Ford Focus Ghia 2.0 Zetec - nykii hulluna
Lähetetty: 03 Elo 2013 14:13
Auto on vuosimallia -99 ja ajettu hieman päälle 200k.
Tuota on jatkunu jo pidemmän aikaa ja monesti vasta pidemmillä matkoilla alkaa hirvee nykiminen. Lyhyemmillä reissuilla noin alle 50km ei välttämättä nykäse kertaakaan, mutta sitä pidemmillä rupee ihan tuurista riippuen olemaan ihan helvetillistä menoa.
Nykiminen tuntuu välillä siltä ku vaihtas vitoselta neloselle eli moottori oikeasti tuntuu jarruttavan itse todella agressiivisesti. Ei siis todellakaan sama asia ku nostais vaan jalan kaasulta. Mikä lie täydellinen polttoaineen syöttökatko... Nyt myös moottorijarruttaessa olen huomannu jotain merkillistä eli ku lähestyy vaikka risteystä vitosella ja vaihtaa neloselle, ei kierrokset vähenny välttämättä ollenkaan vaan tuntuu, että auto kaasuttaa vaikka ei kaasupoljinta paina ollenkaan. Varmaan koko polttoainajärjestelmä ihan päin helvettiä.
Karstottumistahan ensimmäiseks epäilin ja koneelle on annettu kyllä kenkää varsin runsaasti, mutta siitä huolimatta nykiminen jatkuu. Ehkä hieman tuo revittely on auttanu hetkeksi, mutta ongelma ei ratkea. Oon myös lukenu, että puola olis ollu näissä ongelmallinen, mutta eipä tuota ole huolloissa ainaka noteerattu mitenkään, vaikka olen siitä mainittu. Tulpatki kuulemma hyvässä kunnossa.
Viimeks ku käytin tuon takia huollossa, niin siellä huomattiin jonku piuhan olevan löysällä/kokonaan irti. Itse en tiedä paljoakaan näistä.
Jotain liiman tapasta siihen pistettiin ja aluks piuha pysy kiinni. No pidemmillä matkoilla konetila ilmeisesti kuumenee niin paljon, että liima pehmenee ja piuha rupee elämään.
Kysymys kuuluuki, että mikä tuo motikka ees on ja voiko tuo olla syy tuohon nykimiseen?
Tuota on jatkunu jo pidemmän aikaa ja monesti vasta pidemmillä matkoilla alkaa hirvee nykiminen. Lyhyemmillä reissuilla noin alle 50km ei välttämättä nykäse kertaakaan, mutta sitä pidemmillä rupee ihan tuurista riippuen olemaan ihan helvetillistä menoa.
Nykiminen tuntuu välillä siltä ku vaihtas vitoselta neloselle eli moottori oikeasti tuntuu jarruttavan itse todella agressiivisesti. Ei siis todellakaan sama asia ku nostais vaan jalan kaasulta. Mikä lie täydellinen polttoaineen syöttökatko... Nyt myös moottorijarruttaessa olen huomannu jotain merkillistä eli ku lähestyy vaikka risteystä vitosella ja vaihtaa neloselle, ei kierrokset vähenny välttämättä ollenkaan vaan tuntuu, että auto kaasuttaa vaikka ei kaasupoljinta paina ollenkaan. Varmaan koko polttoainajärjestelmä ihan päin helvettiä.
Karstottumistahan ensimmäiseks epäilin ja koneelle on annettu kyllä kenkää varsin runsaasti, mutta siitä huolimatta nykiminen jatkuu. Ehkä hieman tuo revittely on auttanu hetkeksi, mutta ongelma ei ratkea. Oon myös lukenu, että puola olis ollu näissä ongelmallinen, mutta eipä tuota ole huolloissa ainaka noteerattu mitenkään, vaikka olen siitä mainittu. Tulpatki kuulemma hyvässä kunnossa.
Viimeks ku käytin tuon takia huollossa, niin siellä huomattiin jonku piuhan olevan löysällä/kokonaan irti. Itse en tiedä paljoakaan näistä.
Jotain liiman tapasta siihen pistettiin ja aluks piuha pysy kiinni. No pidemmillä matkoilla konetila ilmeisesti kuumenee niin paljon, että liima pehmenee ja piuha rupee elämään.
Kysymys kuuluuki, että mikä tuo motikka ees on ja voiko tuo olla syy tuohon nykimiseen?