03 mondeo tdci 115hv ongelmia
Lähetetty: 13 Joulu 2014 13:17
Terve!
Äkkiseltään ei löytynyt sopivaa ketjua kysymykselle niin piti uusi avata.
Elikkä ongelma on semmoinen että mondeo sammuu kun kierrokset nousee yli 2000rpm. Alkaa hyytyä 2000rpm ja sammuu kun kierrokset on 2500rpm ihan sama onko veto päällä vai paikallaan kaasuttaessa. Hehkuvalo alkaa vilkkua mutta sammuu kun käyttää virrat poissa.
Autoon on juuri tehty reilusti remonttia, laakerit stefat männän renkaat jne. Samalla uusittiin nokka-akselin asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin ja öljynpaine anturi kunnostetut suuttimet hehkut ja suodattimet. Vikakoodeja en pääse vähäänaikaan tutkimaan siksi täältä olisi hyvä saada vinkkejä mistä lähtis vikaa ettimään.
Suuttimia ei ole viellä koodattu mutta fordilta vakuutettiin että ei haittaa menoa. Maanantaina olisi aika koodaukselle niin pitäisi saada vika kuntoon vkl aikana, itsellä on varaosa-auto josta saan tarvittavat osat kunhan vain keksisi mistä aloittaa.
Millaisia oireita ihmisillä ollut kun on alkanut map-anturi reistailemaan? Tässä mallissa ei ole ilmamassa mittaria eli siitäkään ei voi olla kyse. Egr on sähköliittimellä ja tulpattu.
Remontin jälkeen ajoin 80km ilman ongelmia ja nyt aamulla alkoi tuo ongelma että sammuu. Illalla oli kosteaa ja yöllä oli pakkasta saattaa olla jossain sähköissäkin häikkää.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
-Tomi
Edit:
Kone kuumana sammuu vasta 3000rpm jälkeen.
Vikakoodin antoi P0335 kampiakselin asentotunnistin p2291korkeapaine varaajan paine liian pieni.
Edit2:
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, sammumis vika korjaantui ja tilalle tuli hivenen epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasulla.
Edit3:
Suuttimet koodattu fordilla. Tulos hirveä nakutus suuttimista savuttaa valkoista. Enää ei pääse lukemaan vikakoodeja koska auto ei ole ajokunnossa.. Tilattu fordiag että pääsee selvittämään missä vika voisi sijaita.
Äkkiseltään ei löytynyt sopivaa ketjua kysymykselle niin piti uusi avata.
Elikkä ongelma on semmoinen että mondeo sammuu kun kierrokset nousee yli 2000rpm. Alkaa hyytyä 2000rpm ja sammuu kun kierrokset on 2500rpm ihan sama onko veto päällä vai paikallaan kaasuttaessa. Hehkuvalo alkaa vilkkua mutta sammuu kun käyttää virrat poissa.
Autoon on juuri tehty reilusti remonttia, laakerit stefat männän renkaat jne. Samalla uusittiin nokka-akselin asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin ja öljynpaine anturi kunnostetut suuttimet hehkut ja suodattimet. Vikakoodeja en pääse vähäänaikaan tutkimaan siksi täältä olisi hyvä saada vinkkejä mistä lähtis vikaa ettimään.
Suuttimia ei ole viellä koodattu mutta fordilta vakuutettiin että ei haittaa menoa. Maanantaina olisi aika koodaukselle niin pitäisi saada vika kuntoon vkl aikana, itsellä on varaosa-auto josta saan tarvittavat osat kunhan vain keksisi mistä aloittaa.
Millaisia oireita ihmisillä ollut kun on alkanut map-anturi reistailemaan? Tässä mallissa ei ole ilmamassa mittaria eli siitäkään ei voi olla kyse. Egr on sähköliittimellä ja tulpattu.
Remontin jälkeen ajoin 80km ilman ongelmia ja nyt aamulla alkoi tuo ongelma että sammuu. Illalla oli kosteaa ja yöllä oli pakkasta saattaa olla jossain sähköissäkin häikkää.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
-Tomi
Edit:
Kone kuumana sammuu vasta 3000rpm jälkeen.
Vikakoodin antoi P0335 kampiakselin asentotunnistin p2291korkeapaine varaajan paine liian pieni.
Edit2:
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, sammumis vika korjaantui ja tilalle tuli hivenen epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasulla.
Edit3:
Suuttimet koodattu fordilla. Tulos hirveä nakutus suuttimista savuttaa valkoista. Enää ei pääse lukemaan vikakoodeja koska auto ei ole ajokunnossa.. Tilattu fordiag että pääsee selvittämään missä vika voisi sijaita.