Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Olisi tulevaisuudessa tarkoitus asennella subi ja mietiskelin että mitähän kautta konttiin saisi piuhat vietyä? Olisin kiitollinen kuvista ja neuvoista siitä että mitä pitää purkaa.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

matti1983 kirjoitti:Olisi tulevaisuudessa tarkoitus asennella subi ja mietiskelin että mitähän kautta konttiin saisi piuhat vietyä? Olisin kiitollinen kuvista ja neuvoista siitä että mitä pitää purkaa.
Kuvat ovat tietty hyvä juttu, mutta jos asennushomma on muutoin vierasta, niin kuvatkaan eivät paljon auta. Autoa pitää osata purkaa ja sitten koota (oikein). Ja subwoofer pitää kiinnittää autoon "kolarinkestävästi".
Perusasiana lienee vahvistimen asennus tavaratilaan, jolloin sen virtakaapeli pitää kuljettaa akulta vahvistimelle. Kaapelin voi viedä sopivasta paikasta läpi rintapellin ( läpivientikumin suojaamana ) ja kuljettaa kynnysten suojamuovien peitossa tavaratilaan (takaistuimen reunan alta). Joku on asentanut kaapelin keskitunnelin reunan vierestä maton alla; kiinnitys lattiapeltiin liimaamalla vaimennusmaton paloilla, ilmastointiteipillä, kuumaliimalla, jne. Kaapelin paksuus on kiinni vahvistimen tarvitsemasta sähkömäärästä ( tehosta ) ja alkupäähän akun lähelle on muistettava asentaa kaapelin paksuutta/ virran siirtoa vastaavan kokoinen suojasulake. RCA-kaapelit kannattaa viedä eri puolelta kuin virtakaapeli.
Maattokaapelin voinee kiinnittää vaikka takaistuimen kiinnitysrautaan, joka on hitsattu lattiapeltiin. Turvavyön pulttiin maadoitusta EI saa tehdä. Maattokaapelin on oltava vähintään yhtä paksu kuin virtakaapelin.
Torque Vectoring Control
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja KajS »

Täyttä asiaa edellä. Aikaavievin osa projektista saattaa olla sopivan reiän löytäminen siitä "tulipellistä" (siis se metalliosa auton korissa, joka erottaa moottoritilan matkustamosta). Jos autosi on automaatti, saattaa puuttuvan kytkinpolkimen kohdalla olla sopiva reiän paikka. Noin täällä foorumilla joksak on tehnyt mkkolmosessa: viewtopic.php?f=10&t=38318&start=50

Kaapelilaskureilla voi todeta, kuinka paksua sen johdon tarvii olla:

http://www.jkauppi.fi/kuparikaapeli-poi ... a-laskuri/

Eli sähkötekniikan kannalta ei ole tarpeellista vetää mitään ranteenvahvuista hitsauskaapelia, pienitehoisilla vahvistimilla riittää ohuempikin piuha. Helpottaa asennusta.

Ja se subi sitten hyvin kiinni. Parantaa sekä äänentoistoa että turvallisuutta. Mörköilyä: Googlen kuvahaulla "subwoofer auto unfall" voi katsoa, millaista jälkeä karannut subba tekee kolarissa.

Mutta kerro vielä JF se syy, miksi turvavyön pulttiin maadoitusta EI saa tehdä?
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Juu siis olen ennenkin subeja asennellut ja kaapelia vedellyt mutta lähinnä sen takia lähin kyselemään kun en ennen noin "uuteen" autoon ole vedellyt kaapeita että esim kuinka nuo kynnysten suojamuovit irtoaa? entäs kuinka takapenkit saa irti? Luonnollisesti RCAaat toiselta puolelta autoa kuin virtakaapelit:-) Viimeisin auto johon tein hifit ja kohtuu järeän subin konttiin oli volvo 940T sedan, siinä akulta kontiin meni 50mm2 kaapeli jossa siitä jaettiin subin vahvarille ja etupään erkkasarjan vahvarille.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

KajS kirjoitti: Mutta kerro vielä JF se syy, miksi turvavyön pulttiin maadoitusta EI saa tehdä?
Yksinkertaisesi siitä syystä että se on kielletty. Perusteluja kiellolle löytyy valmistajien taholta (heitä ohjaavina turvamääräykset joita valvovat viranomaiset), vakuutusyhtiöiden turvamääräyksien valvonta (voivat jopa evätä korvauksen tällä perusteella, vaikka turvarakenteisiin kiinnityksellä ei olisikaan ollut primääristä vaikutusta). Ja näitä turvamääräyksiä huomioiden mm. autohifikilpailuissa tulee hylkäys, jos havaitaan turvavyön pulttiin maadoitus.
Torque Vectoring Control
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja KajS »

matti1983 kirjoitti:Juu siis olen ennenkin subeja asennellut ja kaapelia vedellyt mutta lähinnä sen takia lähin kyselemään kun en ennen noin "uuteen" autoon ole vedellyt kaapeita että esim kuinka nuo kynnysten suojamuovit irtoaa? entäs kuinka takapenkit saa irti? Luonnollisesti RCAaat toiselta puolelta autoa kuin virtakaapelit:-) Viimeisin auto johon tein hifit ja kohtuu järeän subin konttiin oli volvo 940T sedan, siinä akulta kontiin meni 50mm2 kaapeli jossa siitä jaettiin subin vahvarille ja etupään erkkasarjan vahvarille.
Sori, että rupesin tekijää neuvomaan. Aiheen aloitus houkutteli "Minä tiedän tästä jotain" - tyyppiseen vastaukseen. Nuo suojamuovit usein irtoaa korjausoppaiden ohjeen mukaan: "Pull off the trim panels gently. Installation is in reverse order." :lol: Näitä asennuksiahan ei ole hyvä tehdä kovalla pakkasella. Silloin auton kuin auton muoviosat muuttuu ooppelin osiksi: Muoviklipsit lentelee pitkin kabiinia irroitettaessa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

KajS kirjoitti: Sori, että rupesin tekijää neuvomaan. Aiheen aloitus houkutteli "Minä tiedän tästä jotain" - tyyppiseen vastaukseen. Nuo suojamuovit usein irtoaa korjausoppaiden ohjeen mukaan: "Pull off the trim panels gently. Installation is in reverse order." :lol: Näitä asennuksiahan ei ole hyvä tehdä kovalla pakkasella. Silloin auton kuin auton muoviosat muuttuu ooppelin osiksi: Muoviklipsit lentelee pitkin kabiinia irroitettaessa.
Mikään tekijä ole XD se vaan on aina uuden auton kanssa sellaista opettelua, ensimmäisen kerran kun purkaa niin seuraavalla kerralla purku sujuu jo nopeammin. Sitten kun/jos sen subin kontiin laitan niin ajattelin vetää sen 50mm2 piuhan sinne ihan vaan sen takia jos sattuu nälkä kasvamaan syödessä hahah
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja KajS »

JohnFinn kirjoitti:Yksinkertaisesi siitä syystä että se on kielletty. Perusteluja kiellolle löytyy valmistajien taholta (heitä ohjaavina turvamääräykset joita valvovat viranomaiset), vakuutusyhtiöiden turvamääräyksien valvonta (voivat jopa evätä korvauksen tällä perusteella, vaikka turvarakenteisiin kiinnityksellä ei olisikaan ollut primääristä vaikutusta). Ja näitä turvamääräyksiä huomioiden mm. autohifikilpailuissa tulee hylkäys, jos havaitaan turvavyön pulttiin maadoitus.
Ihan pakko laittaa tähän kevyt OT. Siis turvavyöasennukseen ei saa tehdä hifiasennusta, koska se on kielletty. Mutta hifiasennukseen saa tehdä turvavyöasennuksen. Purettiin pojan '76 Granadaa hifiasennustarkoituksessa. Hattuhyllyn päistä löytyi vekkuli viritys: 4x6 kaiuttimien paikat oli peitetty reikään sopivilla peitelevyillä, pultattuna kiinni hyllyyn. Noissa peitelevyissä oli sitten kierrepalikka, johon takaturvavyöiden kelat on pultattu kiinni. Taatusti turvallinen ja todistaa sen, että kaiuttimen paikka on riittävän tukeva turvavyöasennukseen...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Ovien vaimennusta pohtinut tässä ja sellainen kysymys tullut mieleen että montakohan neliötä vaimennusmattoa farkun oviin menee??
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Päivitellääs hiukan. Hifistys projekti meinaa irrota lapasesta ihan väkisin, ovien erkkasarjat on jo hankittu ja ovat rainbow SL-C 6.2, subiksi tilaan maanantaina rainbown hurricane V12 ja samaisessa tilauksessa koko järjestelmää ohjaamaan tulee Ground Zero Hydrogen GZHA 5125XII . Hiukan jännittää kuinka tuo eonon toimii näiden kanssa.
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja anon »

Kannattaisi harkita peruutuskameran asennusta, kun mylläät niitä verhoiluja niin se tulee siinä samalla.Kamera helpottaa huomattavasti elämää.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

anon kirjoitti:Kannattaisi harkita peruutuskameran asennusta, kun mylläät niitä verhoiluja niin se tulee siinä samalla.Kamera helpottaa huomattavasti elämää.
Olen kyllä kieltämättä miettinyt että pitäisikö se asentaa samalla mutta ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin kameraa niin voi olla että jää EHKÄ laittamatta. Jos jollain on suhteita johonkin firmaan mistä saisi 50mm2 virtakaapelia alle 7e/m niin olen kiinnostunut.
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja anon »

Minä taas ihmettelin kameran asennuksen jälkeen miten olen pärjännyt ilman kameraa. Tota 50mm2 kaapelia saa 6.90€uroo metri.
http://www.audiocheck.fi
Mondeo -09 2.5T
:ford:
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

anon kirjoitti:Minä taas ihmettelin kameran asennuksen jälkeen miten olen pärjännyt ilman kameraa. Tota 50mm2 kaapelia saa 6.90€uroo metri.
http://www.audiocheck.fi
Juu tuota audicheckin kaapelia meinasinkin tilailla mutta ajattelin että jos jostain saisi vielä halvemmalla. :lol: Osaisiko joku neuvoa kuinka hansikaslokeron saa irti.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

matti1983 kirjoitti: Juu tuota audicheckin kaapelia meinasinkin tilailla mutta ajattelin että jos jostain saisi vielä halvemmalla. :lol: Osaisiko joku neuvoa kuinka hansikaslokeron saa irti.
Tuo Audiocheckin kaapeli on ns. CCA-kaapelia, eli kuparilla pinnoitettua alumiinia - alumiinisäikeet, pinnalla kupari. Parempi vaihtoehto on ostaa - jos hinnasta on kysymys - ns. hitsauskaapelia, joka on täyttä kuparia. Kaapelia saa hitsaustarvikkeita myyvistä liikkeistä.
Vinkki: 25 qmm:n kuparikaapeli on parempi vaihtoehto kuin 50 qmm:n CCA-kaapeli.
Torque Vectoring Control
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

JohnFinn kirjoitti: Tuo Audiocheckin kaapeli on ns. CCA-kaapelia, eli kuparilla pinnoitettua alumiinia - alumiinisäikeet, pinnalla kupari. Parempi vaihtoehto on ostaa - jos hinnasta on kysymys - ns. hitsauskaapelia, joka on täyttä kuparia. Kaapelia saa hitsaustarvikkeita myyvistä liikkeistä.
Vinkki: 25 qmm:n kuparikaapeli on parempi vaihtoehto kuin 50 qmm:n CCA-kaapeli.
juu tiedossa on että tuo audiocheckin kaapeli on CCA tyyppistä mutta luulen että se kelpaisi kumminkinkin kun on kumminkin melko vaatimattomasta järjestelmästä kyse. Tuossa Maxboom foorumin puolella joku jannu oli vertaillut CCA kaapelin ja OFC kaapelin virrankuljetus kykyä niin käytettäessä CCAta jännite putosi vain noin 0.3V verrattuna OFC kaapeliin eli ei mitenkään ratkaisevasti.

Vedän joka tapauksessa 50mm2 kaapelin oli se sitten CCA tai OFC
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja KajS »

matti1983 kirjoitti:
...Vedän joka tapauksessa 50mm2 kaapelin oli se sitten CCA tai OFC
Hyvä. Tärkeämpää kuin kirjainyhdistelmät (CopperCoatedAluminium tai OxygenFreeCopper) on kunnolliset liittimet ja johtoliitokset. Hyväkin kaapeli menee hukkaan, jos liitokset on löysiä ja hapettuvat helpsti.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

KajS kirjoitti: Hyvä. Tärkeämpää kuin kirjainyhdistelmät (CopperCoatedAluminium tai OxygenFreeCopper) on kunnolliset liittimet ja johtoliitokset. Hyväkin kaapeli menee hukkaan, jos liitokset on löysiä ja hapettuvat helpsti.
Juurikin näin, jos jännite rupeaa tippumaan voltti tolkulla niin ei se kyllä enää kaapelin laadusta ole kiinni vaan jostain hieman suuremmasta. Vahvarin päähän tulee varmaankin tämöiset http://www.audiocheck.fi/cubecart/index ... duct_id=42 niin ei tarvitse katkoa säikeitä. Tässä vaan on tällä hetkellä vähän heikohko rahatilanne tuon viime tilauksen (subi+vahvari) jälkeen että se hiukan hidastaa tekemistä :mrgreen:
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Onkos ideoita kuinka tuon subi+vahvistin hässäkän sitoisi kiinni autoon?? purin tänään ne vaahtomuovi kotelot pois tavaratilasta ja eipä siellä pellissä oikein ollut mitään mihin voisi kilkkeet kiinnittää. Tän hetkinen ajatus on se että teen koko kontin levvysen levyn johon kiinnitän subikotelen kulmaraudoilla tai vastaavilla, samaan levyyn teen myös vahvistimelle räkin niin että vahvistimen "julkisivu" jää näkyviin mutta liitoksen jää piiloon. Paras kiinnitystap olisi jos tuon levyn saisi jotenkin koriin kiinni mutta hiukan arveluttaa alkaa porailemaan tavaratilan pohjaan mitään, täytyykö tässä nyt vain tyytyä siihen että sidon koko hökötyksen kunnon kuormansidontaliinalla autoon kiinni? Sopiiko ovien vakio kaiuttimien tilalle suoraan 6,5" kaiutin? vai joutuuko käyttämään sovitteita??
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja anon »

Ne alkuperäiset kaiuttimet ovat sellaisessa korokerenkaassa., en nyt muista paljonko se korotus oli.Mä leikkasi ne vanhat pois siitä renkaasta ja uudet tilalle.Tai voit ostaa korokerenkaan.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

anon kirjoitti:Ne alkuperäiset kaiuttimet ovat sellaisessa korokerenkaassa., en nyt muista paljonko se korotus oli.Mä leikkasi ne vanhat pois siitä renkaasta ja uudet tilalle.Tai voit ostaa korokerenkaan.
Kun se muovinen härpäke näyttää vähän rimpulalta niin ajattelin ottaa ne vakio korokkeet pois ja laitaa MDFästä uudet ja kun niitä myydään ihan valmiina niin ei tarvitse itse niitä väsätä. jj-tuonnissa niitä näyttää olevan 8mm, 12mm, 18mm, 22mm ja 36mm paksuisina toi 22mm saattaa ehkä olla aika lähellä.
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Mikä on tuo valkoinen boksi suoraan tuossa midin yläpuolella?? kenties vakio jakosuodin?? http://www.talkford.com/uploads/monthly ... 860045.jpg
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Nyt on etu erkat vaihdettu. Jonkun verran sai näytellä dremeliä että sain ne kiinni mutta ei mitään kauhean suurta. Tuo midbasson korotusrengas mistä täällä kyselin ei ollutkaan korotusrengas vaan kiinteä osa vakio kaiuttimen runkoa joten purin vakio kaiuttimesta kaiken muun pois niin että jäi vain tuo korotusrengas johon sitten ruuvasin uuden kaiuttimen kiinni. Dremeliä tarvittiin myös diskantin asennuksessa kun uusi diskanti ei millään sopinut vakio kiinnikkeisiin joten vanhat kiinnikkeet pois ja peilikolmien reikää isommaksi ja uusi diskantti kiinni mukana tulevalla kiinnitysraudalla.
http://i551.photobucket.com/albums/ii48 ... 8e2241.jpg
http://i551.photobucket.com/albums/ii48 ... d3f4c4.jpg
matti1983
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Touko 2014 09:20

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja matti1983 »

Sain vihdoin kerättyy motivaatiota ja aloitin kaapelien vetelyn. Nyt on vedetty päävirta kaapeli, heräte johto ja osittain toisen puolen kaiutinjohdot. Huomenissa vois koittaa vedellä rca piuhat ja toisen puolen kaiutinjohdot. Olihan niin että kaiutin johdot voi vetää samalle puolelle autoa rca johtojen kanssa??
Antti Pesälä
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Loka 2014 11:13

Re: Mondeo mk4 kevyt hifistys.

Viesti Kirjoittaja Antti Pesälä »

Tuli tuossa homattua tuommonen -11vm farku mondeo jota pitäs alkaa hieman hifistään.
Edellisestä autosta jäi 12" subi, vahvarit ja 3tie erkkasarja. Saako tuonne oviin minkä kokoista elementtiä laitettua ja miten tuon subin kanssa kun haluaisin pitää mahdollisimman siistinä ja alkperäisen näköisenä. Oishan se hyvä jos tuo varäpyöräkin tuolla säilyis, mutta voihan sen tietenkin korvata sillä paikka pullo hässäkällä. Tämmöseenhän sais kyllä 8" valmiin kotelon mutta jotenkin se tuntuu niin onnettomalta ja tietenkin kotelon kokokin rajoittaa jonki veran tuon elementin hankintaa kun se on vain sen 8L.

Minkälaisia neuvoja ois noidenvahvistimien sioituksen kans niitäkin kun on 2kpl ja ilman vaihtokin ois hyvä toimia hyvin

Sitten vielä tuo soittimen vaihtoa olen miettinyt tai sitten jotain audisonin bitten mallin prosessoria alkuperäisen soittimen perään. Soitinta ei kyllä tällaiseen kehtais vaihtaa mihinkään normi 1DIN soittimeen ja tietenkin pitäisi kaikki ratti ohjaimet ja tuon convers+ näyttökin toimia niinkuin alkuperäiselläkin. Soittimen olisin kyllä löytänyt tuollaisen Zenec mallin mutta sillä kun tahtoo tuota hintaa olla aika reilusti (907€). Pakollinen tuohon soittimeen kun ois tuo USB sisääntulo kun kaikki musiikki tuppaa olemaan tuolla tikulla ja levyjähän en enään ala tekeen ja enkä kyllä viittis mitään iPodiakaan tai vastaavaa viitsis tuon takia ostaa.

Kuvat ois hyviä niistä kun monesti selviää paljon enempi kuin tekstistä. Tietenkin neuvoja mistä sais tarvittavia osia kyseiseen hommaan, yleisimmat autohifi sivustot on aikalailla katottu ja katellaan niistä vieläkin.
Vastaa Viestiin