ohc sierran kk-laakereiden vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

ohc sierran kk-laakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

Eli onkos kukaan vaihtanu kiertokangen laakereita kone paikallaan? Eli mahtuuko öljypohja tulemaan välistä pois jos nostaa konetta niin paljon kuin voi? Tarviiko näprätä öljypumpun imuputki välistä irti?
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ohc sierran kk-laakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jos et halua tosiaan nostaa konetta pois ja irrottaa lootasta, niin yksi vaihteoehto on pudottaa etupalkki alas ja tukea motti puomilla, tällöin ainakin mahtuu ö-pohjan nappaamaan pois. Huomautan kuitenkin, syksyllä 2011 etupalkin pudottamalla homman tehneenä, että tuossa on tosi hankalaa saada se ö-pohjan takimmainen tiiviste pysymään paikallaan, kun ei näe laatikon ollessa tiellä miten se asettuu. Itsellä putosi sumpin sisään :roll: Suosittelen siis perineistä moottori pois yläkautta- kaavaa.

Niinja, onko ne laakerit hajonnu vai oletko vaihtamassa jotain parempia vakioiden tilalle? Jos ensimmäistä, niin ei voi pois sulkea laakerikaulan vaurioita.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ohc sierran kk-laakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

Joo sain homman jo tehtyä eilen ja juurikin niin että kone roikuksiin ja palkki alas... Ei huvittanut nostaa konetta ylös kun hirvee purkaminen ahtoputkissa, downpipessa sun muissa pakollisissa... Ja laakerit hajos työmatkalla eikä firmalla ole pienempiä nostovehkeitä kuin kaivinkone ja kurottaja. Joten rasvakuopassa oli helpoin tehdä alakautta. Kaulat oli ehjät kun tajusin ajaa rauhassa firmalle kun öljyvalo välähti rampissa.. Nyt vehkeet rokkaa taas...
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Vastaa Viestiin