Sivu 3/3

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 23 Syys 2016 21:10
Kirjoittaja Viikkus
Hot hatch kirjoitti:Focuksessa EI ole kaksoiskytkin laatikko, litraisessa, vaan momentinmuunnin automaatti. Fiestassa taas on kaksoiskytkin eli Powershift.
Tuosta koeajo: http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... -titanium/
Mielenkiintoista. Laakkosella Fordihuollossa selitettiin laatikon toimintaa pitkä tovi ja nimenomaan puhe oli, että on tuo kaksoiskytkinvaihteisto.

Kiistaton fakta taitaa kuitenkin olla, että Focuksiin on tosiaan laitettu Fordin perinteinen 6F15, 6-vaihteinen automaatti. Varmistin asian ETIS-ohjelmasta.

Tämä tieto selittääkin laatikon hiukan odotettua laiskempaa käyttäytymistä.

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 25 Syys 2016 15:52
Kirjoittaja jjjj
Olipa minullekiin täysi yllätys vaikka powershift-laatikkokin löytyy kotoa. litrainen bensa ja 2,0 tdci moottorit ovat sen verran erilaisia, että en kiinnittänyt tarkemmin huomiota asiaan. Toisaalta vanhempien 1,6 l vaparifocuksessa on powershift. Tosin kertaalleen jo remontoitu 20 tkm kohdalla. Asentaja puhui kuivasta laatikosta joten onkohan tämä vastine vaggilaisten aikaisempaan 7-vaihteiseen *askalootaan.

Hyvin se kuitenkin jaksoi focusta viedä ja luvatut huiputkin saavutin.

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 25 Syys 2016 18:34
Kirjoittaja Viikkus
Harva merkki taitaa nykyään enää tehdä kunnollista kestävää lootaa. Toisaalta Focceri nauttii 5v/150tkm takuusta, joten taidanpa jättää murehtimatta tätäkin asiaa... Vaihdan kuitenkin pois ennen takuun päättymistä ;)

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 26 Tammi 2017 07:32
Kirjoittaja grizzly
Taloon tuli eilen 5 ovinen Focus 1 Ecoboost 125 Powershiftillä.

Kivaha tuo on, mutta turhan kovia kierroksia tuntuu ottavan ja pitävän pienillä nopeuksilla. Vaihto on todella sulavan tuntuinen ja pehmeä. Ihan mukavasti tuo liikkuukin, ei sillä nyt jarruksi jää liikennevaloihin.
Auto on yllättävän hiljainen sisältä, ja tilaa riittää 185/85 kaverille. Kulutus pitäisi pysyä maltillisena, emännän työajo on n. 35 km suuntaansa, 60 ja 80 km/h (kesällä 100km/h 5 kilsan suora) ja yhdet liikennevalot.
Edellinen auto, Ford Fiesta 1.6 tdci manuaali, otti sen 4.2-5 l/100km, joten onhan siinä haastetta :D

Emännälle tuo auto pääasiassa tuli, ja saatiin hyvä diili. Autoon tuli "kaupan päälle" melkoin kasa lisävarusteita. Nyt kestää vaan jonkin aikaa ennen kun osaa käyttää kaikki hilavitkuimet.

Minä jatkan markka-aikana ostetulla Mondeolla :D

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 27 Tammi 2017 12:40
Kirjoittaja kalle_a
grizzly kirjoitti:Taloon tuli eilen 5 ovinen Focus 1 Ecoboost 125 Powershiftillä.
Jos tuo Focus on uusi, niin siinä on PowerShiftin sijaan A6 / 6F15 momentinmuunnin automaatti, joka on kevyempi versio 1.5 Ecoboostien A6 / 6F35 laatikosta :o
Focuksen uusissa malleissa vain 1.5 & 2.0 dieseleissä on tuo MPS6 PowerShift

Voit sen varmistaa FordinEtis-järjestelmästä täältä

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 27 Tammi 2017 16:54
Kirjoittaja grizzly
Uusi tuo on. Saatiin se toissa iltana. Onko tuo nyt sitten huono vai hyvä vaihteisto? Minun mielipiteeni on että kaikki automaatit ovat huonoja :D
Etis kertoo vaihteiston olevan 6F15.
Ja kyllä se myydään ihan powershiftinä, vaikka kaksoikytkinsysteemi onkin :?

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 27 Tammi 2017 20:21
Kirjoittaja Viikkus
Niin siis se, mikä autossasi on EI OLE kaksoiskytkinlaatikko. Fordimyyjät on pääasiassa pihalla kuin lumiukot tuon vaihteistokuvion kanssa. Litraiseen ecobeastiin ei ole saatavilla kuin tuo perinteinen momentinmuunniloota ja se selittää sen laiskanpulskeaa toimintaa, verrattuna dsg, powershift ja muut uudet kaksoiskytkinlootat. Onko se sitten hyvä vai huono, niin se lienee jonkun sortin mielipidekysymys.

Itselle myytiin loota kaksoiskytkinlootana ja parin minuutin koeajolla totuus ei vielä valjennut, oma moka. Henk.koht. valitsisin kyllä kaksoiskytkimellisen, ne vaan vaihtaa niin paljon nätimmin ja nopeammin.
grizzly kirjoitti:Uusi tuo on. Saatiin se toissa iltana. Onko tuo nyt sitten huono vai hyvä vaihteisto? Minun mielipiteeni on että kaikki automaatit ovat huonoja :D
Etis kertoo vaihteiston olevan 6F15.
Ja kyllä se myydään ihan powershiftinä, vaikka kaksoikytkinsysteemi onkin :?

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 27 Tammi 2017 20:34
Kirjoittaja kalle_a
Tarkennuksena vielä, että PowerShift on nk kaksoiskytkinvaihteisto ja momentinmuunnin se 'tavallinen' automaatti kuten esim bensa Focuksessakin olevat 6F15 tai 6F35 laatikot. Automyyjän taidoista kertoo kyllä jotain, jos myy asiakkaalle momentinmuunninta PowerShiftinä :thumbup:
Se kumpi noista on parempi riippuu tilanteesta ja käyttötarpeesta.Itse olen 6F35:n toimintaan enemmän kuin tyytyväinen :D

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Lähetetty: 27 Tammi 2017 22:40
Kirjoittaja grizzly
Nojuu. Sitä vähän ajattelinkin kun se kyyti on niin pehmeä ja tuntuu perushitaalta automaatilta. Mutta toisaalta, ei meillä nyt niin kiire olekkaan...ikä on jo tullut sen verran että kiireet ovat pääosin takana, ja on oppinut lähteä ajoissa liikkeelle :D
Vähän tosin paska maku jäi kieltämättä tosta kun myyjät puhuivat nimenomaan powershiftistä. Mutta turhaahan se tässä vaiheessa on itkeä, ajaa asiansa tuokin.

Ja kunhan se kestää sen 5 vuotta/150 tkm ilman suurempia murheita, sit on ajanut asiansa.
Ja olen itsekin pihalla kuin lumiukko vaihdelaatikkoasioissa, siksi en tykkää niistä. Muissa pysyn sitten paremmin perillä.
Sen verran tiedän että Volkkarin DSG oli täys susi (3 lootaa 400tkm, eli ei ollut yhdestä viallisesta laatikosta kiinni), en tiedä onko nyt saatu kuntoon.