Mondeo -98 Automaatti ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
molopää
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Joulu 2014 08:02

Mondeo -98 Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja molopää »

Hei, mulla on ollu projektina tuossa mondeo, vuosimallia -98 1.8 automaatti, ja enään olis yksi pieni ongelma, mihin en ole vastausta saanut mistään :( Korjaamoilta multa kysytään semmosia juttuja mistä en mitään tiedä, ja paikalliselta ammattikoulultakin neuvoa kysyin niin samat kysymykset tuli sielläkin.

Elikkäs: Muuten tuo rutku on toiminut hyvin, mutta aina pienen ajon jälkeen kuuluu kolahdus, od valo rupiaa vilkkumaan ja kierrokset nousee jonnin verran. Viisaammat sanoi mulle että vika olis vss-anturissa, mutta nyt pitäis tietää että missä se on? Kaikkialla ovat vain kysyneet että onko se vaihdelaatikon sisällä, että jos se siellä on niin on kuulemma entinen laatikko.

Ja mitä netistä olen lueskellut, niin aika yleensä jos vss-anturikin on sökönä, niin nopeusmittari ei toimi? :o Mulla se toimii moitteettomasti. Ainut ongelma on vaan tosiaan se kolahdus ja od valo, eli ilmeisesti jokin ylivaihde ei toimi?

Apua kaipaisin, pitkään tuota on rassattu ja enään tuosta olisi kiinni :)

ps. Hyviä joulun odotuksia kaikille!
Duratec24V
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2012 14:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Mondeo -98 Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Duratec24V »

Olisko CD4E laatikko kyseessä? Turbiinin kierrostunnistin on laatikon öljypumpun laipassa ja toinen tunnistin on vetoakselin vieressä joka ilmeisesti mittaa nopeuden ja ovat laatikon ulkopuolella vasemman etupyörän kun ottaa pois niin pääsee liittimiin käsiks jotka on hyvä puhdistaa. Ja sitten on se vaihteen tunnistin liitin laatikon päällä joka olis kans hyvä puhdistaa.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Mondeo -98 Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

http://u33426.shellit.org/foorumi/viewt ... =3&t=11768

Tossa olis asiaa aiheesta 2/4 pannan repeämästä voisi olla kysymys ja jos on niin kallis remppa jos ei itse tee. Irtonaisen askin roudaaminen Nobull oy nimiseen automaattiaskien erikoispajaan ja silloisen hintojen aikaan 500 euroa tiskiin niin aski oli taas ehjä.
Vastaa Viestiin