ford escort to 4

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Jaakko85 kirjoitti: Eli toisinsanoen voi siinä koneessa olla vaikka 1500hv "laillisesti".
Ei, vaan 7 kg/kW
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Eemeli kirjoitti:
Sama koskee myös päästötestiä... Monet käy ottaa päästötestin jossai huoltamolla ja esittävät sit lapun konttorilla, siinähän jää aina pieni kusetuksen mahdollisuus joten jos konttorilla eivät usko sitä lappua niin ne saa mitata mut sun ei siitä pidä köyhtyä.
Paitsi että ne ei saa vaik tossa vaiheessa päästöt näyttäis mitä ni laittaa hylkyyn, sillä lailliset laput on 8)

Ja ei ne periaatteessa edes saa mitatakkaan sitä, tai vaik saa ni ei saa kiinnittää huomiota tuloksiin.
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

transitman kirjoitti:
Paitsi että ne ei saa vaik tossa vaiheessa päästöt näyttäis mitä ni laittaa hylkyyn, sillä lailliset laput on 8)

Ja ei ne periaatteessa edes saa mitatakkaan sitä, tai vaik saa ni ei saa kiinnittää huomiota tuloksiin.
Ja tämä väite perustuu?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

jos on "virallinen" mittauspiste niin ei ole kohtuullista maksattaa samasta asiasta moneen kertaan?
luulisin..
ei sieltä mitään junia t...
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

janzamar kirjoitti:jos on "virallinen" mittauspiste niin ei ole kohtuullista maksattaa samasta asiasta moneen kertaan?
luulisin..
Luitko nyt tarkkaan mitä tuossa edellä väitettiin?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niin puhuin vaan tuosta toiseeen kertaan maksamisesta..
en tiedä sitten tuosta mahdollisesta hylkäyksestä
uuden mittauksen perusteella.
saahan poliisikin päättää tuoreesta leimasta huolimatta onko auto ajokelpoinen vai ei,eli voihan noita tuloksia kumota jos aihetta on.
ei sieltä mitään junia t...
nprteam
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Huhti 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja nprteam »

transitman kirjoitti: Paitsi että ne ei saa vaik tossa vaiheessa päästöt näyttäis mitä ni laittaa hylkyyn, sillä lailliset laput on 8)

Ja ei ne periaatteessa edes saa mitatakkaan sitä, tai vaik saa ni ei saa kiinnittää huomiota tuloksiin.
Kyllähän se niin on vain, että lähestulkoon jokaisesta autosta tarkastemaan MYÖS konttorilla päästöt, mutta et köyhdy siitä jos olet jossain muualla mittauttanut ne 3kk:n sisään. Ja ajoneuvon pitää olla kokoajan säädösten mukainen, joten jos päästöt eivät konttorin mittauksessa ole rajoissa niin se on sitten hylky tai pahimmassa tapauksessa ajokielto, oli se lappu otettu etukäteen tai ei. Lisäksi tiedot menevät tietokantaan ja jos lappu on otettu samanapäivänä ja päästöissä on hirmu erot ja tälläistä tapahtuu useamminkin ko. korjaamon korhdalla, joutuvat paikan laitteet syyniin ja voip mennä luvat virallisen päästömittauksen suorittamiseen.
ahdin määrää tahdin
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Se että katsastusmiehellä ei saa olla aihetta epäillä paperien laillisuutta, eikä saa ruveta sitä niitten papereiden ohi menemään. Kyllähän näitä varmasti on jotka noin tekee, ja liian moni tuossa tapauksessa kiltisti hyväksyy asian, mutta jos ite seisoo vieressä katsastuksen aikana ja inssi noin tekee ni voi suoraa sanoa että ei saa tehdä sitä, ja voit vaatia myös keskenkaiken toisen katastusmiehen tekemään homman jos tämä toinen ei miellytä.

Ja jumalauta jos katastusmies sen tekis et mä menen päästölappujen kans sinne ja se testaa uudestaan päästöt ja pistää ko. lapun mitanneen korjaamon syyniin ni sit voi laittaa sen katastusmiehen syyniin, niiltäkin menee niin suuria ja vakavia juttuja ohi et joiltain pitäs luvat viedä pois.

Esim. Joku ostaa auton, joka juuri katsastettu, eli auto pitäisi olla hyvässä kunnossa, ajaa auton kotiin ja nostaa nosturille ja ottaa rukarin kätee ja tökkii vähän -> auto on täysin läpimätä, kuukauden saa hitsailla et auton saa kelpo kuntoon ym. joten jos mulkku ollaan sinulle niin sinä voit todella helposti olla mulkku sille, ei niil oo varaa keksityillä syillä ruveta autoja hylkyy laittaa
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

nprteam kirjoitti: Kyllähän se niin on vain, että lähestulkoon jokaisesta autosta tarkastemaan MYÖS konttorilla päästöt, mutta et köyhdy siitä jos olet jossain muualla mittauttanut ne 3kk:n sisään. Ja ajoneuvon pitää olla kokoajan säädösten mukainen, joten jos päästöt eivät konttorin mittauksessa ole rajoissa niin se on sitten hylky tai pahimmassa tapauksessa ajokielto, oli se lappu otettu etukäteen tai ei.
Ja muistakaa että tämä ei pidä sitten paikkaansa, minulta ei ole ikinä mitattu päästöjä uudestaan, jos lappu on viety. Se on eriasia jos joku luulee että se imuri joka putkeen laitetaan on päästömittausta varten.

Mutta tämä totta, auton "pitää" olla kokoajan säädösten mukainen.

Ja tuo hylky tai ajokielto, no jaa, tuohon nyt onkin jo tos edellisessä
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

transitman kirjoitti: Ja muistakaa että tämä ei pidä sitten paikkaansa, minulta ei ole ikinä mitattu päästöjä uudestaan, jos lappu on viety. Se on eriasia jos joku luulee että se imuri joka putkeen laitetaan on päästömittausta varten.
Kuten nprteam juuri sanoi ne päästöt voidaan mitata ja aika usein mitataan vaikka viet peräkärryllisen lappuja sinne. Maksaa siitä ei tosin tarvitse jos päästöt on mitattu tuon 3kk:n sisään jossain muualla.
nprteam
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Huhti 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja nprteam »

s.o.h.c kirjoitti: Kuten nprteam juuri sanoi ne päästöt voidaan mitata ja aika usein mitataan vaikka viet peräkärryllisen lappuja sinne. Maksaa siitä ei tosin tarvitse jos päästöt on mitattu tuon 3kk:n sisään jossain muualla.
Aivan, ja kyllä, minulta ainaki on mitattu joka kerta, vaikka olen lapun vienytkin.
ahdin määrää tahdin
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

No, aivan sama mulle.
Multa ei ole mitattu ikinä uudestaan päästöjä vaikka kiitettävän määrän autoja olen katsastuksessa käyttänytkin.
Mutta jos joku sen mun käyttämälle autolle tekee niin ei mitään, mut jos kitinää tulee niin...

En tiedä mitä teen, mutta appiukko varmaan keksii jotain, se on korjaamoa pitävä yksityisyrittäjä joka mulle näit juttuja on selittäny, ja muutamaan otteeseen katsastusmiesten kanssa tapellu asioista, lopputuloksena se että asia on ollut juuri niinkuin hän on sanonut.

PS. nprteam oletko ammatiltasi katsastusmies??
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Juu, appiukko sitä, isäukko tätä ja kummin kaiman serkkupoika jotain muuta. Lue vaikka oikeita lakipykäliä ja säädöksiä ensin ja selitä vasta sitten.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Pikku vinkki näistä tiukennetuista Turbo säännöistä.

Jos vaihdat vakio Turbo rotteloon vaikkapa peltisarjan, voidaan konttorilla vaatia Dyno laput.
Sama koskee ahtimen vaihtoa, coolerin lisäystä ym. ym. Kaikki pitää lukea otteessa. :twisted:
Vastaa Viestiin