Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Zyclon
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Tammi 2006 17:23

Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi

Viesti Kirjoittaja Zyclon »

Elikkäs escon flekti lakannut toimimasta missä vika? flekti toimii ku pistää anturiin menevät piuhat piuhat yhteen, muttei enään ku laittaa liittimellä kiinni anturiin. Itse anturi vaihdettu 2 (90asteinen ja sitte joku toinen muttei muista mikä) kertaa ja moottorin lämpätilan anturikin vaihdettu. Vaihdoin myös uuden termostaatin muttei sekään tuntunut auttavan. Tosin moottorin lämpötilan mittarissa on jotain häikkää kun lämmöt nousee täpölle muttei laske alas ollenkaan, muttei kai se voi flektin toimintaan vaikuttaa? alkaa menemään autonkorjaus rahat kaljaan jos ei ala vikaa löytymään! :)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos anturin johdot yhdistämällä toimii niin vikahan jää sitten siihen anturiin.

Mitäs jos se vesi ei oikeasti ole tarpeeksi lämmintä jotta se anturi kytkisi flektin pyörimään ? vai onko?

Onko ennen pyörinyt se flekti samoissa olosuhteissa (ulkolämpötila yms)
Zyclon
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Tammi 2006 17:23

Viesti Kirjoittaja Zyclon »

alkaa työntään vettä letkuista ulos ku lämpenee liikaa enkä ole nähny flektin toimivan kertaakaan vaikka pidin korkeita kierroksia muutaman minuutin ajan:/

edit:ja on ennen toiminu samoissa olosuhteissa.
Viimeksi muokannut Zyclon, 06 Tammi 2006 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Uusi nyt hyvä mies se flektin anturi ei sillä lämpömittarilla ole yhteyttä.
HUh Huh huijaa!
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Re: Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

lassi kirjoitti:Uusi nyt hyvä mies se flektin anturi ei sillä lämpömittarilla ole yhteyttä.
Eikö tuossa lue että kaksi kertaa vaihdettu flektin anturi ja kerran moottorin lämpötila-anturi? :roll:
Zyclon kirjoitti:Itse anturi vaihdettu 2 (90asteinen ja sitte joku toinen muttei muista mikä) kertaa ja moottorin lämpätilan anturikin vaihdettu.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jotain hämäräähän siinä anturissa on jos kerran johdot yhdistämällä pelaa, eli joko se anturi ei lämpiä tarpeeksi tai sitten se ei kytke virtaa, eipä siinä paljoa jää vaihtoehtoja

Kokeileppas niin että otat sen anturin irti ja tökkäät johdot kiinni. Autosta virrat päälle ja rupeat lämmittämään sitä anturia vaikka sytkärillä tai kuumailmapuhaltimella, jos toimii niin pitäisi flektin hurahtaa käymään
Zyclon
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Tammi 2006 17:23

Viesti Kirjoittaja Zyclon »

kokeilin sytkärillä eikä toiminu:/ vois huomenna kokeilla jäähdytysjärjestelmän puhdistusta vaikka ei se varmaan auta ku siel kuitenki vesi kiertää.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Sitä vaan joutuu sytkärillä lämmittämään aika kauan ennenkuin napsahtaa päälle, ja pihdit on ihan näppärät millä pitää lämmityksen ajan kiinni jottei sormet pala

Ja jossei se tosiaan reilulla lämmittämisellä ala toimia niin se on sitten sökö, eli uutta tilalle
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mitenkäs on sen flektinanturin liittimen kunnon kanssa? onko hapettumaa tai johdot irtoamassa/irti?
Escort 1.8 sport -97
jylhja-4

Viesti Kirjoittaja jylhja-4 »

Luin ton viestiketjun alusta loppuun. Anturit toimii, kokeiltu kahta eri versiota. Flekti toimii, kun johdot yhdistää. Vesi kiertää tai sit tulee letkuista ulos. Moottorin lämpötilamittari tapissa tai näyttää "mitä tahansa". Kuumeneeko jäähdytin, muualtakin kuin ylävesiletkun kohdalta? Kiertääkö vesi siten että, koko jäähdyttäjä kuumenee? Veikkaus/arvaus: jäähdytysjärjestelmässä ilmalukko. Ilmalukon voi aiheuttaa monikin asia, mutta yleisimmät lienevät: Huonosti tehty tai tekemätön jäähdytysjärjestelmän ilmaus jäähdytysnesteen vaihdon jälkeen tai sitten vuotava kannentiiviste, joka päästää osan sylinterin paineista suoraan jäähdytysjärjestelmään. Testaus: jäähdyttäjän korkki auki. pakokaasumittarin anturi (se mikä katsastuksessa laitetaan pakoputkeen) jäähdyttäjään, (anturi ei saa osua jäähdytysnesteeseen) Moottori käyntiin, annetaan lämmetä normaaliksi ja kaveri pumppaaman kunnolla kaasupoljinta. (joutokäynti-5000rpm, 2-5 kertaa,). Jos hiilivetypäästöjä (HC) on, niin ei ku kannentiiviste vaihtoon. Pakokaasujen pitää tulla pakoputkesta, eikä jäähdyttäjästä.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Näyttääkö se lämpömittari oikein kannattaa mitata se lämpötila kanssa.
HUh Huh huijaa!
jylhja-4

Re: Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi

Viesti Kirjoittaja jylhja-4 »

Zyclon kirjoitti:Elikkäs escon flekti lakannut toimimasta missä vika? flekti toimii ku pistää anturiin menevät piuhat piuhat yhteen, muttei enään ku laittaa liittimellä kiinni anturiin. Itse anturi vaihdettu 2 (90asteinen ja sitte joku toinen muttei muista mikä) kertaa ja moottorin lämpätilan anturikin vaihdettu. Vaihdoin myös uuden termostaatin muttei sekään tuntunut auttavan. Tosin moottorin lämpötilan mittarissa on jotain häikkää kun lämmöt nousee täpölle muttei laske alas ollenkaan, muttei kai se voi flektin toimintaan vaikuttaa? alkaa menemään autonkorjaus rahat kaljaan jos ei ala vikaa löytymään! :)
Onko flektin vika löytynyt? Ei niitä korjausrahoja kannata kaljaan laittaa!!
Vastaa Viestiin