Escort 1.8 -92 zetek ei lähde lämmityksestä käyntiin pyörii tyhjää ja ei lupaa mitään mutta kun painaa kaasun pohjaan niin alkaa luvata ja kun vaan jatkaa pyörittämistä niin lähtee pikkuhiljaa käyntiin.
Missähän on vika kun on uudet oiokeat öljyt zetekille koneessa ja tulpat ja johdot vaihdettu ja kaikki liitimet läpikäytty?
Kylmällä koneella en ole huomannut tättä vikaa mutta kostealla kelillä kyllä syksyllä.
Ei lämmityksetä käyntiin!?
Jos kone lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja normaalilämpöisenä mutta ei lohkosta, tulee ensimmäisenä mieleen väärä lohkolämmitin.
Kun lohkolämmitinvalmistaja sanoo että tähän autoon kuuluu vastus numero 123 ja se pitää laittaa paikkaan C3, se myös tarkoittaa sitä. Nykyään kun nuo konehuoneet rupeavat olemaan melko vittumaisen ahtaita etenkin tuon lohkolämmittimen asennuksen suhteen, monelle tulee mieleen helpottaa hommaa laittamalla lämmitin johonkin muualle kuin mihin se on tarkoitettu. Useimmiten kyseessä on tässä vaiheesa letkulämmitin, se kun on usein huomattavasti helpompi laittaa kuin 'merkkikohtainen'.
Kun sitten laitetaan joku muu lämmitin kun se mikä siihen kuuluu ja vielä väärään paikkaan, käy helposti niin että joku niistä ties kuinka monesta anturista kertoo aateekoolle vääriä juttuja ja siinä sitä sitten ollaan. Puoli moottoria lämpöisenä, aateekoo ei tiie mitä tehdä ja siinä sitä sitten ollaan.
Äkkiseltään kuulostaa hölmöltä, mutta on noita vuosien varrella nähty.
Kun lohkolämmitinvalmistaja sanoo että tähän autoon kuuluu vastus numero 123 ja se pitää laittaa paikkaan C3, se myös tarkoittaa sitä. Nykyään kun nuo konehuoneet rupeavat olemaan melko vittumaisen ahtaita etenkin tuon lohkolämmittimen asennuksen suhteen, monelle tulee mieleen helpottaa hommaa laittamalla lämmitin johonkin muualle kuin mihin se on tarkoitettu. Useimmiten kyseessä on tässä vaiheesa letkulämmitin, se kun on usein huomattavasti helpompi laittaa kuin 'merkkikohtainen'.
Kun sitten laitetaan joku muu lämmitin kun se mikä siihen kuuluu ja vielä väärään paikkaan, käy helposti niin että joku niistä ties kuinka monesta anturista kertoo aateekoolle vääriä juttuja ja siinä sitä sitten ollaan. Puoli moottoria lämpöisenä, aateekoo ei tiie mitä tehdä ja siinä sitä sitten ollaan.
Äkkiseltään kuulostaa hölmöltä, mutta on noita vuosien varrella nähty.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vähän samaa on meikän 2l Mondeossa, sekin lähtee lämmityksessä joskus tommottis käymään ja siis kylmänä lähtee ihan ok.
Eiköhän tuossa ole joku lämpöanturi juttu kysessä, että kone saa liikaa bensaa kun se onkin lämmin eikä kylmä....
Tuskin tässä nyt ainakaan tuo venttiilihomma on, sit meinaan lähtee tosi nihkeesti.
Eiköhän tuossa ole joku lämpöanturi juttu kysessä, että kone saa liikaa bensaa kun se onkin lämmin eikä kylmä....
Tuskin tässä nyt ainakaan tuo venttiilihomma on, sit meinaan lähtee tosi nihkeesti.