Sivu 1/1

cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 16 Loka 2014 19:20
Kirjoittaja samza
Venttiilinvarren kumit ja öljyt juuri vaihdettu .
Käynnistyksessä ei tule voimasavuja,mutta vedättäessä tulee mistäköhän voisi vikaa ruveta etsimään?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 17 Loka 2014 10:09
Kirjoittaja Krisse
Eipä taida jäähä jäljelle muita syitä kuin väljä kone.

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 17 Loka 2014 14:35
Kirjoittaja Mondeomies
männänrengas päästää läpi?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 23 Loka 2014 11:30
Kirjoittaja samza
Vajaa 170tkm ajettu ja väljä kone ?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 23 Loka 2014 17:30
Kirjoittaja Xanthe_
Puristusten mittaamisellahan ollaan viisaampia?

Toisen merkkisestä autosta tulee mieleen koneen huohotusjärjestelmän tukkeutumisesta johtuva öljyn syönti (puskee väkisin läpi tiivisteistä jne kun ei hengitä)... Onkohan mahdollisuutta tuossa koneessa moiselle?
Pystyi tarkistamaan joko öljytikun tai öljykorkin kautta jos lämpimänä käynnissä ollessaan ei tapahtunut imua vaan kun oli tukossa huohotusjärjestelmä niin nousee vähän savua.

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 23 Loka 2014 18:21
Kirjoittaja p3
samza kirjoitti:Vajaa 170tkm ajettu ja väljä kone ?
Moottorin kulumiseen vaikuttaa myös aika, ajotapa, huolto, yms.
Pätkäajoa ja venyneet öljynvaihdot, ilmeisesti n:20v jo ikääkin jos cvh kyseessä.

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 23 Loka 2014 18:38
Kirjoittaja Fiestalla
männänrenkaat jumissa? Löpöpesu..?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 26 Loka 2014 23:02
Kirjoittaja Tessu
voi se männärengas olla poikki vähänajetustakin moottorista, puristuspaine ja ohivuotomittauksella ollaan jo viisaampia eikä tarvi ees purkaa mitään

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 07:36
Kirjoittaja Japezi
Puristukset mittaukseen ensimmäisenä. Siitä on hyvä lähtee jatkamaan.

Tämä neuvo perustuu sitten huhu puheisiin:

Eli yhdellä tuttavalla CVH koneella oleva kulkine ja söi/poltti öljyä todella paljon. Hän laittoi Forte Motor Flush puhdistus aineen moottoriin ja n.10min 2000rpm kierroksia paikoillaan, öljyt ulos ja uudet tilalle. Savutus ja öljynsyönti loppui kuin seinään. :shock:

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 08:32
Kirjoittaja Jheinonen
Ajeleppas ihan minkä tahansa cvh.n perässä liikenteessä niin vääjäämättä jokainen haisee öljylle ja tuprauttaa..varmaan enemmän sääntö kun poikkeus.
Jos lentää savu oikein kunnolla kun jengaa antaa niin väljä kone, venaohjaimet ja kansi ylipäin, männänrenkaat..Moottorin sisäpesu ehkä voi auttaa, paksummat öljyt, huohotushommien putsaus availu. Joskus itellä kun oli 3-4 laatikkoescoo niin kyllä savus ihan normaalisti..

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 09:12
Kirjoittaja duckworth
Tuolla kun puhuttiin puristusten mittauksesta, jos pelkkä öljyrengas väljä, niin ei taida vielä näkyä mittarilla, jos kummatkin puristusrenkaat kunnossa, eikö?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 17:07
Kirjoittaja Japezi
Kyllä näkyy vaikka olisi yksi öljyrengas mennyt. omakohtainen kokemus!

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 20:03
Kirjoittaja emax
Jos pelkkä öljyrengas on jumissa, sylinteri ja puristusrenkaat hyvät, niin ei näy. Väljä kone kyllä näkyy.
Omakohtaiset yli 10vuoden työkokemukset moottorikoneistamossa.

Jos huohotus toimii, niin ei paljoa jää vaihtoehtoja. Voit vaikka vetää huohotusputken pois imusarjasta johonkin purkkiin ja kokeilla vaikuttiko. Ei ainakaa kannata paksuntaa öljyä, renkaat toimii sillä vain vielä huonommin.
Jos se moottori on saanu joskus pölyä (huono putsari, ilmavuoto putsarin ohi, tms.) niin moottori kuluu tosi nopeasti. Samaten kuluttaa myös pätkäajo jossa moottori on suurimman osan ajasta kylmä.

Kuinka paljon se kuluttaa?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 20:12
Kirjoittaja corttiina san petso
Laitoitko metallivahvisteiset ohjurinkumit, jos et niin ne tavalliset ja halvemmat rupeaa falskaamaan melkosta pian, OHC-sierroista oppi tuonki kantapäänkautta.

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 20:58
Kirjoittaja duckworth
Japezi kirjoitti:Kyllä näkyy vaikka olisi yksi öljyrengas mennyt. omakohtainen kokemus!
Niin yleensä niitä öljyrenkaita onkin vain yksi männässään.

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 27 Loka 2014 21:27
Kirjoittaja FinalFF
Mitenkä ohv/hcs?
Sinistä pöllyttää kuin bondin marttiini kun oikeen puoleista polkee pohjaan :)
Pitäs kokeilla kai 5w-30(manuaalin mukainen) tai 0w-40 tms. nyt kun tuli pistettyä 10w-40.
Noita ölppä renkuloita on yleensä yks per molo ja 4kpl rivi 4:losessa vai mitä?

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 28 Loka 2014 23:07
Kirjoittaja emax
FinalFF kirjoitti:Mitenkä ohv/hcs?
Sinistä pöllyttää kuin bondin marttiini kun oikeen puoleista polkee pohjaan :)
Pitäs kokeilla kai 5w-30(manuaalin mukainen) tai 0w-40 tms. nyt kun tuli pistettyä 10w-40.
Noita ölppä renkuloita on yleensä yks per molo ja 4kpl rivi 4:losessa vai mitä?
Kyllä. Mutta harvemmin niitä voi erikseen ostaa, vaan se on ostettava koko männänrengassarja. Ja pytyt pitää hoonata.
Jos tulpat on öljykarstas niin ei oo epäselvää mitä käryä se on. Jos omistaa endoskoopin niin voi tulpan reiästä tiirailla männän reunoja. Jos mäntä on reunoilta karstaton, niin männänrenkaat vaihtoon.

Kannattaa kuitenkin aloittaa öljystä. Motonetistä saa halvalla fordin öljyä, ja pysyy omien kokemusten perusteella hyvin sisällä. Varrenkummitkin on hyvä vaihtaa jos ei männästä selviä mitään. Valenciaan ainakin sopii ne sierran vihreät kummit, mitkä on huomattavasti paremmat kuin sen orkkis sateenvarjot. Yleensä niistä ei oo juuri mitään jäljellä. HCS koneessa muistaakseni jo 7mm varret, joten siihen ne ei enää sovi, mutta siinä onki jo orkkiksena paremmat kuin valenciassa.
Jos siinä koneessa on vanhaanlaihin jakaja imusarjan alla ja normaali puola jossain, niin se on Valencia. Jos pelkkä 4 tötteröinen puola niin HCS.

E: tuos hyvä esimerkki miltä mäntä näyttää kun öljy tulee renkaiden ohi
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 31 Loka 2014 12:14
Kirjoittaja Tessu
Ja CVH Sierraan (Esco varmaa myös) käy sitten Mersun kumit kun semmoset mulle myytiin ja paikallaan on ja savutus loppu.
JA kun on kyseessä kattiauto niin jos tarpeeksi kauan on öljyä syöny niin menee myös lambda ja katti vaihtoon,eli uudemmissa ei pidä aikailla savutuksen lopetusta!
Mulla Esco Valencia kestäny 177tkm ja nyt startissa hiukka pöllyttää että ei ne ikuisia ole

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 01 Marras 2014 08:50
Kirjoittaja emax
Valencian kummit näyttää yleensä tältä, oli kilometrejä kuinka vähä tahans
Kuva

Koko ikänsä ne on öljys kuitenkin lillunu. Ja tuossa ne sierra ohceen vihreät, eli om601-603 mersun imuventtiilin kummit paikoillaan
Kuva

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 01 Marras 2014 14:07
Kirjoittaja Tessu
Onko siis OHC, CVH ja Valenciassa samat ohjurin kumit?
Pelkästään kun oon CVH joutunu vaihtaa niin ite en tiedä?
Jopas oli kuvassa karstanen yläkerta,mulle tuli saman olonen varaosa auto ja HUH kun katoin venakopanalle!! niin tukossa olevaa yläkertaa en ollu ikinä nähnykkää.
Ei auttanu muu kuin öljyllä ja pensselillä sörkkiä ne liikkeelle ja paineilmalla puhaltaa pois,sen jälkee ajoa ja öljyn/putsarin vaihto.
Sitten ihmiset vielä ihmettelee kun osat kuluu joo o! varmaan taas halpisöljyt koneessa ollu ja vaihtoväli 30tkm

Re: cvh polttaa öljyä

Lähetetty: 01 Marras 2014 15:09
Kirjoittaja emax
Valencias on pakoventiileille vakiona vain nuo tuollaiset "sateenvarjot", cvh:ssa, ainakin etuvedoissa, on vakiona sellaiset sombreeron malliset jotka tulee jousen alle, ja ohceessa on täys kummiset joissa rautainen klemmarin tapainen ympärillä. Mutta kaikkiin niihin sopii nuo vihreät kummit :)

Tappi koneissa kiertää kannes vähemmän öljyä, niin ei putsaannu itsekseen niin kuin kansi nokkaisissa, mutta onhan tuo vähintään yhtä paskainen kun nykyajan longlife-huoltovälin moottori, sillä erotuksella että lonkkuöljy koneiden öljypohjatkin näyttää usein tältä
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg