Sivu 1/1

Mk 4 escon nokka-akseli

Lähetetty: 02 Maalis 2005 01:34
Kirjoittaja J1I
Eli onko nokka-akseleiden nostoilla eroa 1.3 ja 1.6 koneiden välillä, kun ainakin opeleissa on 1.3:ssa jyrkempi nokka-akseli kuin 1.6:ssa??? Viisaat vastatkaa....

Lähetetty: 02 Maalis 2005 09:51
Kirjoittaja mynok
taitaapi olla prikulleen sama nokka 1.3, 1.4 ja 1.6 cvh kaasarikoneissa

Lähetetty: 02 Maalis 2005 11:45
Kirjoittaja nestori
Kylläpä kyllä, sama nokka luulisi olevan. Ainakin jos käyt ostamassa uuden nokan, niin saman nokan ne sulle käteen nappaa 1.3, 1,4 ja 1.6 koneisiin.

Lähetetty: 02 Maalis 2005 13:13
Kirjoittaja JesseT
Samat ei ole alunperin, mutta varaosana usein myydään samaa kaikkiin.

Lähetetty: 08 Maalis 2005 02:14
Kirjoittaja J1I
eli onko sama? ´saako 1.3 nokan jostain hommattua, ja onko siitä mitään hyötyä eli miten paljon nostoissa eroa?

Lähetetty: 08 Maalis 2005 06:47
Kirjoittaja voicecoil
1.3 :sen nokassa on milli enemmän nostoa akselilla,ainakin alkuperäsessä.

Lähetetty: 08 Maalis 2005 08:15
Kirjoittaja JesseT
Nyt kun uudestaan luen, niin kyse oli mk4 escoista. Mk4 escorteissahan CVH konetta on ollut 1.4 ja 1.6 litraisena, mutta ei koskaan 1.3:sta niin kuin mk3:ssa. 1.3 koneet on ollut Valensia/HSC koneita, joilla ei siis mitään yhteistä CVH koneiden kanssa. Nyt kun voicecoil sanoi 1.3:sessa olevan milli enemmän nostoa, niin oletan vahvasti kyseessä olevan juuri HSC koneen tai jotakin vastaavaa. Vaikea uskoa, että 1.3 CVH:ssa olisi milli enemmän nostoa kuin 1.6:ssa. Viimeksi kun katsoin (mk3 tietoja) niin eniten CVH koneista nostoa oli 1.6i koneessa.

Kuten sanottu aiemmin, alunperin CVH koneissa on ollut lähes jokaisessa oma nokkansa, mutta ovat niin lähellä toisiaan että tarvikkeena myydään aina/yleensä yhtä nokkaa 1.3/1.4/1.6 CVH koneisiin. Fordilta saa varmasti sen oikean, mutta hintaeroa on hieman, ei paljon.

Lähetetty: 09 Maalis 2005 02:08
Kirjoittaja Fullspeed
Itse muistelen näin, että alunperin 1.3 ja 1.6 malleissa (mk3) oli omat nenäkeppinsä. Sitten 1.4 (mk4) peri 1.3 akselin. 1.6 malleissa ja (myös K-jet ruiskuissa, paitsi turbo) olisi aina sama akseli ja efi malliin tuli sitten se hieman parempi nokka-akseli.
En tiedä sitten 1.4 ykspiste ruisku mallista...

Lähetetty: 09 Maalis 2005 07:43
Kirjoittaja JesseT
Turbossa on ihan sama nenäkeppi kuin muissakin ruiskuissa. Ainnoastaan nokkapyörä (merkintä KA) on ajoitettu eritavalla.

Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95

Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.

Lähetetty: 09 Maalis 2005 15:28
Kirjoittaja Fullspeed
JesseT kirjoitti:Turbossa on ihan sama nenäkeppi kuin muissakin ruiskuissa. Ainnoastaan nokkapyörä (merkintä KA) on ajoitettu eritavalla.

Tässä ote Motonetin nettikaupasta:
1,3/1,4 80--90 CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . 25-1034 149.95
1,6 86-- CVH NOKKA-AKS SARJA sis nost+rasva. . . . . . . . 25-1034 149.95

Samalla osanumerolla myydään nokkaa kaikkiin koneisiin.
Jahas, ero on tehty nokkapyörällä. :shock:

Lähetetty: 09 Maalis 2005 20:30
Kirjoittaja Fiesu
Tyyppi imu aukiolo pako aukiolo overlap nousu"
1.6c 13/28 221 30/15 225 28 0,376
86--> 4/32 216 38/10 228 14 0,396
xr3i 8/36 224 34/6 220 14 0,396
1.4c 15/30 225 28/13 221 28 0,376


Tässä tämmöset lähde:Dennis Foy Escort/virittäminen katu ja kilpakäyttöön

Lähetetty: 09 Maalis 2005 20:32
Kirjoittaja Fiesu
Oho tulipa sekava... tää näköjään oikolukee välilyönnit no kai noista jotain selvää saa :oops:

Lähetetty: 09 Kesä 2005 14:27
Kirjoittaja Marko H.
Tuossa taulukossa tuo 1.6c on kai kaasari koneen nokat vai? Miten on tuon 1.6i:n nokka onko tietoa? kun kuulin että 1.6i:ssä ja xri:ssä eri nokat pitääkö paikkaansa?

Lähetetty: 09 Kesä 2005 16:30
Kirjoittaja Fiesu
Joo e 1.6c on kaasarille.Tarkoitit varmaan mk5 1.6efiä? Sen eron tahtoisin itsekkin tietää,koska noi mun antamat(sekavat)tiedot koskee mk4 xr3iitä ja ruiskuhan niissä on eri...Lähinnä ero vois olla imunokan aukeemiskohdassa ja nokan profiilissa...Jaapajaablaablaa aika turhaa tää mun kirjottelu,eihän tästä juuri mittään selviä joo...