2006 Mondeo ja soittimen päivitys

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
extremist
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Kesä 2010 20:00

2006 Mondeo ja soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja extremist »

Tere,

Useammasskin ketjussa on tätä käyty läpi, mutta liekö missään päästy vielä ymmärrykseen siitä meneekö tuo Sonyn parempi alkuperäissoitin suoraan vanhan 6000:sen paikalle ilman mitään kikkailuja, ohjelmointeja tms.?

Sitten vielä toinen kyssäri eli kun noita Sonyjäkin on ilmeisesti kahta eri versiota, toinen jossa on persiissä liitäntä CD-vaihtajalle ja toinen jossa vaihtaja ilmeisesti sijaitsee suoraan siinä radiossa itsessään. Mitkä ovat näiden mallinumerot, jotta tietää myyjältä kysyä?
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: 2006 Mondeo ja soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Itse kun laitoin sonyn niin joutu sieltä hieman sitä muovia ottamaan pois että mahtui kunnolla paikalle.

Se missä on vaihtaja itsessään ei soita mp3 ja mulla on tämä malli, toki koskaan ei ole cd sisässä ollut vaan hoidetaan aux:n kautta...
kaku
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Kesä 2013 13:14

Re: 2006 Mondeo ja soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja kaku »

hluukkonen kirjoitti:Itse kun laitoin sonyn niin joutu sieltä hieman sitä muovia ottamaan pois että mahtui kunnolla paikalle.

Se missä on vaihtaja itsessään ei soita mp3 ja mulla on tämä malli, toki koskaan ei ole cd sisässä ollut vaan hoidetaan aux:n kautta...
Tuolla jo aiemmin mainitsinkin että en ole mikään hifisti ja siksi kaikki aika uutta mulle..liitännät ym. Jos oikein ymmärsin käytit ulkoista vaihtajaa omassasi Aux-liitännän kautta..se mp3 puuttuu kuitenkin tuossa mallissa? Kyselen kun samoja asioita omaani suunnittelen eli vanha Cd-6000 pois! Millaiset nuo orkkis kaiuttimet on ja eikös tavan "laadukas" 3-tie kaiutin vain tilalle että äänet kirkastuu? :shock:
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: 2006 Mondeo ja soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja KajS »

Lue tuo topikki läpi, niin kaiutinswapin eri olomuodot kirkastuu:

viewtopic.php?f=7&t=40626

3-tie tai 2-tie ei ole merkitystä, enemmänkin makuasia. Jo Autostudion jäbät sano 20 v sitten, että hyvä 2-tie beats 3-tie. Helpoin laatuswappi lienee 5x7 compatiblet Focalit, Hertzit ym premium-ämyrit. Tärkeintä, että kaiuttimien herkkyys toimii soittimen antaman tehon kanssa, jos et asenna lisävahvistinta oviämyreille. Jos pitäisit sen cd6000 kojetaulussa ja vaihtaisit vaan kaiuttimet, ota riittävän herkät (malliin 92 db/m ylöspäin), sillä se vaatimaton 10 w/kanava nimellisteho ei mitään epäherkkiä ( tuntuvasti alle 90 db/m) oikeita hifikaiuttimia soita suunnitellulla tavalla.

Irroita se inhoamasi cd6000 varovasti, jos se on ehjä ja myy se jollekin kantrijyrille viidelläkympillä. Heppu voi sitten soitella Dwight Yoakam-levyjä ajellessaan kohti auringonlaskua. Laita tilalle joku hyvä 1 din-soitin adapterin kera. Sitten vaan subbarin hankintaan ja otat subbaohjauksen sen uuden hienon radion subwooferlinjasta (ja pyydä joku pätevä säätämään se subba ns. oikein, sen voi säätää ihan metsäänkin). Vaikka subba-asennuksia onkin tehty cd6000 kaiutinlinjasta, väittäisin, että parempaan subwooferlopputulokseen pääsee ehdottamallani ratkaisulla. Jos joku on onnistunut tekemään hyvin toimivan kompaktin subbaratkaisun cd6000:lla, tulkoon esiin ja kertokoon.

Eli lyhyesti: joko soittelet alkuperäissettiä tai sitten ryhdyt projektiin kunnolla, vähän sinnepäin muutokset eivät tuo valtavaa muutosta saatikka parannusta. Ehjän alkuperäissetinkin saa toimimaan siedettävästi, kun tutustuu niihin vähiin säätöihin, mitä Visteon ja lajitoverit (cd6000) tarjoaa: Clip-detect, AVC, levyille comp ym. Basson ja diskantinkin voi säätää pieleen ja sitten todeta, että ihan huono radio...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: 2006 Mondeo ja soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

kaku kirjoitti: Tuolla jo aiemmin mainitsinkin että en ole mikään hifisti ja siksi kaikki aika uutta mulle..liitännät ym. Jos oikein ymmärsin käytit ulkoista vaihtajaa omassasi Aux-liitännän kautta..se mp3 puuttuu kuitenkin tuossa mallissa? Kyselen kun samoja asioita omaani suunnittelen eli vanha Cd-6000 pois! Millaiset nuo orkkis kaiuttimet on ja eikös tavan "laadukas" 3-tie kaiutin vain tilalle että äänet kirkastuu? :shock:
Tuota Sonyn mankkaa on olemassa kaksi eri versiota, tässä toisessa mikä minulla on, on 6cd vaihtaja sisässä ja se ei soita mp3. Toisessa on vain yhden levyn soitin joka soittaa mp3:sia...

Hanskalokerossa on AUX liitin johon laitan johdon ja toinen pää johdosta on puhelimassa ja sieltä tulee musiikki pitkille matkoille...
Vastaa Viestiin