Sivu 1/1

Klappia ratissa

Lähetetty: 02 Maalis 2005 09:07
Kirjoittaja Bowtie
Sierran ohjausakselissa tuntuis olevan välystä aika reilusti, eli ratti liikkuu ylös alas melkein sentin verran. Onko rintapellin ja akselin välissä joku holkki/laakeri tms? Joskus olen kuullut jostain holkista mikä "valuu" alas pois paikaltaan...? Osaako kukaan moisen joskus korjannut kertoa?

Lähetetty: 04 Maalis 2005 11:44
Kirjoittaja overboost
Holkki kuluu ja on juuri siellä rintapellin luona. Vaihdon vaikeudesta en tiedä, mutta ei osat ainakaan kalliita ole. Alle 6€ Motonetistä.

Lähetetty: 04 Maalis 2005 12:32
Kirjoittaja ZyaS
oiskohan kenties mk4 escortissakin samanlainen.. kun kaverin autossa ratti heiluu ylös-alas suunnassa

Lähetetty: 04 Maalis 2005 18:21
Kirjoittaja TeRoK
Onks niissä ja korkeuden säätöä? sekin voi löystyä ajan mittaan.

Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:49
Kirjoittaja ZyaS
ei ainakaan tossa kaverin escortissa oo korkeus säätöä hyvä kun on edes kääntyvät etupyörät ;)

Lähetetty: 05 Maalis 2005 20:19
Kirjoittaja Volmari
mul oli samantapaista ongelmaa.. se katos kyllä heti kun vaihdoin alapallonivelet molemmin puolin. oli aika loppu. ja toinen voi olla et alkaa raidetanko vetää viimesiään, mut siihen yleensä kuuluu myös ärsyttävä kolina kun ajaa vaikka töyssyistä.

Lähetetty: 07 Maalis 2005 11:46
Kirjoittaja Bowtie
Voihan vitura, olisko tossa sitten hammastanko finaalissa... Kun meinaan kolisee jonnin verran kuopissa ja kolahdukset sekä äkillinen jarrun polkaisu tuntuu ratissa... Pallot ei voi olla kypsät kun on molemmat tukivarret vastikään vaihdettu.

Lähetetty: 07 Maalis 2005 17:07
Kirjoittaja Kessi
Puslat :wink: :wink:

Lähetetty: 08 Maalis 2005 08:42
Kirjoittaja Bowtie
Mitkä puslat? Tukivarret on tosiaan vaihdettu kuukausi takaperin että niissä on puslat ainakin kunnossa... Onko McPherssonin yläpäässä jotain kuluvaa, laakeri tms? Entäs ohjauksessa?

Lähetetty: 08 Maalis 2005 09:27
Kirjoittaja zak69
Juu onhan siellä yläpään laakeri ainaskin joka voi olla kaput.

Lähetetty: 08 Maalis 2005 17:09
Kirjoittaja p3
miten ihmeessä alustanpuslat vaikuttaa ohjausakselin / ratin väljyyteen.

Re: Klappia ratissa

Lähetetty: 09 Maalis 2005 13:25
Kirjoittaja Sierra90
Bowtie kirjoitti:Sierran ohjausakselissa tuntuis olevan välystä aika reilusti, eli ratti liikkuu ylös alas melkein sentin verran. Onko rintapellin ja akselin välissä joku holkki/laakeri tms? Joskus olen kuullut jostain holkista mikä "valuu" alas pois paikaltaan...? Osaako kukaan moisen joskus korjannut kertoa?
Onko sulla korkeudensäätö ratissa

Lähetetty: 09 Maalis 2005 14:23
Kirjoittaja Bowtie
Eipä ole... Jos ei tota välystä lasketa :D

Lähetetty: 09 Maalis 2005 17:40
Kirjoittaja Sierra90
Omassa on korkeudensäätö. Kummassa sitten lienee vika säädössä vai jossain muualla, jonkin verran välystä on

Lähetetty: 11 Maalis 2005 10:33
Kirjoittaja Mikkovaan
Mulla olis just tommonen holkkisarja odottelemassa asennusta, kuhan vaan sais ton tallin ku just muutettiin. Monttuihin ajaessa ainakin kolisee ja muualta en löytäny väljää paitsi ohjausakselista jota heiluttamalla kuuluu samanlainen ääni kun montuissa.

Lähetetty: 11 Maalis 2005 19:12
Kirjoittaja t5
Toki se holkkisarjakin on kulunut mutta tarkistakaapa rattiakselinivel myös.Samalla vaivalla korjaantuu molemmat.

Lähetetty: 11 Maalis 2005 19:23
Kirjoittaja Mikkovaan
Mulla on ainaki nivel kunnossa, vemputin, revin ja riuhdoin sitä joka suuntaan. Tietysti se siitä sit kuitenkin seuraavaks hajoo :(

Lähetetty: 14 Maalis 2005 11:09
Kirjoittaja Bowtie
Eli pannaanpas tarkistukseen se holkki ja nivel. Rattiakseli pitää ilm. irroittaa holkin vaihtoa varten?

Lähetetty: 14 Maalis 2005 21:34
Kirjoittaja t5
Helpottaa jos nosturi käytössä.

Lähetetty: 14 Maalis 2005 21:54
Kirjoittaja TDK
Ei siitä kannata välittää, heilunuthan se on mullaki joka sierrasa. 5 oon omistanu. :lol:

Lähetetty: 15 Maalis 2005 12:40
Kirjoittaja MouTine!
Ratin kuuluu pyöriä sillon kun eturenkaita käännetään.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 19:15
Kirjoittaja VesQ
^
Siis ratissa ilmeisesti on väljää ylä-ala-suunnassa, ei pyörittäessä/kääntäessä, näin ymmärsin tuon

Lähetetty: 18 Maalis 2005 13:58
Kirjoittaja Bowtie
Dodii, elisen öljynvaihdon yhteydessä tuli nyt sitten pikkusen tutkittua tota, ja se holkki on kypsä. Nivelessä ei tuntunut väljää. Noh, mulla on löysän kakspuolaisen ratin vaihto nelipuolaiseen edessä, pitänee samalla vahtaa toi riivatun holkki... Kiitoksia kaikille vastauksista.