Zetec vaparista ja huohotuksesta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SakkeMO
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Tammi 2013 20:28

Zetec vaparista ja huohotuksesta

Viesti Kirjoittaja SakkeMO »

Oli lukittu tuo vapareita käsittelevä ketju..

Omasta yksilöstäni on pohjasta säretty tuo ilmansuodattimen koppa, joten samalla vaivalla tuohon laittaisi jonkun kartiofiltterin, jos ei muuten niin vaikka äänien takia :lol:

Mutta mitenkäs tuo venttilikopasta ilmanputsarille menevä letku/huohotus, noihinkin ilmeisesti saa jotain pikkusuodattimia mutta onko sillä merkitystä minne asti sen vetää, vai laittaakko ilman mitään letkuja suoraan venakoppaan?

Leimallehhan nuo joutuu irroittelemaan mutta siihen mennessä on tuo alkuperäinen kotelokin jo vaihdettu/korjattu.
-98 5D Escort STW Ghia 1.6 V16
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Zetec vaparista ja huohotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

Jos laittaa vaikka Simotan vv-suotimen ja huohotinletkun päähän saman merkkisen semmosen pienen niin toimii. Tulee jotenkin "herkemmäksi" tuntuma..tiedä sitä. Toinen hyvä puoli on se että ne voi pestä eikä aina ostaa uutta, maksaa vuodessa itsensä takaisin. Pikkusen voi tuoksahtaa sisälle öljylle se venakopan pienempi suodin, jos jättää ihan esille sen. Ei ainaskaan mulle katsastusmies ole sanonut vapareista mitään,että ne tarvis vaihtaa.. jos ovat asianmukaisesti tehty/laitettu. Samoin toimi Carismassa aikoinaan vaparisuotimet hyvin..siihen joutu tekemään laipat itse..ja ton huohottajan letkun tekemään imuputkeen mutta esim. focuksessahan toi kiinnitys on helppo tehdä.
SakkeMO
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Tammi 2013 20:28

Re: Zetec vaparista ja huohotuksesta

Viesti Kirjoittaja SakkeMO »

Jheinonen kirjoitti:Pikkusen voi tuoksahtaa sisälle öljylle se venakopan pienempi suodin, jos jättää ihan esille sen.
Tuota lähinnä eniten pelkään että tuleeko öljyhuurut koppiin :shock: Tietysti sillä korjattu että vetää entisellä letkulla vähän sivumpaan alas ja jollain nepparilla kiinni...

Meinasitko muuten ihan noita simotan vv-paneelisuodattimia jotka asennetaan samalla tavalla kuin tavallinenkin paperiusuodatin? Onko noilla mitään eroa kartiofilttereihin?
-98 5D Escort STW Ghia 1.6 V16
Avatar
njietro
Viestit: 831
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: Zetec vaparista ja huohotuksesta

Viesti Kirjoittaja njietro »

SakkeMO kirjoitti: Tuota lähinnä eniten pelkään että tuleeko öljyhuurut koppiin :shock: Tietysti sillä korjattu että vetää entisellä letkulla vähän sivumpaan alas ja jollain nepparilla kiinni...
Mun kokemusteni perusteella Zetec uittaa venakopan huohotinletkusta rata-ajossa aika reilusti öljyä ulos, siks semmone huohotinfilsu suoraan venakopassa kiinni tai letku suoraan alaspäin ja siihen se filsu kiinni voi tahria mestoja. Kadulla varmaan kyllä eri meininki.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Zetec vaparista ja huohotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

Tarkoitin nimenomaan kartiomallista ilmansuodinta, toimii hyvin eikä tarvitse poistaa katsastukseen.. en osaa sanoa kommenttia tohon öljyntippumiseen venakoppa mallisesta pikkukartion toiminnasta focuksessa, toimii vielä hyvin ihan normaaliajossa. carismassa oli vakio "pönttö" letkun alla jos tippui öljyä ja itse loppuletku oli kiinni imuputkessa, ei ongelmia... täytynee penkoa varastoo ja katsoa orkkis järjestelmästä onko focuksessa samanlainen ollut...
Vastaa Viestiin