Sivu 2/2

Lähetetty: 12 Helmi 2006 09:23
Kirjoittaja evolution
toi tyhjäkäyntiseos ei juurikaan vaikuta ajossa koska silloin mennään sen ilmamäärämittarin perusteella.

kannattaisi koittaa napata se ilmamäärämittarin kansi irti ja merkata missä kohdassa siellä se usta hammastettu kiekko on ja sitten vetää sitä pari hammasta piukemmalle, sen jälkeen täytyy säätää seokset uudelleen.

siellä ilmamäärä mittarissa oleva jousi vaan tuppaa kuoleentumaan jolloin se antaa liikaa bensaa ja samalla se vetää sen tyhjäkäyti seoksen pieleen

toi systeemi on oikeastaan ainoa tossa is:n ruiskussa millä voi vaikuttaa korkeampien kierrosten seoksiin.

Lähetetty: 12 Helmi 2006 21:57
Kirjoittaja mn2346
HC = palamatonta bensaa

joten matala HC on laiha tai oikeammin oikein toimiva palamistapahtuma. Jos seos on liian laihalla voi tapahtua syttymishäiriöitä --> korkea HC.

Tökkiminen kierroksilla ei ole kovinkaan vahvasti sidoksissa tyhjäkäyntisäätöihin. Kierroksilla käytetään eri arvoja.

Lähetetty: 12 Helmi 2006 22:28
Kirjoittaja evolution
niin on palamatonta bensaa, mutta toi homma menee juuri noin miten yllä olen sanonut.

ja HC on tuloksena epätäydellisestä palamisesta juuri silloin kun seos menee liian laihalle.

tavoitteenahan on 14.7kg ilmaa 1kg bensaa kohti jolloin seos on stökiömetrinen

alkaa hiukan luiskahtaa offtopiciksi :lol:

Lähetetty: 12 Helmi 2006 22:50
Kirjoittaja scoffer
Näköjään pitää aloittaa säätäminen hyvinkin pian...tänään tuli ajettua 200km edestakainen matka niin ettei auto ehtinyt kunnolla edes jäähtyä välissä.

Yli puolet matkanteosta sai pelätä kokoajan että moottori jysähtää tms.
Tökkii pirusti kaikilla vaihteilla matalilla kierroksilla (nojaa, n. alle 3000rpm), välillä moottorin lämpötilamittari notkahti kylmän ja lämpimän rajamaastoon, tehohävikki suuri (lue ehkä 50% moottorin tehoista katosi tuuleen), pienen aikaa kun jatkoi körröttelyä, yhtäkkiä mittari pomppaa takaisin normaalin keskelle ja tehot palaavat.

Teki tuota ehkä n. viitisen kertaa matkalla...ei sitä muuten huomaisi 100km/h vauhdissa, mutta tökkii ja ei kiihdy kunnolla...

Kertoisiko tuollaiset oireet jotain raadille, onko jotain selkeää merkkiä että mistä aloittaa, vai jatkanko alkuperäisen suunnitelman mukaan ja koitan työpäivien välissä saada purettua ja kasattua koko konehuoneen :shock:

ps. koitan ainakin sen ilmamäärämittarin säätöä heti aluksi huomenna.