Sierran perä, lukollinen?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

Vin numerolla ko hain seku tietoa tuosta uudesta käyttöautosta niin listalla luki LESS LIMITED SLIP DIFFERENTIAL.
eli meinaa varmaan että sierrassa olisi lsd/kitkalukko perä.
mutta en kyllä oikein usko siihen.
Voiko kitkalukko perän testata miten.

Perän käytin ylhäällä ja vapaa päällä renkaat pyörivät kevyesti eri suuntiin ko pyöritteli, aivan kuten normi tasauspyörästössä, mutta ko ei oikein hajua tuosta kitkalukon toiminnasta niin paha sanoa.

auto on 92 vuosimallin 2litran dohc sierra.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Less=vähemmän, ja Voorti käyttää sitä sanaa varustelistoissaan ilmottamaan asioita joita ei ole.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

Mikä lukkoperä tuohon menis heittää paikalle ilman suurempia ongelmia, pienellä budjetilla.
Tai mitkä perät sopii ilman että tarvii kardaania, vetareita tai muuta alkaa vaihtamaan.

Ja jos jollaki on sopivaa lukkoperää ja peräkoukkua kyseiseen sierraan niin saa tarjota.
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

Vai olisko sama hitsata tuo vakio perä umpeen. Onko jollaki kokemusta kemppiperästä sierrassa tieliikenteessä. Lähinnä muun voimansiirronkesto, eli vetareitten.
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

jos nyt jostaki sattuisin löytämään is sierran (92-93) perän niin mitä kaikkea tarvisin siihen lisäksi ja jos se perä on levyjarrullisesta tai sitte rumpujarrullisesta vai onko perilä eroa eri jarrumalleissa.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Ei kannata hitsata vakio perää, kuulemma huono ajella asfaltilla/käännellä asfaltilla, isot poijjaat on kertoilleet, itse en ole hitsaillut.
Ja varmaanhan se käy vetareiden päälle aikalailla ?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

Joo kyllä taidan sen hitsaamisen tieten unohtaa. Jos sopiva kitkalukollinen perä löytyis jostaki niin sen vois heittää paikalle.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja esko71 »

Kuivalla asvaltilla ""kuulemma""vähän kannikasta kun hitsilukko.mut talvikelissähän se varmaan menisi luistellessa.mulla olis 90vm sedan sirpa jossa ois koukku joutilaana.tarvittaessa lukoton peräkin jos hitsilukkoa haluat väkertää
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

Sillä koukulla nyt ei ole edes kiire ko tullee vain kesäsin käytettyä, muta jos löytyis samalta myyjältä tulis samalla rahdilla.
Kohtuu vähässä tuntuu nuo perät olevan.

Mutta mistä kaikista malleista sais sen perän sopimaan tähän.

sopisko 4x4 sierran perä ja onko väliä onko farmari vai sedani.
duckworth
Viestit: 3692
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vauhti-Fordien perät on viskolukolla, mutta jos koko taka-akselin vaihdat kerralla niin menee suoraan 2wd-cossun, 4wd-dohc, XR4x4 ja 4wd-cossun akselistot. Nelikossa tosin eri iskarit (alapää 12mm pultilla).

Huhujen mukaan kitkalukkoa saattaa löytyä Mk1 iS Sierroista, joihin sitä on saanut lisävarusteena.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
miikkeli
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2014 23:53

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja miikkeli »

Mutta kardaanin puolelta sopii ilmeisesti kaikki perät ja perän eri kiinnikkeitä on ilmeisesti vain nuo kaksi 7" ja 7,5".
Entä vetoakselit, saako laipallisen vetoakselin päädyn laitettua tuohon tumppi vetoakseliin paikalle.
Entä tuleeko vetoakselien pituuden kanssa ongelmia.
Tai kyllähän ne nyt tuossa vakio puhkussa kestäis varmaan ko pistäis poikki ja hitsais paksumman putken päälle.

Eli kunhan olisi 7" kiinnityksellä ja oikealla väälityksellä (ilmeisesti 3,62) ja jos laipoilla niin vetarit tarvis tieten kanssa, ainaki sisemmät päädyt ja akselit
tai sitte 7,5 kiinnityksellä jos ne perän kiinnikkeet/tuet saa matkaan, jos ne nyt on ees vaihdettavissa.
duckworth
Viestit: 3692
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jos laipallisen perän hommaat, niin ei käy tököttävät vetarit ja laippavetarien kanssa vaihtoon menee myös laakeripukit, mistä johtuen taakse tulee levyjarrut samalla kertaa. Viisainta on siis vaihto koko biimi taakse tai metsästää tumpillinen kitkalukkomurikka.

Ja kyllä kardaanin puolesta sopii perä kuin perä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: Sierran perä, lukollinen?

Viesti Kirjoittaja choesos »

miikkeli kirjoitti:jos nyt jostaki sattuisin löytämään is sierran (92-93) perän niin mitä kaikkea tarvisin siihen lisäksi ja jos se perä on levyjarrullisesta tai sitte rumpujarrullisesta vai onko perilä eroa eri jarrumalleissa.
laitappa yv jos on tarvis viel lukkoperälle
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Vastaa Viestiin