Orionmk2 ja eskomk4: pyöränkulmista madalluksen kanssa?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
orion88
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:15

Orionmk2 ja eskomk4: pyöränkulmista madalluksen kanssa?

Viesti Kirjoittaja orion88 »

Elikkäs 88 Orion kyseessä ja 40mm madallusjouset vakioiskareilla: Onko jollain muulla ilmennyt ongelmaa, että eturenkaat kuluu sisäpuolelta vaikka kulmat säädetty? Jossain ilmeisesti väljää vai onko vaan niin, että ei saa säädettyä tarpeeksi madalluksen kanssa?
tino

Viesti Kirjoittaja tino »

Orionissa ja escossa ei camberia saa säädettyä lainkaan. Eli se on ihan ominaisuus se renkaiden kuluminen. Jos saa jostain säädettävät alatukivarret hommattua niin sillä sen sais "kuntoon"
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Rally race ainakin myy noita säädettäviä tukivarsia...
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
orion88
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:15

Viesti Kirjoittaja orion88 »

Jahast, no saattapi olla että menee vakiojouset alle..
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ei ne renkaat niin huomattavasti kulu.. ainoastaan jos on aurauskulmat tosi huonot niin syö sisäpuolta tuhottomasti.

jos kulmat ovat kunnossa niin kyllä pari kesää pystyy ajamaan nätisti renkailla. ilman että menisi sisäkulma slicksiksi.

itsellä takana n,25tkm ja hanttarinpuolen aurauskulma on vähän hakuses niin nyt oli vasta liian vähän pintaa.. 2x kesää nähneet renkaat.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
orion88
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:15

Viesti Kirjoittaja orion88 »

Kyllä mulla on kulunut nopeammin..yhden kesän ollut alla. n:10000 km ehkä ajettu niin kumpikin rengas rajusti sisäpuolelta kulunut! Hmm..ehkä täytyy vielä säädättää ne kulmat uudestaan!
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Joo ei mullakaan ihan mahdottomasti kulu vaikka reilusti madallettu...
Kannattaa kattoa onko etu laakereissa väljää jos on niin aurauskulmien säädöstä ei oo hyötyä...
Ei näytä oikein säädettäessä eli huijaa sua pr..kule :wink:

Edit:aivan niin kaikki väljä vaikuttaa....
Uretaani puslaa vanhojen tilalle ja uudestaan säätöön :wink:
Katoin tuolta rally racesta säädettävät alatukivarret 391e pari mutta elämä on :!: :!: :!:
Viimeksi muokannut avoesco, 22 Helmi 2006 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Muutenkin kannattaa tarkistaa alustanosien kunto mm. pallonivel voi olla väljä niin kuluttaa taatusti epätasaisesti rengasta.
orion88
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:15

Viesti Kirjoittaja orion88 »

No siinäpä tuli jo hyviä neuvoja! No ei muuta kuin auton alle tutkimaan..ei siellä pitäis mitään mahdottoman väljää olla, mutta tutkitaan! Vanteet on mulla 15" * 6,5" ja et muistaakseni 35.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Monroelta saa kamperinsäätökapineita kyseiseen ajoneuvoon. En kyllä muistaa onko eteen vai taakse, mutta tuotenimi on Magic Camber ja varaosaliikkeet auttaa jos myyjällä motivaatio riittää.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Krisse kirjoitti:Monroelta saa kamperinsäätökapineita kyseiseen ajoneuvoon. En kyllä muistaa onko eteen vai taakse, mutta tuotenimi on Magic Camber ja varaosaliikkeet auttaa jos myyjällä motivaatio riittää.
Mitä todennäköisemmin taakse, jos on camberpulteista kyse. Etupään camberin säätäminen onkin sitten hiukan hankalampaa. Jos on poraustarkkuus hallussa, niin etutukivarsien sisäkiinnityspisteet voi tehdä uusiksi vanhojen reikien yläpuuolelle ja himpun verran sisäänpäin. Näin saadaan tukivarsi lähemmäksi alkuperäistä asentoa madalletussa autossa. Samaan tarkoitukseen myös myydään ulkopäähän palikoita jotka pudottaa kiinnityspistettä. Aika hintavia vaan moiset ja varmasti pistää silmään katsastuksessa. Jos on näppärä kaveri, niin mk3 escon tukivarsien sisäpäähän voi myös tehdä epäkeskopuslan. Tällaisia on mm. Volvoissa ollut ihan alunperinkin kulmien säätöä varten.
Vastaa Viestiin