2.3l dohc tasapainoakselit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

2.3l dohc tasapainoakselit

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

Tuli tossa tylsän illan päätteeksi mieleen jos poistais tosta 2.3l scorpionin koneesta noi tasapainoakselit pois kaks litraasen öljypohjan tieltä. Lukenu jostain että olis mahdollista laittaa pienellä muokkauksella?
Alkaako kone heuluun ja täriseen kuinka lujaa poiston jälkeen? kokemuksia kellää? Luultavasti toiminpiteellä saadaan yks tai kaks heppaa lisää
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Viesti Kirjoittaja emax »

Hepoista ny en tiedä, mutta kyllä se mahdollista on. Niitä on poistettu kun ovat olleet joissain asennuksissa tiellä tai muuten hajalla. Tärinää tai heilumista ei käytännös huomaa.

Viritysmieles ei ehkä kauhean kannattavaa työhön nähden.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Tuskin siitä mikään traktori tulee vaikka ne tasapainoakselit ottaisi pois. Vähän vaan karkeampi, "harsh" brittitermein. Mutta en minä ainakaan rupeisi hommaan jos ei ole jotain muuta syytä laittaa se eri öljypohja. RS2000 nokilla + suuttimilla saa muuten potkua tuohon koneeseen vähäsen, varmasti ainakin enemmän kuin tasapaino-akselien poistamisella
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Asiaa hieman sivuten. Ennen Fordia mulla oli vallan Saabeja, etenkin 9000:ia. Oli miten oli näitten lohkoissa oli myös tasapainoakselit, joiden ketjut meni suht varmaan poikki siinä 300tkm kohdilla tai ennen. Persaukiset tee-se-itse miehet (allekirjoittanut mukaanlukien) tapas korjata ongelman onkimalla öljypohjan kautta katkenneen tasapainoakselin käyttöketjun. Tai sitten ennaltaehkäisemään sen katkeamista katkaisemalla sen. Oli miten oli, mutta peruskäynnissä ei huomannut sitten minkäänlaista eroa.

Tasapainoakselithan ovat siellä tasapainoittamassa moottorin sisäistä värinää. Näin ilmeiseti materiaalin rasitus saadan pienemmäksi ja kestävyys paranee.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Viesti Kirjoittaja emax »

mösjöö kirjoitti:Asiaa hieman sivuten. Ennen Fordia mulla oli vallan Saabeja, etenkin 9000:ia. Oli miten oli näitten lohkoissa oli myös tasapainoakselit, joiden ketjut meni suht varmaan poikki siinä 300tkm kohdilla tai ennen. Persaukiset tee-se-itse miehet (allekirjoittanut mukaanlukien) tapas korjata ongelman onkimalla öljypohjan kautta katkenneen tasapainoakselin käyttöketjun. Tai sitten ennaltaehkäisemään sen katkeamista katkaisemalla sen. Oli miten oli, mutta peruskäynnissä ei huomannut sitten minkäänlaista eroa.

Tasapainoakselithan ovat siellä tasapainoittamassa moottorin sisäistä värinää. Näin ilmeiseti materiaalin rasitus saadan pienemmäksi ja kestävyys paranee.
Sama konsti nykyään myös alfoissa, fiiateissa, audeissa jne. Niissä toki vaan siksi kun ei tonnin tai parin autoon viittitä tehdä tonnin remonttia, audin tapaukses parin-kolmen tonnin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Viesti Kirjoittaja Tessu »

niimpä miksi pitäs itte yrittää kehittää kun ei se kummiskaa tuota hyvää tulosta
Vastaa Viestiin