venakopan tiiviste vuotaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

venakopan tiiviste vuotaa

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

mukavaa kesäpäivää kaikille clubilaisille! nyt on tuossa meidän mondeo 2.0 gt venttiilikannen tiiviste vuotamaan, niin että ykköspytyn tulppa oli öljystä märkä. lievää nykimistä oli havaittavissa, niin löytyi siihen syy. moottori tuossa on tyypiltään zetec-e vuosimalli 98 ja on hopeen värisellä kannella varustettu. onko minkälainen operaatio tuohon tiivisteen vaihtaminen ja motonetistä näyttäisi näköjään löytyvän tuohon tiiviste. onkohan sopiva tuo motonetin tiiviste? neuvoista ollaan kiitollisia! :wink:
S-P-H
Viestit: 613
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: venakopan tiiviste vuotaa

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Mikäli tiiviste ja se koppa on suurin piirtein samanlainen, kuin uudemmassa
mustakoppasessa zetec-e:ssä, niin tosi helppo homma tehdä itse. Vanhan tiivisteen jämät
ja muut roskat pitää puhdistaa todella hyvin pois sieltä ja niin, että ne ei tipu sinne
nokka-akselin uumeniin. Asettelet uuden tiivisteen tarkasti paikallensa ja kiristelet ruuvit
oikeaan kireyteen. Joku voisi sanoa onko kiristykseen joku hyvä järjestyskin, että se
tiiviste asettuu oikein?

Olen pariin kertaan sen jo itse vaihtanut. Kerran motonetin tiivisteellä, kerran fixuksen ja
kerran Fordin alkuperäisellä ja jokaisella se alko vuotamaan uudestaan, koska olin asetellut
sen ihan minimaalisesti jotenki huonosti. Silmämääräisesti se oli aseteltu hyvin, mutta se
silti vuoti. Mulla tosin saatto olla koneen huohotuksessa vähän ongelmaa ja se saatto kerätä
sinne ylimääräisiä paineita, tiedä sitten. Lopulta sain sen Fordin alkuperäisen maagisesti
asentoonsa eikä ole sen koomin vuotanut. En siis hauku tarviketiivistettä tässä vaan
asentajaa :lol:
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: venakopan tiiviste vuotaa

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Tässä keväällä vaihdoin itsekin tuon tiivisteen jakohihnaremontin yhteydessä. Motonetin tiivistettä käytin myöskin. Se kävi ihan hyvin, ja siinä tulee mukana ne pienet kumit niiden ruuvien holkkien ympärille. Ainoa hankaluus tuossa hommassa on juuri se, että kun koppaa alkaa sovittamaan paikalleen niin se tulppien ympärillä oleva osuus tiivisteestä meinaa tippua paikaltaan, mutta kun katsoo sieltä välistä että menee suoraan, niin kyllä sen saa ihan hyvin.

Sitten niihin teräviin kulmiin, esim. nokkien laakeripukkien juuret, suositellaan tiivisteliimaa.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

Re: venakopan tiiviste vuotaa

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

motonetin tiivisteellä nyt mennään. ei ollut paha homma vaihtaa tiivistettä. Loppui nykiminenkin tiivisteen vaihdon jälkeen. ykköspytyn tulppa oli hiukan jo märkä öljystä. nyt ei näyttäisi tihkuvan öljyä.
Vastaa Viestiin