Sivu 62/83

Re: Focus 2015

Lähetetty: 27 Helmi 2018 20:53
Kirjoittaja Jarppiii
Litran ecoboost jää samumuttamisen jälkeen talvellakin surisemaan vähäksi aikaa niin mistähän se johtuu?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 27 Helmi 2018 22:53
Kirjoittaja Jhy80
Pakkaset tuli ja jarrut rupesivat vinkumaan kunnolla. Ajettu 13500 km. Muilla samaa vaivaa? Viime talvi meni hiljaisesti, mutta eipä tainnut olla näin kylmiä ilmoja.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Helmi 2018 11:16
Kirjoittaja Freeze
Jarppiii kirjoitti:Litran ecoboost jää samumuttamisen jälkeen talvellakin surisemaan vähäksi aikaa niin mistähän se johtuu?
Turbon vesijäähdytin

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Helmi 2018 11:21
Kirjoittaja Freeze
Viikkus kirjoitti:Ymmärtääkseni näissä uusissa Focuksissa on ne kaihtimet siellä nokassa, joiden pitäisi toimia samaan tapaan mitä viimasuoja. Tosin epäilen hiukan niiden toimintaa, koska itsekin sain ajella tänään aamulla työmatkaa noin 40km maantiellä, ennen kuin lämmöt mittarin mukaan normaalit. Parissa autossa olen käyttänyt erillistä viimasuojaa ja kyllä ne huomattavasti nopeammin on lämmenneet.
Onhan ne siellä, ja niiden toimivuuden näkee mekaanisesti laittamalla auton käyntiin ja hyökkäämällä taskulampun kanssa katsomaan keulan ilmanottoaukon sisään. Kaihtimet tekevät edestakaisen testiliikkeen käynnistyksen yhteydessä. Oma auto on lämpimänä suunnilleen 15 km jälkeen, kunhan pienennän hiukan automaatti-ilmastoinnin huimaa puhallustehoa.

Kannattaa mainita huonosta lämpenemisestä huollolle, termareissa on ollut laatuongelmia jossain välissä.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Helmi 2018 13:59
Kirjoittaja TheDog
Jhy80 kirjoitti:Pakkaset tuli ja jarrut rupesivat vinkumaan kunnolla. Ajettu 13500 km. Muilla samaa vaivaa? Viime talvi meni hiljaisesti, mutta eipä tainnut olla näin kylmiä ilmoja.
Joo itellä kans takajarrut vinkuu. 4500km ajettu

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Helmi 2018 15:33
Kirjoittaja Hufoordi
TheDog kirjoitti: Joo itellä kans takajarrut vinkuu. 4500km ajettu
Mulla vinkuu takajarrut myös aina välillä. Ajettu 32tkm. Vinkuminen on loppunut aina, kun tekee rivakan jarrutuksen silloin tällöin pitävällä alustalla, eli ihan ABS:lle asti vaikka soralla tai asfaltilla. Jarrut tykkää, kun niitä käytetään.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Helmi 2018 18:16
Kirjoittaja Viikkus
Hufoordi kirjoitti: Mulla vinkuu takajarrut myös aina välillä. Ajettu 32tkm. Vinkuminen on loppunut aina, kun tekee rivakan jarrutuksen silloin tällöin pitävällä alustalla, eli ihan ABS:lle asti vaikka soralla tai asfaltilla. Jarrut tykkää, kun niitä käytetään.
Komppaan täysin, muutama kunnon jarrutus ja vinkunat voi olla poissa jonkun aikaa. :thumbup:

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Maalis 2018 12:01
Kirjoittaja jaska74
Onks tässä farkussa oikeesti vaam 40 litran tankki :shock:

Kuudellakympillä sain tyhjästä täyteen ja ajotietsikka sanoo että 670km pääsee etenemään. Skodassa sain sentään rangeksi yli tuhat kilsaa apaut samoilla kulutuksilla....

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Maalis 2018 12:37
Kirjoittaja jaska74
hke kirjoitti:Focus ST diesel ja aamulla webasto ei toiminut (park&aux) , ei ilman aux heateriä näytä lyhyellä matkalla lämpenevän ollenkaan... nykydieselit. Onneksi oli tilapäinen toimintahäiriö.

Jossain joku sano että bensavehkeessä ei tuo aux heater toimis ollenkaan, ois kuulemma vaan dieselin ominaisuus?
Osaako joku vahvistaa etten turhaa löhde huoltoon riitelemään kun oma bensa aux heater ei oo ikinä toiminu ja huoltomiehen kommenntti oli vaan että "ei sieltä mitään vikakoodia löydy"

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Maalis 2018 15:40
Kirjoittaja Don MC
jaska74 kirjoitti:Onks tässä farkussa oikeesti vaam 40 litran tankki :shock:

Kuudellakympillä sain tyhjästä täyteen ja ajotietsikka sanoo että 670km pääsee etenemään. Skodassa sain sentään rangeksi yli tuhat kilsaa apaut samoilla kulutuksilla....
Jostain luin 47 litraa ja jostain muualta luin että joku 53 tai 55 litraa. Tiedä sitten kumpi on oikein.
Kerran kuitenkin tankkasin melkoisen tyhjästä (olisko ajotietokone sanonut että joku 20 kilsaa menisi vielä) 46,5 litraa kun tankkipistooli naksahti. Eli ainakin tuon verran siihen menee.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Maalis 2018 16:33
Kirjoittaja Woke
Itse olen tankannut enimmillään 49.33 ja ensimmäiseen napsuun toppasin. Ohjekirjan mukaanhan tankin koko on 52 litraa. Aika hissukseen saa ajella että saa rangen näyttämään 1000 kilsaa täyteen tankkaamisen jälkeen.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 03 Maalis 2018 09:39
Kirjoittaja jaska74
Mun ohjekirja sanoo automaatti farkun tankin olevan 57 litraa (?)

Re: Focus 2015

Lähetetty: 03 Maalis 2018 12:08
Kirjoittaja Don MC
Tämä läpyskä sanoo näin:
Kaikki bensamallit: 55 l
Dieselmallit: 53 l (2.0 TDCi : 60 l)
Läpyskässä en nähnyt tietoa minkä vuosimallin autosta oli kyse.

Englanninkielinen onlinemanuaali (haettu oman 2017 auton VIN-numeron perusteella) sanoo 52 l.
Suomenkielisen onlinemanuaalin kyseinen sivu ei toimi minulla.
Suomenkielinen paperimanuaali (versio 201607) sanoo näin:
1.0 Ecoboost: 52 l (Grand C-Max: 57 l)
1.5 Duratorq TDCI: 50 l
1.6 Duratec: 52 l
1.6 Duratorq TDCI: 50 l
2.0 Duratec: 52 l
2.0 Duratorq TDCI: 50 l (Manuaali), 55 l (Autom.), 55 l (ST)

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 01:02
Kirjoittaja Don MC
Focus 2017 1.0 Ecoboost. Kysymys moottorin käyntilämpötilasta.

Jäähdytysnesteen lämpömittari seilaa ajon aikana 2:n ja 3:n viivan väliä koko ajan (75-90˚C). Kun antaa hieman enemmän kenkää, se saattaa hetkellisesti nousta tuonne 90˚C, mutta heti kun kaasujalkaa hellittää, niin se tipahtaa takaisin alle minuutissa. Suurimman osan ajasta se pysyttelee siinä 75˚C tuntumassa. Tekee suht samoin sekä plussakeleillä, että pakkasella.
Kylmästä lämpeneminen kestää myös mielestäni melko kauan.

Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 08:16
Kirjoittaja akusfont
Don MC kirjoitti:Focus 2017 1.0 Ecoboost. Kysymys moottorin käyntilämpötilasta.
Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.
Kyllä se pitää nousta ja pysyä keskellä mittaria jos termari kunnossa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 08:24
Kirjoittaja akusfont
Freeze kirjoitti: Onhan ne siellä, ja niiden toimivuuden näkee mekaanisesti laittamalla auton käyntiin ja hyökkäämällä taskulampun kanssa katsomaan keulan ilmanottoaukon sisään. Kaihtimet tekevät edestakaisen testiliikkeen käynnistyksen yhteydessä. Oma auto on lämpimänä suunnilleen 15 km jälkeen, kunhan pienennän hiukan automaatti-ilmastoinnin huimaa puhallustehoa.

Kannattaa mainita huonosta lämpenemisestä huollolle, termareissa on ollut laatuongelmia jossain välissä.
Pari viikkoa sitte oli rapeat -34 pakkasta, niin kesti 5 minuutin sijaan se vartti ennenkuin alko lämmintä pukata. 100:n maantienopeudessa pysy hytti lämpimänä ja moottorin lämpötilamittari oli hitusen alle keskikohdan. Ei ole aktiivisen läpän lisäksi mitään viimasuojia. Näitä termarivikoja tuntuu olevan todella paljon :shock:

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 09:04
Kirjoittaja jaska74
Don MC kirjoitti:Focus 2017 1.0 Ecoboost. Kysymys moottorin käyntilämpötilasta.

Jäähdytysnesteen lämpömittari seilaa ajon aikana 2:n ja 3:n viivan väliä koko ajan (75-90˚C). Kun antaa hieman enemmän kenkää, se saattaa hetkellisesti nousta tuonne 90˚C, mutta heti kun kaasujalkaa hellittää, niin se tipahtaa takaisin alle minuutissa. Suurimman osan ajasta se pysyttelee siinä 75˚C tuntumassa. Tekee suht samoin sekä plussakeleillä, että pakkasella.
Kylmästä lämpeneminen kestää myös mielestäni melko kauan.

Onko tässä termari paska jo tehtaalta, vai kuuluuko sen tehdä noin? Luulisi että se lämpiäisi kerrasta tohon normilämpötilaan (90?) ja sitten se pysyisi siinä.

Itsellä samoja oireita ja kummastelen puheita että pitäis olla kuulemma nopea lämpenevään... No, ei kai siinä kun jälleen vaan huoltoon :?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 15:29
Kirjoittaja Don MC
Kirjoittelin huollolle pitkälti samanlaisen vikakuvauksen kuin tännekin ja he kutsuivat oitis auton huoltoon. Ensi viikolla olisi aika.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 17:00
Kirjoittaja jaska74
Mites muuten tollanen, kun en valikoista löydä enkä ohjekirjasta, niin osaakos tämä sulkea avonaiset ikkunat itsestään sateen sattuessa?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Maalis 2018 17:31
Kirjoittaja Viikkus
Don MC kirjoitti:Kirjoittelin huollolle pitkälti samanlaisen vikakuvauksen kuin tännekin ja he kutsuivat oitis auton huoltoon. Ensi viikolla olisi aika.
Kerrohan sitten vaikuttiko mahdollinen termarin vaihto ongelmaasi. Itsellä nousee kyllä sinne 90 asteen tuntumaan, mutta kunnon pakkasilla todella hitaasti. Sellaiset 40km joutuu pahimmillaan ajamaan maantietä, ennen kuin lämmöt nousee ja pysyy. Varmaan ne termarit tai toinen niistä vuotaa hiukan läpi tms. ja siksi kestää kauan lämmetä.

Joku siis mainitsi, että näissä olisi kaksi termaria. Aiemmasta bemarista tuttu kuvio ja samaa vikaa oli myös siinä. Molemmat termarit sai vaihtaa ainakin bemussa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 06 Maalis 2018 12:59
Kirjoittaja Hufoordi
Mulla on 10/2016 käyttöö otettu auto, ja lämpiää 22km:n työmatkalla (pääosin 80 ja 100km/h) kyllä sinne 90° tienoille, mutta jos yli -20 pakkasta, ei jaksa kaupungissa pitää lämpöjä 90:ssä. Olen kyllä pitänyt normaalina ilmiönä, ollut uudesta asti tuollainen..

Re: Focus 2015

Lähetetty: 07 Maalis 2018 02:51
Kirjoittaja AAR85
AAR85 kirjoitti:Jaaahas, Focus alkoi sitten kummittelemaan. Joka kerta, kun painan start nappia niin takakopan luukku aukee itekseen?! :D Ensin luulin, että joku painoi avaimesta luukun avausnappia, mut tää toistui monta kertaa, kun kokeilin.. Kellää muul tapahtunut vastaavaa? Pitää soitella huoltoon..
Tähän päivitystä.

Siellä oli takakopan aukasunappi / mikrokytkin ottanu kosteutta itseensä ja täten sekoillut. Osa vaihdettiin uuteen takuun piikkiin. Tässä uudessa namiskassa oli muuten jonkinsortin hengitysreijät varmaankin juuri kosteudenpoistoa ajatellen.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 10 Maalis 2018 11:14
Kirjoittaja Freeze
On ollut itselläni ongelmia pitkän aikaa peräluukun kanssa ja huolto tietää asiasta ... ensin alkoi aukeilla itsekseen jopa auton ollessa pihassa parkissa ovet auki, sittemmin on mennyt sellaiseksi että peräluukku aukeaa vain kaukosäätimellä. Aukeamiset on liikkeellä ollessa tapahtuneet aina hiljaisissa kävelyvauhdeissa, tärinässä ja heilahteluissa.

Pitää ottaa kissa pöydälle seuraavassa huollossa, entisessä korjausta ei ehditty tehdä -- ja sitä edellisessä se ei ollut päällä ... no eipä tietenkään, kun auto oli yön yli hallissa kuivumassa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 11 Maalis 2018 02:18
Kirjoittaja AAR85
Freeze kirjoitti:On ollut itselläni ongelmia pitkän aikaa peräluukun kanssa ja huolto tietää asiasta ... ensin alkoi aukeilla itsekseen jopa auton ollessa pihassa parkissa ovet auki, sittemmin on mennyt sellaiseksi että peräluukku aukeaa vain kaukosäätimellä. Aukeamiset on liikkeellä ollessa tapahtuneet aina hiljaisissa kävelyvauhdeissa, tärinässä ja heilahteluissa.

Pitää ottaa kissa pöydälle seuraavassa huollossa, entisessä korjausta ei ehditty tehdä -- ja sitä edellisessä se ei ollut päällä ... no eipä tietenkään, kun auto oli yön yli hallissa kuivumassa.
Omassa tapauksessa takakopan vikaa ei edes sen kummemmin tarkistettu. Soitin huoltoon ja kerroin asiasta, puhelimessa äijä sanoi tämän olevan yleinen vika. "tuo tänne niin vaihdetaan uus toimivia rikkinäisen tilalle". Sinä päivänä, kun vein auton niin luukku oli aukeamatta itsestään.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 11 Maalis 2018 17:51
Kirjoittaja Mani
Kattellu ja ihmetelly nyt tässä talven ja todennu, että näissä bensavehkeissä tuo tehdasasenteinen eber ei näköjään pöhise ajossa :shock:
Kertaakan en ole huomannut, et olisi ollut päällä ajaessa vaikka aux heating tagi on päällä. Parkissa toiminut, kuin junat vessat aikoinaan. Hiukan ois tehoa saanut olla enempi, kun oli nää kovat pakkaset.
Sinällään ei oo ollu hätää, et kyl -20 asteen pakkasilla tää 1.5 bensa nostaa suht reippaasti lämpöjä.