
Onko tuo n,100kw ihan nuhapumppu?

2000€ hintaa kamppeella, olishan se aika mukava harraste peli. Toivossa on hyvä elää, jos sieltä se ahdin löytyisikin :)

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 13:23
Kirjoittaja terae
Eikös 210 heppaakin ole yli 150kW?
Kyllä 3.8L kulkee vähemmälläkin, jaksaahan se vääntää ahtamattakin...

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 14:08
Kirjoittaja telf
Hei,
No katotaan mitä sieltä löytyy, pienen sherlock homman tehtyäni, ja tutkittuani tämä on rekisteröity juuri täällä pohjoisessa, aika lähellä ja käyttöönottopv on sama mitä löyty trafin suvulta, ja ahdin tästä löytyy..

mutta palaan maanantaina asiaan, katotaan mitä minä saan aikaseksi, vai saanko mitään.

terv
telf

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 20:10
Kirjoittaja telf
Kysymys vielä, remmiversiossahan on käsiseisontajarru ja ahtaamattomassa jalkaseisontajarru?

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 02 Touko 2015 20:36
Kirjoittaja p3
Tehtaalla ahdettu on SC super coupe, ne LX:sät on normi 3.8 140hp vapareja. Nuitahan myydään ihan autoliikkeissäkin millon milläkin tehoilla, toki onhan niitä voitu jälkikäteen piristää.
Jos on kuva konehuoneesta niin näkeehän siitä suoraan onko remmi vai ei, ahdetussa ahdin on siinä keskellä ja molemmin puolin ilmaputket, vaparissa menee ilmaputki vain matkustajan puolelle.

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 03 Touko 2015 00:23
Kirjoittaja Tunturipöllö
Selvinpinä tunnusmerkkeinä SC:ssä helmasarja, etusumuvalot, Thunderbird SC-teksti takapuskurissa. Sisällä isoilla säädettävillä sivutuilla olevat sporttipenkit ja runsas mittaristo ahtopainemittarilla. Ja konehuoneesta ei voi erehtyä, ahtimen putket kulkee näkyvillä ja toisessa lukee supercharged. Konehuone on myös aivan jäätävän täyteen ahdettu. Alustapuolella SC:ssä alkuperäisenä säätyvä iskunvaimennus, lukkoperä, 16" vanteet ja ABS. Aivan satavarma en ole onko vakiossa käsijarru keskikonsolissa mutta SC:ssä varmasti on.

Rekisteritietoihin ei tuon ajan jenkeissä juuri kannata luottaa, erittäin kirjavilla tiedoilla rekkaroituja. Vaikkapa nettiauton myytäviä 89-93 Thundereita vertaamalla pääset jyvälle SC:n ja vakion ulkoisista eroista.

Alkuperäistä ahdettua ei varmasti ole muutettu vapariksi. Kyseessä täysin eri koneet, ahdetussa mm suorasytkä ja kaikki sisäosat, kannet ja koneenohjaus erilaista.

Jenkkifoorumi overdrive.fi löytyy myös paljon juttua näistä MN12 Thunderbirdeistä.

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 03 Touko 2015 06:32
Kirjoittaja telf
140HP ja jenkki kuulostaa kyllä aika.... No Laiskalta, onko se sitä? Ei harraste peliksi halua mitään nuhapumppua, kun tuo käyttiskin on sellainen :)

ja kyllä tämäkin on vapari prkl, noiden yllä mainittujen vinkkejen perusteella.

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 03 Touko 2015 10:12
Kirjoittaja p3
Eihän se mikään raketti ole edes 210hp versiona, niinkun ei muutkaan 1500 - 1600kg kuivapainoissa olevat kulkineet 150 - 200hp tehoilla. Toki suurempi vääntömomentti tekee isosta tai ahdetusta koneesta ajettavamman.

Parashan se on kun käy ite semmosta koeajamassa.........

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 03 Touko 2015 10:55
Kirjoittaja telf
näin se häätyy tehdä.

Toivottavasti en joudu pettymään, jota pahoin pelkään. Ei vissiin perus TB:n äänimaailmakaan ole kovin kummonen, ku on perus kutonen?

Mutta onhan tämän mallin Thunderbird myös aika kivan näköinen auto.

Huomenna selviää paljon

-telf

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 03 Touko 2015 11:18
Kirjoittaja p3
Nätti autohan se on, olen sellasta katellu itellekin.

Äänimailma ny on suht helppo muokata.........

Re: Ford Thunderbird '90 3.8

Lähetetty: 07 Touko 2015 01:58
Kirjoittaja telf
Sehä TB tuli sitten ostettua maanantaina... ei se mitä olin vinguttamassa, vaan ylivieskasta TB piti käydä hakemassa. Voi elämän kevät :D

Minusta tuli sitten kesäfoordisti myös.

-telf