Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Laitin3

Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja Laitin3 »

Olisi sellainen kysymys että kun on tuollainen mondeo joka on siis ketjukoneella, että jos joku osaisi sanoa mistä tuollainen supsuttava ääni kuuluu? Tutut epäilevät että pakosarja vuotaa, mutta se on tutkittu eikä vuoda. Itsellä kävi mielessä että voiko jako ketju olla löysällä tai venynyt? Vai onko jokin muu vinksallaan?
Laitin3

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja Laitin3 »

Lisäyksenä tuohon aikaisempaan, että olen aikas kokematon autojen kanssa. Enkä viitsisi purkaa mitään ennen kuin olisi jonkin näköinen hyvä epäilys että mistä voisi se eriskummallinen supsutus kuulua.
JMSC
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Marras 2012 11:12
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Supsuttava ääni... näillä tiedoilla ei paljon "etädiagnosoida", :arrow: jos vähän tarkemmin laittaisit niin saattaisi tulla vastauksiakin.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
graystorreys

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja graystorreys »

Hei, Tämäpä sattui. Itselläni on Mondeo 2.5 V6 1998 / 200tkm ajettu ja täsmälleen sama vaiva alkoi.

Aluksi luulin, että säksättävä ääni kuuluu hihnasta. No ei kuulunut. Sitten luulin, että imusarja vuotaa, ei auttanut tiivisteenvaihto.
Ääni paikallistuu takimman sylinteriryhmän lohkon yläosaan.

Sitten jostain sain vinkin, että voi olla venttiilin nostajien likaantumisesta aiheutuva ääni. Laitoin huuhteluainetta öljyyn ja vaihdoin öljyn uuteen Fordin 5W30.
Ääni hävisi kuin taikaiskusta, meni pari viikkoa ja ääni palasi taas uudelleen hetken ajon jälkeen.

Eli näyttää liittyvän koneen sisälle. Olisiko tällä tiedolla jotain apua, mistä ääni lähtee ja mikä korjaukseksi. Näyttää vahvasti liittyvän öljyn viskositeettiin.
yera-arts
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Helmi 2013 11:21

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja yera-arts »

Onko selvinnyt? Itsellä sama ominaisuus toisessa v6 mondeossa. Ilmeni kun laitettiin fordin omat 5W30 öljyt sisään kun edellinen omistaja oli ajanut melkein kuivana. Stetoskoopillä käyty laturi, rullat jne.. Silti ääni kuulostaisi tulevan ihan taaemman pakosarjan alta laturin yläpuolelta. Isot pojat sanoi, että hydraulinen venttiilinnostin olisi romuna/jumissa. taikka ykkössylinterin kiertokangen laakeri paskana. Ääni häviää välillä kun kevyesti kaasuttelee ja tulee taas pikkuhiljaa takasin. Itse epäilisin, että 1. männän kiertokangen laakerit pyörii mukana, niin että välillä öljykanava on kohdillaan ja välillä ei jolloin taas pahenee. Muutaman kerran kuulunut myös voimakas naukaus..
magine
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:13
Paikkakunta: nakkila

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja magine »

itsellä samallainen ääni toisessa kuutos mondeossa.. lisänä vielä että öljyvalo vilkahteli tyhjäkäynnillä ja välillä paloi koko ajan.. viaksi varmistui alakerran laakerit... itse en jaksanut rupeamaan alakerta remppaan vaikka laakeritkin pultteineen osi saanut vesa-matilta alle 300. jätin vaan varaosiksi jos toisesta sattuu jotai tilttaamaa :D
ahdin takaa tahdin.
fred1130
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Maalis 2014 20:48

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja fred1130 »

Nostelen vähän vanhempaa ketjua, mutta osaisiko joku kommentoida videolla kuuluvaa ääntä, josko se täsmäisi oireisiin, ja voisin ikäväkseni tulla lopptulemaan että ääni tulee kiertokangen laakereista? Ikävä vaiva, mutta ainakin tietäisi mitä pitäisi tehdä. Toisaalta taas jos ääni EI täsmäisi kiertokangen laakereihin, niin muitakin ehdotuksia saa tarjota.

Potilas on MK3 2001, 2.5 V6-koneella, ajettu noin 190kkm, ja ääni mielestäni tulisi yläkerrasta, venttiileistä tai -nostajista, mutta en osaa oikein paikantaa.

Ja video: http://tinypic.com/r/34gnjiv/8
pampero
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Maalis 2014 11:05

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja pampero »

Mun mielestä olis joku hajonnut venttiilikoneistosta kannatai ottaa ventiilikopat irti ja sytytystulpat ja tutkiia missä on väljää kannattaa startilla pyöräytellä eri kohtiin kone jos ei heti löydä missä välyys on
LevYashin
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Syys 2012 08:45

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja LevYashin »

http://www.talkford.com/topic/85592-ticking-noise/

http://www.talkford.com/topic/116700-ti ... ad-gasket/

Hei, noin 200tkm kohdilla alkava tyyppivika eli taaemman sylinteriryhmän kannen tiiviste.
Jos englanti taittuu, niin http://www.talkford.com tunnetaan hyvin nää autot ja vinkkejäkin saa nopsaan. Täällä ei taida montaa v6 mondeota ropanneita olla. Mulla oli vastaava tsup tsup ääni. Lisänä jäähdytysvesi ruskeahkoa ja tuoksuu pakokaasulle sekä tyhjäkäynnillä vesihöyryä pakoputkesta.
- Mondeo Ghia HB Mk2 V6 automaatti -
pepe84
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Heinä 2015 11:50

Re: Ford Mondeo Duratec 2.5 V6 probleemi

Viesti Kirjoittaja pepe84 »

Onko ongelma ratkennu!
Mulla se nostattaa äänen vasta kiihdyttäessä eli 2500-3000 kierroksilla. Ite ajattelin vaihtaa pakosarjan tiivisteen, Pcv valven ja imupuolen tiivisteet. Mulla ajettuna 96mailia ja nyt sitte vaihdan samalla pcv valven. pari vuotta olen ajellu eikä se ole poistunut taikka tullut ihmeitä ääniä. Uusin on, että se ei laske kierroksia, mutta se liittyy toho pcv valveen. Onneksi englanti vähän taittuu ja youtubesta saa hyvin tietoa kun jaksaa käyttää aikaa.

Jos ongelmaan tulee ratkaisu niin ilmoitan. Ite tilasin rockauton kautta osia. Olen tilannu paljon sieltä ja hinta-laatu suhde ok. Tilaako muut mistä osat 2.5 v6 duratec 125kw koneeseen.
Vastaa Viestiin