Ei lämmityksetä käyntiin!?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
HUGO
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Syys 2005 13:24
Paikkakunta: ALAVETELI

Ei lämmityksetä käyntiin!?

Viesti Kirjoittaja HUGO »

Escort 1.8 -92 zetek ei lähde lämmityksestä käyntiin pyörii tyhjää ja ei lupaa mitään mutta kun painaa kaasun pohjaan niin alkaa luvata ja kun vaan jatkaa pyörittämistä niin lähtee pikkuhiljaa käyntiin.
Missähän on vika kun on uudet oiokeat öljyt zetekille koneessa ja tulpat ja johdot vaihdettu ja kaikki liitimet läpikäytty?
Kylmällä koneella en ole huomannut tättä vikaa mutta kostealla kelillä kyllä syksyllä.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Jos kone lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja normaalilämpöisenä mutta ei lohkosta, tulee ensimmäisenä mieleen väärä lohkolämmitin.

Kun lohkolämmitinvalmistaja sanoo että tähän autoon kuuluu vastus numero 123 ja se pitää laittaa paikkaan C3, se myös tarkoittaa sitä. Nykyään kun nuo konehuoneet rupeavat olemaan melko vittumaisen ahtaita etenkin tuon lohkolämmittimen asennuksen suhteen, monelle tulee mieleen helpottaa hommaa laittamalla lämmitin johonkin muualle kuin mihin se on tarkoitettu. Useimmiten kyseessä on tässä vaiheesa letkulämmitin, se kun on usein huomattavasti helpompi laittaa kuin 'merkkikohtainen'.

Kun sitten laitetaan joku muu lämmitin kun se mikä siihen kuuluu ja vielä väärään paikkaan, käy helposti niin että joku niistä ties kuinka monesta anturista kertoo aateekoolle vääriä juttuja ja siinä sitä sitten ollaan. Puoli moottoria lämpöisenä, aateekoo ei tiie mitä tehdä ja siinä sitä sitten ollaan.

Äkkiseltään kuulostaa hölmöltä, mutta on noita vuosien varrella nähty.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Luultavasti venat juuttuu? :roll:
Iso-D
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Loka 2005 19:06
Paikkakunta: Kuusjoki

Viesti Kirjoittaja Iso-D »

Vähän samaa on meikän 2l Mondeossa, sekin lähtee lämmityksessä joskus tommottis käymään ja siis kylmänä lähtee ihan ok.
Eiköhän tuossa ole joku lämpöanturi juttu kysessä, että kone saa liikaa bensaa kun se onkin lämmin eikä kylmä....
Tuskin tässä nyt ainakaan tuo venttiilihomma on, sit meinaan lähtee tosi nihkeesti.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

kunnon litkut kun laittaa talviöljyiksi niin kyllä lähtee (0-40w)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Vastaa Viestiin