sierran ikkunantiivisteet

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

eli kyseessä siis ford sierra mk2 porrasperä niin siihen noita ikkunantiivisteet tai mikkä ne ny sit on eli ne jotka kiertää siinä ovessa ulkopuolella niin saakohan niitä jostain uusia ku omat on vähä huonos kunnos

vähä huonosti kirjootettu mut toivottavasti joku ymmärsi pointin :roll:
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja tursas »

sierain92 kirjoitti:eli kyseessä siis ford sierra mk2 porrasperä niin siihen noita ikkunantiivisteet tai mikkä ne ny sit on eli ne jotka kiertää siinä ovessa ulkopuolella niin saakohan niitä jostain uusia ku omat on vähä huonos kunnos

vähä huonosti kirjootettu mut toivottavasti joku ymmärsi pointin :roll:
Noita tiivistenauhoja oon nähny myytävän metritavarana Teollisuus Etoloissa ETERA vai mikä se nyt onkaan. Kannattaa muutenkin sanoa mistäpäin kyselet, kun joku voi tietää heti, mistä puljusta siellä sua lähimpänä sitä löytyy.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja Foordson »

tursas kirjoitti: Noita tiivistenauhoja oon nähny myytävän metritavarana Teollisuus Etoloissa ETERA vai mikä se nyt onkaan. Kannattaa muutenkin sanoa mistäpäin kyselet, kun joku voi tietää heti, mistä puljusta siellä sua lähimpänä sitä löytyy.
Onko kukaan koittanut meneekö tuo tiiviste sierraan ? Alkuperäisissä on tiivisteen sisällä alumiininen "tuki" mikä hapettuu ja tiiviste paisuu.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja tursas »

Niin no, se lähtee siitä, että aletaan kattoa sen tiivisteen profiilia, leikataan poikki, mutta mua ihmetyttää, että nää kysyjät joskus tukehtuu ensimmäiseen kysymykseen.. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

Foordson kirjoitti: Onko kukaan koittanut meneekö tuo tiiviste sierraan ? Alkuperäisissä on tiivisteen sisällä alumiininen "tuki" mikä hapettuu ja tiiviste paisuu.
kuinkahan vaan toi metri tavara taittuu ku siinä on kumminki 90asteenki kulma mut olen
seinäjoelta etelä-pohjanmaalta mut mielummin tilais jostain uudet/tarvikkeet niin olis edes vähä helpompi
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Siihen pitää vaihtaa se koko tiiviste mikä kiertää sen ikkunalasin ja jonka päät menee niissä ikkunan kiskoissa sinne oven sisälle asti. Ne ulkotiivisteet on osa sitä pitkää tiivistettä. En tiedä saako noita uutena enää, mutta varmasti jostain löytyy käytettynäkin ihan hyviä vielä. 4d/5d/farkku taitaa olla samat.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
sierain92
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Kesä 2011 18:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja sierain92 »

no pitää alkaa kattelemaan käytettyjä jos jollain olis hyvät niin voisin ostaa pois
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
-foordipower-
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Syys 2009 18:16

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja -foordipower- »

Minä ku luulin että sierrassa on jo tehtaalta tullessa huonot tiivisteet :D
Mut onko selvinny mitän tiivisteistä? Saakos uutena?
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Katoppas löytyykö täältä: http://www.oldcars.de/kataloge/sierra/S ... glisch.htm
Sivulla 015-016 näyttäisi olevan ikkunan tiivisteitä.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: sierran ikkunantiivisteet

Viesti Kirjoittaja Foordson »

-foordipower- kirjoitti:Minä ku luulin että sierrassa on jo tehtaalta tullessa huonot tiivisteet :D
Mut onko selvinny mitän tiivisteistä? Saakos uutena?
Saa uusia/vähän käytettyjä ebaystä, tai ainakin joskus on mynnissä. Joka ikkunaan ei ole ollut mitä itse olen seuraillut, hintaa on vain ollut vaatimattomat ~100 puntaa per tiiviste.

Halpaahan se toisaalta on jos niitä vielä saa, muttei siltikään nappaa yli 500e maksaa tiivisteistä. Hyviä käytettyjä voi löytää tuurillä, suurinosa niistäkin kärsii irroittaessa. Jämähtää suhteellisen lujaan.
Vastaa Viestiin