Sivu 1/1

mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 07:19
Kirjoittaja jmm79
Onko kellään ollut ongelmia nolla keleillä webaston kanssa.. oma ei käynnisty ajastettuna jos lämpötila nollan pinnassa.. tänä aamuna näytti mittari -1.. vaatii active now käynnistyksen.. kovilla pakkasilla ajastin pelaa..
Autoon ajettu tietojeni (etis) mukaan 15.3.13 uudet softat, fordin tiski ei tiedä mitään mikä ohjelma auton webastoa ohjaa.. ja mielestäni ennen päivitystä ei vastaavaa ongelmaa ollut..
Vikakoodit katsottu webasto pajalla ja kaikki ok. Fordi lukisi koodit ja jos päivityksiä saatavilla laittaisi uudet ohjelmat ja hintaa tulisi 90 e.. olen kuullut että juuri -13 mallin fordeissa olisi ollut webaston kanssa vastaavaa..
Auto mulla mondeo 2010 2.0 tdci pshift 120kw

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 07:38
Kirjoittaja Jap3
Omien kokemuksien perusteella merkkihuollossa ne on ihan pihalla noitten webastojen kanssa..

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 08:21
Kirjoittaja jmm79
Niin on eikä kovin vakuuttava ollut tietämys myöskään powershift laatikon suhteen kun takuun alaisena 6kk tappelin jotta auto tuli kuntoon.. kaikkea mahdollista tehtiin mikä ei mielestäni voi mitenkään kyseistä vikaa aiheuttaa mutta olivat maahantuojan ohjeita..
Mut vielä se et jos vikakoodeja ei löydy fordin koneella webastost niin vaihtaisivat koko webaston :)

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 09:19
Kirjoittaja Jap3
Mulle vaihdettiin koko webasto uuteen, mutta ei senkään jälkeen toiminut. Herjasi silti kiertovesipumpun vikakoodia ja sinne uusi pumppu vaihdettiinkin.

Noh, ei vieläkään toiminut ja edelleen herjasi samaa vikaa. Ottivat laitteen taas irti ja huomasivat, että asentaja oli tehnyt uutta asentaessa asennusvirheen ja johtosarja oli palanut webaston pakoputkeen kiinni.

Uusi johtosarja asennettiin paikoilleen, mutta vieläkään toiminut. Edelleen herjaa kiertovesipumpun vikakoodia. Eli nyt saattaa olla että johtosarjan sulamisesta aiheutunut oikosulku on rikkonut, sekä uuden että vanhan kiertovesipumpun.. Auto nyt kolmatta viikko pajalla... :evil:

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 12:13
Kirjoittaja jmm79
Jo vain.. ite en ainakaan lähde tohon fordin leikkiin mukaan et arvotaan seuraava osa.. tarkoitus olisi kokonaan uusi webasto johon kaukosäätö.. toi tietokoneen kautta käyttö on syvältä..

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 13:21
Kirjoittaja Jap3
Joo vie suoraan johonkin webastoihin eriskoistuneeseen pajaan, missä on OIKEASTI tietotaitoa!

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 14:25
Kirjoittaja riikomi
Fordin dokumentaation mukaan lisälämmitin lähtee tulille vielä peräti +15 C lämpötilassa. Jos sinulla ongelma on selvästi lämpötilariippuvainen (akussa on riittävästi jännitettä ja tankissa yli 8 l polttoainetta ja edellisen lämmityskerran jälkeen autolla on ajettu), niin lämmittimen oma jäähdytysnesteen lämpöanturi saattaisi olla syypää ongelmaan.

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 14:46
Kirjoittaja jmm79
Eli onko webastolle oma-anturi? Kun kävin webasto pajalla kaikki anturit tietokoneen mukaan näytti järkeviä lukuja..
Ajastettuna nolla keleillä webasto hurisee hetken ja sammuu, sit active now kommento webasto käynnistyy heti..
Softa vikaa epäili asentaja kun autoa tutki..

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 05 Helmi 2014 18:49
Kirjoittaja riikomi
Mulkaisin Ford-Etis -dokumenttia "Auxiliary climate control - fuel fired booster heater", ja itse asiassa siellä lämmittimessä on peräti kaksi lämpöanturia.

Toinen mittaa jäähdytysnesteen lämpöä ja sen perusteella lasketaan tarvittava lämmitysaika (= kuinka paljon ennen haluttua aikaa laite lähtee tulille). Toinen anturi (overheating sensor) tarkkailee polton aikaista lämpötilaa siltä varalta, että laite kuumenee liikaa.

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 06 Helmi 2014 10:14
Kirjoittaja jmm79
Ok, käyn tänään fordilla vielä mut viimeksi sanoivat et webastoon ei pysty vaihtaa osia.. no mut pitää käydä ja yrittää jos softan sais päivitettyy

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 06 Helmi 2014 10:33
Kirjoittaja riikomi
Doku löytyy näköjään netistäkin: http://workshop-manuals.com/ford/mondeo ... er_heater/

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 24 Tammi 2015 21:55
Kirjoittaja utelias77
Onko porukalla ollut harmia webaston toiminnan kanssa johtuen akun "alhaisesta" jännitteestä? Ohjekirjahan kertoo että webasto ei käynnisty jos akun jännite on alle 12V. Uuden täyteen ladatun akun jännite on (huoneenlämmössä) 12,6V.
Itselläni kun on kauko-ohjain webastolle niin jos akun jännite on alhainen ja olen antanut webastolle käynnistys käskyn muutaman kerran (ilmeisesti 3 kertaa) niin webasto menee vikatilaan ja ei enää lähde kauko-ohjaimella käyntiin vaikka akun kuinka lataisi. Ja sitten kun webasto ei millään lailla kerro kuljettajalle että en halunnut lähteä päälle koska jännite oli alhainen jos käynnistys käskyn on antanut kauko-ohjaimella.

Onko kukaan saanut poistettua tuota jännitteen seurantaa webastolta? Foordin miehet hän eivät osaa muutakuin poistaa vikakoorit ja siitäkin ne laskuttavat 60-70 eur/perlaaki ja työ aikaahan tuohon kuluu ainakin 5 minuuttia.

mitenkähän toi webasto toimii jos sitä yrittää päälle kauko-ohjaimella useamman kerran peräkkäin että tankissa ei ole riittävästi polttoainetta? Luultavasti Foordin lokiikalla menee vikatilaan ja auton tankkauksen jälkeen pitää käyrä huollossa poistattamassa vikakoorit :mrgreen:

Muuten kyllä olen pitänyt 2011 mallin Mondeosta 140hp riisselina ja automaatti loorasta, mutta tuollainen pikku juttu webaston kanssa pistää vituttamaan.

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 25 Tammi 2015 13:53
Kirjoittaja Jape-79
riikomi kirjoitti:Fordin dokumentaation mukaan lisälämmitin lähtee tulille vielä peräti +15 C lämpötilassa. Jos sinulla ongelma on selvästi lämpötilariippuvainen (akussa on riittävästi jännitettä ja tankissa yli 8 l polttoainetta ja edellisen lämmityskerran jälkeen autolla on ajettu), niin lämmittimen oma jäähdytysnesteen lämpöanturi saattaisi olla syypää ongelmaan.
Omassa -08 1.8 tdci mondeossa meni lämmitin viime viikolla lukkoon kun koitin muutaman kerran saada "active now" komennolla lämpöjä päälle kun ajastimella ei ollut lämmennyt. Kovasti yritti käynnistyä mutta savun saattelemana sammui hyvin nopeasti. Samana päivänä pajalla selvisi että lämmitin oli imaissut ilmat ja ei siksi ollut lähtenyt käyntiin. Tuo 8 l maaginen raja voi pitää hyvinkin paikkansa, tankkasin nimittäin pajalle ajellessani 59,7 l dieseliä, omassa tapauksessani tosin lämmitin kyllä yritti tulille mutta sitten imaisi ilmat ja sain sen vielä lukkoon omaa tyhmyyttäni :oops:

Asentaja tuumasi etten ollut ensimmäinen ja vinkkasi vielä ettei kuulemma kannata käyttää lämmitintä jos alle 1/4 tankkia dieseliä jäljellä :thumbup:

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 25 Tammi 2015 14:40
Kirjoittaja riikomi
Lämmitin tosiaankin vaatii riittävän akkujännitteen käynnistyäkseen, enkä ole koskaan kuullut että tuon turvatoiminnon ohittaminen olisi mahdollista. Tarkoitushan on se, ettei Weba ime akkua niin tyhjiin, jotta starttaaminen ei enää onnistuisi.

Itse ajan aina tankin tyhjäksi ennen tankkausta. Tähän mennessä en ole onnistunut Webastoa tuolla tyylillä jumittamaan.

Onko Japen parkkipaikka mahdollisesti kaltevalla pinnalla?

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 25 Tammi 2015 17:10
Kirjoittaja Kuugaa
Mikäli webasto jälkiasennuslaite niin silloin niissä ainakin pystyy säätämään alijänniterajaa webaston omalla softalla. Järkevyydestä voi sitten olla montaa mieltä. Itse hankkisin kunnon akun ja kiinteän laturin esim. ( Ctek polar ) mikäli lyhyttä ajoa. Kyseinen laturi nostaa jännitteen riittävän ylös jolloin akku latautuu vähän kovemmillakin pakkasilla.

Re: mondeo mk4 webasto

Lähetetty: 26 Tammi 2015 21:28
Kirjoittaja Jape-79
riikomi kirjoitti: Itse ajan aina tankin tyhjäksi ennen tankkausta. Tähän mennessä en ole onnistunut Webastoa tuolla tyylillä jumittamaan.

Onko Japen parkkipaikka mahdollisesti kaltevalla pinnalla?
Parkkipaikka viettää lievästi kuskin puolelle, vaikutus näkyy polttoainemittarissa siten että liikkeelle lähtiessä viisari näyttää muutaman neulan mitan enemmän dieseliä kun mitä tankissa oikeasti on. Parin kilometrin jälkeen mittari näyttää taas totta.