Sivu 1/1

S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 23 Touko 2014 08:59
Kirjoittaja Mokki
Hei

Auto kävi 240 000km:n huollossa, jossa vaihdettiin mm. polttoainesuodatin. Huollon jälkeen auto ei meinaa käynnistyä aamuisin.
Auto on omalla pihalla keula hieman ylöspäin. Pidemmän ( yö ) paikallaan olon jälkeen joutuu starttailemaan pitkään n. 5 pitkää starttausta.
Tasaisella alustalla työpaikan pihalla ongelmaa ei ole eikä pihalle peruutetaessa ( keula alaspäin) edes aamuisin.

Muuten auto kulkee tasaisesti ja käy hyvin.

Suodatin on käytetty pari kertaa auki ja todettu sen menevän tiiviisti kiinni. Vaihdettu jopa alkuperäis suodatin, mutta silläkään ei ollut vaikutusta. Järjestelmä tutkittu, eikä
ilmavuotoja löytynyt.

Voisiko olla siirtopumppu vika? Vai mistä vikaa voisi etsiä?

Auto: Ford S-max 2010 2.0 tdci 103kw powershift-automaatilla.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 23 Touko 2014 09:06
Kirjoittaja S-MAX
Minulla teki samaa ja startin vaihdoin niin sen jälkeen lähtee -20 käyntiin ilman lämmitystä. Se vanha kulunut pyörittää mutta ei tarpeeksi kovaa..

Nyt minulla ei lähde lämpimänä käyntiin :D Autolla toki ajettu 627000km :D ja vm 2007.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 11 Maalis 2019 11:47
Kirjoittaja Mici
Mokki kirjoitti:Hei

Auto kävi 240 000km:n huollossa, jossa vaihdettiin mm. polttoainesuodatin. Huollon jälkeen auto ei meinaa käynnistyä aamuisin.
Auto on omalla pihalla keula hieman ylöspäin. Pidemmän ( yö ) paikallaan olon jälkeen joutuu starttailemaan pitkään n. 5 pitkää starttausta.
Tasaisella alustalla työpaikan pihalla ongelmaa ei ole eikä pihalle peruutetaessa ( keula alaspäin) edes aamuisin.

Muuten auto kulkee tasaisesti ja käy hyvin.

Suodatin on käytetty pari kertaa auki ja todettu sen menevän tiiviisti kiinni. Vaihdettu jopa alkuperäis suodatin, mutta silläkään ei ollut vaikutusta. Järjestelmä tutkittu, eikä
ilmavuotoja löytynyt.

Voisiko olla siirtopumppu vika? Vai mistä vikaa voisi etsiä?

Auto: Ford S-max 2010 2.0 tdci 103kw powershift-automaatilla.


Terve,

Selvisikö vika s-maxista? Itselläni sama ongelma polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen :)

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 11 Maalis 2019 21:14
Kirjoittaja riikomi
Siellä on ilmavuoto siinä filtterin kotelossa. Pitäisi olla merkkihuollolle tuttu vaiva.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 11 Maalis 2019 21:33
Kirjoittaja til88

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 24 Maalis 2021 12:33
Kirjoittaja KKam
Vanha ketju, mutta josko tätä vielä joku lukisi.

Miten on, selvisikö ongelma? Omassa -09 S-maxissa saman tyyppistä ongelmaa, tosin ei pitäisi liittyä aiempiin huoltoihin. Polttoaineensuodattimen olen kyllä vaihtanut reilu pari kuukautta sitten. Ei meinaa saada käyntiin yli 10 pakkasessa jos ei ole ollut lämmityksessä. Joutuu startata tosi monta pitkää starttia. Pukkaa mustaa haisevaa pakokaasua startatessa. Kovilla yli 20 pakkasilla aiemmin auto on ajossa herjannut moottorin imuilman lämpötilasta, saattaa liittyä aiheeseen. Ensimmäisenä mieleen tulee hehkut, mutta ainakin Toyotoissa on joissakin tapauksissa viallinen kampiakselin asentoanturi aiheuttanut samaa oireilua. Jos on vähemmän pakkasta tai ollut lämmityksessä, ei ole mitään ongelmaa. Startti on uusittu alle puoli vuotta sitten ja akkukaan ei ole vielä monta vuotta vanha. Ihan hyvin pyörittääkin, ei vain käynnisty. Autossa kilometrejä pian 400 000.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 24 Maalis 2021 12:45
Kirjoittaja Renee
Kuules käy lukemassa vikakoodit jos sinne muistiin jotain jäänyt jos epäilet anturi vikaa. Hehkut kunnossa varmaan mitattu. Startti pyörittää vinhasti (vanhemmiten teho huononee salakavalasti)kun kerran akku on hyvässä kunnossa. Kuluttaako moottori öljyä ja noi suuttimet missä kunnossa jos mustaa savua pukkaa. Että se siuttimesta tulevs polttoainesumu puristukseessa syttyy herkästi.
Samoi toi korkeapainepumppu antaako painetta että suuttimet toimii kunnolla. Onko suuttimia vaihdeltu koskaan. Käänny hyvän dieselkorjaamon puoleen niin ne katsoo kun toi -10 monesti on se raja polttoainepuolella on ongelmia kun auto ei käynnisty ilman lämmitystä. Tämä tuli vain mieleen tuosta autostasi.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 24 Maalis 2021 13:55
Kirjoittaja riikomi
Jos hehkujen vaihdosta on enemmän kuin 150 tkm, niin sieltä vikatodennäköisimmin löytyy.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 24 Maalis 2021 14:22
Kirjoittaja yritäedes
riikomi kirjoitti: 24 Maalis 2021 13:55 Jos hehkujen vaihdosta on enemmän kuin 150 tkm, niin sieltä vikatodennäköisimmin löytyy.
Komppaan tätä. Omassa Mondeossa samaa meininkiä, 2 hehkua 4:stä pimeänä. Ajettu 310 000; ei tietoa, ovatko alkuperäiset. Ehkä. Uudet hehkutulpat on tuossa pöydällä valmiina. 8-)

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 30 Maalis 2021 14:41
Kirjoittaja Deippa
EGR jumittaa auki? ku sitä savuaa puskee

Mutta kuuluuko noi hehkut mihinkään huoltohjelmaan vaihtaa esim. 150tkm välein? vai vaihetaanko sitten ku epäillään vikaa? Oman auton hehkujen iästäkään ei ole mitään havaintoa...

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 30 Maalis 2021 14:47
Kirjoittaja Renee
Niihän se on että vialliset hehkut vaihdetaan toimiviin. Turhaa kunnossa olevia osia ruveta vaihtelemaan. Sama homma noissa suuttimissa.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 23 Huhti 2021 14:54
Kirjoittaja riikomi
Omakin alkoi pohjoisen reissulla starttaamaan pitkän kaavan kautta vaikka pakkasta oli vain -6C.

Just tulin tallista pois äheltämästä... Edellisestä hehkujen vaihdosta oli vierähtänyt 180 tkm, ja kaikki olivat pimeänä.

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä

Lähetetty: 02 Helmi 2024 16:03
Kirjoittaja Kotkis79
riikomi kirjoitti: 11 Maalis 2019 21:14 Siellä on ilmavuoto siinä filtterin kotelossa. Pitäisi olla merkkihuollolle tuttu vaiva.
2.2.-24 Pakkasten jälkeen aamuisin 2.0 Tdci S-Maxia (vm. 2010) piti startata kymmenenkin kertaa, ennen kuin lähti käyntiin. Päivän aikana liikkeelle lähtiessä ei ongelmia, ja katsastuskin läpäisty kehuin. Vika Polttoainesuodattimen kotelossa, päästi ilmaa järjestelmään. Alkuperäisosa (polttoainesuodatin sis. rungon) maksoi 245e. Vika näyttää korjaantuneen.