Ikkunat jäätyy
Ikkunat jäätyy
Oven ikkunan alatiiviste jäätyy lasiin kiinni ja saako puhallinta työntämään enemmän tai onko se vaikea purkaa ja putsata.
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.
Kanavat auki
Sitten joutuu purkamaan. Etuveto Orionissa oli pikkusen hankala purkaa. En tiedä tästä. Miten on saako Motonetistä tms termostaattia joka aukeaa alemmassa lämpötilassa.
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.
Re: Kanavat auki
hese kirjoitti: Miten on saako Motonetistä tms termostaattia joka aukeaa alemmassa lämpötilassa.
Mitä hyötyä on kylmemmästä termostaatista?, jos haluat lämmintä kapiiniin ? Kuumempi parempi, eli varmaan jonkun 92asteisen termarin saa (orkkis 88ast.)
Davai, davai
Termostaatin pitää aueta lähdettäessä eikä perillä. Näissä on kai semmonen valurautasiipinen vesipumppu joka ei kierrätä nestettä tai saattaa olla ilmaa kennossa. Isompi kenno ja aukot tekis hyvää.
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.
Kiertäähän se, mutta jos jäähdytys pelaa täysillä talvipakkasella ei litku lämpene tuohon 88 tai 92 asteeseen, vaan jää huomattavasti viileämmäksi -> kennokaan ei lämmitä kuten pitäisi...grebe kirjoitti:Kait se vesi nyt sentään lämmityslaitteen kennossa kiertää riippumatta siitä onko termostaatti kiinni vai ei. Vai onko näin?
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Eli kuumempi termari sisään ja tällöin termari aukeaa vieläkin hitaammin/vähemmän -> enemmän lämmintä kabiiniin.gringo kirjoitti: Kiertäähän se, mutta jos jäähdytys pelaa täysillä talvipakkasella ei litku lämpene tuohon 88 tai 92 asteeseen, vaan jää huomattavasti viileämmäksi -> kennokaan ei lämmitä kuten pitäisi...
Myös kunnossa olevalla 88-asteisella tarkenee, ja mulle eräs asentaja kovasti suositteli sitä 92-asteisen sijaan. Perusteli, että kansi kestää paremmin. Itse luulen, että molemmilla pelaa about samalla tavalla, jos vehje on muuten kunnossa.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Huom. diesel
Jos on ilmaa niin ei kierrä ja jos termostaatti on kiinni niin kierrättää kylmää nestettä. Minun tapauksessa ongelma on onneton ulko ja tuloilman saanti. Pitäisi paketoida koko moottori ja syyläri ja iskeä kirveellä iso reikä konepeltiin.grebe kirjoitti:Kait se vesi nyt sentään lämmityslaitteen kennossa kiertää riippumatta siitä onko termostaatti kiinni vai ei. Vai onko näin?
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
alle 90 astetta
Termostatti mittaa lämpötilaa ja kun se on kiinni niin neste kylmää. Voi olla järjestelmästä riippuen ettei edes kierrä kun syyläri on kiinni. Jos kennon paluu tulee syylärin poistoletkuun niin neste kiertää kork. kennon ja lohkon välissä.
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.
Re: alle 90 astetta
En nuista uusista katiskoista tiedä, mutta vanhemmissa foordeissa/autoissa homma menee näin: Termari kiinni (85-95asteeseen)motti lämpenee ja lämmintä pukkaa kapiiniin, moottori saavuttaa oikean käyntilämpötilan. Termari paskana: Yleensä termostaatti avaantuu liian aikaisin esim jo 49asteessa ja vesi pääsee kiertämään vapaasti, mottori ei lämpene -> ei lämmintä kapiinissa, kuskia vituttaa ja palelee.hese kirjoitti:Termostatti mittaa lämpötilaa ja kun se on kiinni niin neste kylmää. Voi olla järjestelmästä riippuen ettei edes kierrä kun syyläri on kiinni. Jos kennon paluu tulee syylärin poistoletkuun niin neste kiertää kork. kennon ja lohkon välissä.
E: kun tarkemmin luin vielä niin ilmeisesti tarkoititkin samaa kuin minä?
Todennäköisesti alkuperäisen kysymyksen esittäjällä on raitisilmasuodatin/kanavat tukossa, jos nimittäin ilman virtaus on heikkoa.
Mitä taas termostaattiin tulee, niin joissan termareissa olen nähnyt n.2mm reijän josta vesi siis kulkee koko ajan läpi, riippumatta nesteen lämpötilasta,jolloin lyhyet ajomatkat yhdistettynä kovaan pakkaseen eivät välttämättä edes aukaise termostaattia,vaikka se olisi kunnossakin.
Tähän kun yhdistää vielä jäähdytyskennoon kohdistuvan ajoviiman,auton sisällä olevan kosteuden, autossa olevien henkilölukumäärän,pakkasen "purevuuden", sekä puhaltimen lämmityskennoon kohdistaman läpipuhalluksen tehon, niin vaikka termari olisi kunnossakin, saattaa auton tai ajajan "ominaisuudet" ratkaista, saako lasit jäästä vapaaksi vai ei.
Mitä taas termostaattiin tulee, niin joissan termareissa olen nähnyt n.2mm reijän josta vesi siis kulkee koko ajan läpi, riippumatta nesteen lämpötilasta,jolloin lyhyet ajomatkat yhdistettynä kovaan pakkaseen eivät välttämättä edes aukaise termostaattia,vaikka se olisi kunnossakin.
Tähän kun yhdistää vielä jäähdytyskennoon kohdistuvan ajoviiman,auton sisällä olevan kosteuden, autossa olevien henkilölukumäärän,pakkasen "purevuuden", sekä puhaltimen lämmityskennoon kohdistaman läpipuhalluksen tehon, niin vaikka termari olisi kunnossakin, saattaa auton tai ajajan "ominaisuudet" ratkaista, saako lasit jäästä vapaaksi vai ei.